Teraz jest wtorek, 24 kwietnia 2018, 03:07

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
 AF Mode - Bardzo wazne pytanie!!(G6) 
Autor Wiadomość

Post AF Mode - Bardzo wazne pytanie!!(G6)
Witam
Posiadam Canona G6 od 2 dni i mam takie pytanie na temat AF mode.
W opcji tej moge wybrac 1 z trybow:
Continous - Ciagle nastawy ostrosci, lub

Single - ustawienie ostrosci dopiero po nacisnieciu spustu migawki do polowy.

Intersuje mnie ten 1 tryb. Niekiedy jak naciskam spust migawki aparat robi odrazu fotke, a niekiedy czeka i slychac jakis taki dziwny dzwiek jakby nastawial ostrosc, sam juz niewiem. Prosze napiszcie mi, czy to normalne zachowanie przy tego typu trybie pracy. Dwa razy probowalem przytrzymac dluzej spust wtedy na 100% walil odrazu zdjecie.
Troche mnie to niepokoi, ale moze dlatego, ze jestem laikiem a instrukacja to tez jest tak niekiedy napisana ze szkoda gadac.

Prosze o odpwiedz

sobota, 30 października 2004, 14:58

W S1 też jest ta opcja i chyba nie masz się czym niepokoić, bo system ciągłego dostrajania ostrości nie zawsze zdąży idealnie sie dostroić. Wtedy po naciśnięciu do połowy spustu musi jeszcze wyostrzyć. Jeśli np obiekt się rusza (ogólnie zmieniają się warunki) to ciężko jest utrzymać ciągłą ostrość w trybie continous.
Reasumując -tryb continous służy raczej do przyspieszania strojenia niż do tego, żeby bez namysłu aparat walił ostrą fotkę.
Takie jest moje zdanie.

CANON POWERSHOT S1 IS... i dobrze jest! / do albumu mojego zapraszam :)

sobota, 30 października 2004, 16:22

A nie wiesz czy w tym trybie moge odrazu przytrzymac dluzej spust migawki nie czekajac az sie dostroii? Zrobilem tak 2 razy i walnal natychamiast ale nei wiem czy tak mozna. A chce zeby w pewnych momentach walnal odrzu fotke a nieczekal co mi radzisz w takim przypadku, chodiz cochwile o ustawienia AUTO

sobota, 30 października 2004, 16:45

można, ale aparat nie dokończy ustawiania ostrości i zdjęcie będzie nieostre (w większym lub mniejszym stopniu)