Teraz jest wtorek, 25 września 2018, 21:04




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
 Canon - opinia o serwisie 
Autor Wiadomość

Dołączył: czwartek, 18 listopada 2004, 17:33
Posty: 141
Post Canon - opinia o serwisie
jakiś czas temu opisywalem usterkę Canona A75 tutaj:
http://forum.swiatobrazu.pl/foto/viewtopic.php?t=4438

Obiecałem, że napisze jak to się skończy. Być może będzie to jakąś informacją dla posiadaczy Canonów.
Dla osób posiadających polskie gwarancje, serwis pokrywa wszelkie koszty transportu kurierem. Czyli nawet nie ruszamy się z domu. Dla posiadaczy euro-gwarancji, nie ma takiej opcji i muszą oni sami pokryć transport.
Ogólnie kontakt jest dobry. Ale czasami można odnieść wrażenie, że tylko co druga linia wiadomości jest czytana, bo odpowiedzi przychodzą zupełnie nie na temat. Wtedy trzeba użyć kilku wykrzykników i jest OK.
Przez telefon również nie ma problemu z uzyskaniem informacji, np. na temat statusu naprawy itp. Naprawa mojego aparatu trwała nieco ponad tydzień (6 dni roboczych) wliczając w to dni kiedy aparat przyjechał do serwisu i go opuścił. No i do tego jedna doba dla kuriera na dostarczenie sprzętu. Serwis dba o to żeby nic nie zaginęło itp. Nawet papier, w który okleiłem paczkę wrócił do mnie spowrotem.

Niestety nie ma możliwości wymiany aparatu. Nieważne, czy jest to nówka z pudełka z wadą fabryczną (tak jak u mnie) czy już przechodzony sprzęt... czy jakaś wypasiona lustrzanka. Aparaty są zawsze naprawiane, części w nich wymieniane, ale nowego aparatu nie można dostać. Serwis zapewnia że aparat jest "jak nowy" ...po prostu wymieniają jakiś uszkodzony moduł i tyle. Nawet podobno aparaty po takiej serwisowej, dokładnej "regulacji" chodzą lepiej niż nówki - hmmm... może, ja nie mam podstaw żeby to oceniać, ale taką informację otrzymałem od pracownika serwisu. W każdym razie aparat foci już całkiem przyzwoicie i śladu po usterce nie ma.

Aha, żeby reklamacja została uwzględniona, to gwarancja musi być podbita i musi być załączony dowód zakupu (paragon, faktura) - bez tego nie da rady. Więc jak ktoś kupuje sprzęt z allegro to dopominać się o kwity ! To tyle. Serwis Canona uważam za dobry, może nie idealny (maile) ale za to solidny i robotę wykonują terminowo.


środa, 1 grudnia 2004, 19:59
Zobacz profil

Dołączył: niedziela, 5 września 2004, 20:13
Posty: 136
Post 
Piszesz,że uznają EUROGWARANCJĘ, a jedynymi "szykanami" jest wysłanie na własny koszt sprzętu do nich ? Czyli jak się kupuje u TIPA to wystarczy,że wystawi nam paragon ?

Rayden

_________________
D70


środa, 1 grudnia 2004, 20:07
Zobacz profil

Dołączył: czwartek, 18 listopada 2004, 17:33
Posty: 141
Post 
hmm... eurogwarancję uznają na 100%. Wysyłka na własny koszt wynika z tego, że dla serwisu to żaden interes, jak ktoś zasila "zachodnich" importerów, a oni jeszcze mają wysyłke sprzętu pokrywać - dlatego ta opłata przerzucona jest na użytkownika.


Nie wiem co to jest "TIP" ale jeśli to firma sprzedająca aparaty i wystawia paragony albo fakturkę, to nie powinno być problemu. Aha... mimo że eurogwarancje czasem są na 2 lata, to w polsce w ramach równouprawnienia są uznawane tylko przez 12 mcy - tak jak dla polskich aparatów.

edit: oczywiście musi być z aparatem blankiet gwarancyjny, bo wątpię żeby poszli na gadke "że aparat był kupiony pół roku temu w Holandii i mam tylko wyblakły paragon" ..no chyba że takich blankietów w europie nie ma (ale chyba raczej są).


środa, 1 grudnia 2004, 20:30
Zobacz profil

Dołączył: piątek, 5 listopada 2004, 20:57
Posty: 84
Lokalizacja: Warszawa
Post 
no to miło z ich strony. Oczywiście wymiana całego aparatu wchodzi w grę wtedy kiedy nie opłaca im się naprawiać, ale z tego widać że jednak bawią się w naprawianie.


środa, 1 grudnia 2004, 21:00
Zobacz profil
Post 
PCL napisał(a):
mimo że eurogwarancje czasem są na 2 lata, to w polsce w ramach równouprawnienia są uznawane tylko przez 12 mcy - tak jak dla polskich aparatów.

...czyli, w sklepach internetowych, w których dają 2 lata gwarancji na canona de facto kłamią, bo i tak uznawane są one tylko przez rok ?


środa, 1 grudnia 2004, 21:19

Dołączył: czwartek, 18 listopada 2004, 17:33
Posty: 141
Post 
ar napisał(a):
PCL napisał(a):
mimo że eurogwarancje czasem są na 2 lata, to w polsce w ramach równouprawnienia są uznawane tylko przez 12 mcy - tak jak dla polskich aparatów.

...czyli, w sklepach internetowych, w których dają 2 lata gwarancji na canona de facto kłamią, bo i tak uznawane są one tylko przez rok ?


cytat:

"Nasz serwis honoruje przede wszystkim gwarancje wystawione przez firmę Canon Polska , jednak od dnia 01/05/2004 uznajemy także gwarancje europejskie. (...)Ważność każdej z gwarancji na terenie Polski wynosi 12 miesięcy"

jak dla mnie to znaczy, że te 2 lata to bujda.


środa, 1 grudnia 2004, 22:40
Zobacz profil
Post 
no niezły wałek, KUP NASZ APARAT- DOSTANIESZ DWA LATA GWARANCJI....hehe
...a może to jest tak, że jak ci się popsuje aparat kupiony u np. grosmana to on oddaje go do serwisu za granicą, tylko dłużej czekasz..ale to takie gdybanie tylko... bo na razie nie kupowałem, więc nie wiem


czwartek, 2 grudnia 2004, 12:14
Post 
Być może dłuższej gwarancji nie udziela producent (którego reprezentuje serwis) a sprzedawca?


czwartek, 2 grudnia 2004, 12:24
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL