Teraz jest czwartek, 26 kwietnia 2018, 23:11




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
 A75 i krajobrazy 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył: wtorek, 7 września 2004, 16:11
Posty: 45
Lokalizacja: Pomorskie
Post A75 i krajobrazy
W jakim trybie najlepiej robic krajobrazy w A75 ... bo jak mam tryb portretowy ... to sie nie skupia dobrze i nie wyostrza ... zdjecia wychodza kichawe ... :/ ... a moze to jakas wada aparatu ?? (oby nie) ...

I czy to normalne, ze jak wezme samowyzwalacz (np 10 sec.) to jak sie pozniej ustawie to on nie wyostrza juz tak dokladnie ?? (np jak nacisne to skupi sie na scianie ... a pozniej ja wchodze)

Dzieki z gory i pozdrawiam

_________________
Canon PowerShot A75 + CF 256MB & 32 MB + EMOS 9168 + 4xAku 2300mAh Sanyo


czwartek, 30 września 2004, 13:25
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: piątek, 13 sierpnia 2004, 16:01
Posty: 465
Lokalizacja: Poznań
Post 
Od kiedy to sie zdjecia krajobrazowe robi w trybie portretowym ;)
Zdjecia krajobrazowe robi sie w trybie krajobrazowym ;)


Drugie pytanie. Jesli aparat ustawi ostrosc na sciane np. 5m od obiektywu i ty wejdziesz 2 metry przed obiektyw to chyba jasne, ze sciana bedzie ostra a Ty nie !


czwartek, 30 września 2004, 13:58
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: wtorek, 7 września 2004, 16:11
Posty: 45
Lokalizacja: Pomorskie
Post 
O dzieki :D ... nie no wiesz bo ja taki laik jestem :) :twisted:

ale fajnie wszystko wiedziec :)

Pozdrawiam

_________________
Canon PowerShot A75 + CF 256MB & 32 MB + EMOS 9168 + 4xAku 2300mAh Sanyo


czwartek, 30 września 2004, 14:10
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: wtorek, 7 września 2004, 16:11
Posty: 45
Lokalizacja: Pomorskie
Post 
Qrcze ... bo sie zaraz zdenerwuje ... te zdjecia nie wychodza tak jakbym chcial ;( ... zreszta zobaczcie sami :

http://www.bronowski.pl/~unix/zdjecie1.jpg
i
http://www.bronowski.pl/~unix/zdjecie2.jpg

Powiedzcie co o tym sadzicie ...
Robione byly w trybie krajobrazowym bez flesha z opcja cloudy i vivid

Pomocy !! :cry:

_________________
Canon PowerShot A75 + CF 256MB & 32 MB + EMOS 9168 + 4xAku 2300mAh Sanyo


czwartek, 30 września 2004, 15:17
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: niedziela, 16 maja 2004, 22:40
Posty: 227
Lokalizacja: Krakoff
Post 
^PiasQ^ napisał(a):
Qrcze ... bo sie zaraz zdenerwuje ... te zdjecia nie wychodza tak jakbym chcial ;( ... zreszta zobaczcie sami :


Lyknij sobie cos bo rece ci sie trzesa ;)
Jak bylo az tak pochmurno, ze aparat ustawil sobie czas 1/30s to lepiej wylacz tryb krajobrazowy.

_________________
Minolta Z2, SD 256MB, aku Energizer, tulejka+UV+Polar, statyw Velbon dx-888


czwartek, 30 września 2004, 16:30
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: wtorek, 27 kwietnia 2004, 11:21
Posty: 1692
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Post 
Dokładnie
Czas jest 1/30 i zdjęcie masz poruszone (pamiętaj o ikonie w lewym dolnym rogu LCD) będziesz wiedział kiedy zdjęcie będzie poruszone (tzn kiedy czas jest za długi do robienia zdjęć z ręki)

Poczytaj instrukcje - jeżeli zdjęcia krajobrazowe robisz w trybie portretowym to pewnie Ci się przyda.

_________________
.:: Canon 30D :: 50mm f1.8 :: 70-200mm L:: 430EX :: Canon G5 ::.
.::CF ponad 5GB :: VELBON Sherpa 600n ::.


czwartek, 30 września 2004, 16:42
Zobacz profil

Dołączył: czwartek, 25 marca 2004, 01:53
Posty: 101
Lokalizacja: Gliwice
Post 
No kurcze faktycznie zwłaszcza to pierwsze zdjęcie jest dziwne. Ostrości nie masz nigdzie. W twoim A75 ostrząc na obiekcie odległym o 2m, to przy tym zoomie i przesłonie (5,4 mm i f/5,6) powinieneś mieć akcptowalną ostrość od 70 cm do nieskończoności. Mówiąc inaczej na czym byś nie ostrzył, to zdjęcie krajobrazowe powinno ci wyjść ostre.

Wychodziłoby że poruszyłeś, ale czas 1/30 nie jest znowu aż tak długi, żeby poruszyć robiąc fotkę na szerokim kącie. Chyba, że to jakiś ciężki kac.

_________________
c-740
------------------------------------


czwartek, 30 września 2004, 16:46
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: wtorek, 7 września 2004, 16:11
Posty: 45
Lokalizacja: Pomorskie
Post 
Nie no mam to w genach ze mi sie troszke rece trzesa :P ... ale jakbym mial troszke manualnie sie pobawic ... to jaki czas wtedy ustawic ?? Bo ogolnie to robie zdjecia takie bardziej wewnatrz ... to ladnie mi wychodza ... sa ostre i zywe. Tylko wlasnie te na odleglosc mi nie wychodza :/

Pozdrawiam

_________________
Canon PowerShot A75 + CF 256MB & 32 MB + EMOS 9168 + 4xAku 2300mAh Sanyo


czwartek, 30 września 2004, 17:10
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: niedziela, 16 maja 2004, 22:40
Posty: 227
Lokalizacja: Krakoff
Post 
^PiasQ^ napisał(a):
Nie no mam to w genach ze mi sie troszke rece trzesa :P ... ale jakbym mial troszke manualnie sie pobawic ... to jaki czas wtedy ustawic ?? Bo ogolnie to robie zdjecia takie bardziej wewnatrz ... to ladnie mi wychodza ... sa ostre i zywe. Tylko wlasnie te na odleglosc mi nie wychodza :/


Ustaw sobie Av, wybiez najmniejsza liczbe przeslony i staraj sie nie machac aparatem podczas robienia zdjecia ;)

_________________
Minolta Z2, SD 256MB, aku Energizer, tulejka+UV+Polar, statyw Velbon dx-888


czwartek, 30 września 2004, 17:19
Zobacz profil

Dołączył: wtorek, 28 września 2004, 10:29
Posty: 4
Post 
Lepsze zdjęcia ci wychodzą w pomieszczeniach ? Dziwne, zawsze myslałemm że jest odwrotnie. W pomieszczeniu musisz dać dłuższy czas więc większe szanse poruszenia :P

_________________
Cyfrowo: Canon G5; Nikon COOLPIX E880; Analogowo: Zenit; małpa. Dodatkowo: Statyw


czwartek, 30 września 2004, 17:22
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: niedziela, 16 maja 2004, 22:40
Posty: 227
Lokalizacja: Krakoff
Post 
legorek napisał(a):
Lepsze zdjęcia ci wychodzą w pomieszczeniach ? Dziwne, zawsze myslałemm że jest odwrotnie. W pomieszczeniu musisz dać dłuższy czas więc większe szanse poruszenia :P


W pomieszczeniu mozesz lampe wlaczyc

_________________
Minolta Z2, SD 256MB, aku Energizer, tulejka+UV+Polar, statyw Velbon dx-888


czwartek, 30 września 2004, 17:31
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: wtorek, 7 września 2004, 16:11
Posty: 45
Lokalizacja: Pomorskie
Post 
Ogolne spostrzezenia z trybu AV ... zarowno z zoomem jak i bez zdjecia juz lepiej wychodza ... tylko nie ostrzy dalszych planow (byc moze dlatego ze fotografowalem z balkonu ogordek i koncentrowal sie glownie na nim a o domach otaczajacych juz zapomnial :P) ... bede jeszcze probowac ... moze dojde do czegos ... a co do moich rak ... niestety bardziej sie trzesa jak probuje byc dokladny :P ... a co do zdjec portretowych wewnatrz ... to one mi najlepiej wychodza :D

Pozdrawiam

_________________
Canon PowerShot A75 + CF 256MB & 32 MB + EMOS 9168 + 4xAku 2300mAh Sanyo


czwartek, 30 września 2004, 17:47
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: niedziela, 16 maja 2004, 22:40
Posty: 227
Lokalizacja: Krakoff
Post 
^PiasQ^ napisał(a):
Ogolne spostrzezenia z trybu AV ... zarowno z zoomem jak i bez zdjecia juz lepiej wychodza ... tylko nie ostrzy dalszych planow (byc moze dlatego ze fotografowalem z balkonu ogordek i koncentrowal sie glownie na nim a o domach otaczajacych juz zapomnial :P)


Wylacz ten ilustam-polowy autofocus i wtedy bedzie ostrzyl tam gdzie bedziesz chcial.

_________________
Minolta Z2, SD 256MB, aku Energizer, tulejka+UV+Polar, statyw Velbon dx-888


czwartek, 30 września 2004, 18:01
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: wtorek, 7 września 2004, 16:11
Posty: 45
Lokalizacja: Pomorskie
Post 
brizz napisał(a):
Wylacz ten ilustam-polowy autofocus i wtedy bedzie ostrzyl tam gdzie bedziesz chcial.


Chodzi oczywiscie o AiAF ??

Pozdrawiam

_________________
Canon PowerShot A75 + CF 256MB & 32 MB + EMOS 9168 + 4xAku 2300mAh Sanyo


czwartek, 30 września 2004, 18:15
Zobacz profil

Dołączył: czwartek, 25 marca 2004, 01:53
Posty: 101
Lokalizacja: Gliwice
Post 
Co do czasu to jest zasada odwrotności długości ogniskowej (nie pstrykać "z ręki" przy czasach dłuższych od tej wartości)

Czyli u ciebie
max ZOOM=105mm ==> nie focić przy czasach dłuższych niż 1/100 sek
min ZOOM= 35mm ==> nie ustawiać czasów dłuższych niż 1/35 sek (czyli nie poruszysz przy 1/50, 1/60 itd, a masz duże szanse poruszyć przy 1/15)

Jeśli przy aktualnych warunkach czas wychodzi ci na pograniczu to zejdź z liczbą przysłony np f/5,6 ==> f/4. Będziesz mógł skrócić czas migawki.

Teoretycznie zmniejszasz głębię ostrości, ale przy obiektach w odległości od kilku metrów do nieskończoności (ogodek i domy) przesłona jest przy małym zoomie BEZ ZNACZENIA - a zwiększasz sobie szansę, że zdjęcia nie poruszysz.

Nie szarp spustem, nie spinaj się i nie zapieraj o jakiś parapet. Na forum są nieporuszone zdjęcia Vendeura z czasami ok 1,5 sek. Mnie by pewnie przy takich czasach "panorama" wyszła, ale tak 1/15 sek da się na małym zoomie utrzymać.

_________________
c-740
------------------------------------


czwartek, 30 września 2004, 18:36
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL