Teraz jest piątek, 21 września 2018, 02:59

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
 Canon EOS 20D - problem nieostrości i "ekspertyza" 

Czy Canon jest świadomy wad ostrości niektórych EOSów 20D ?
Tak, jest w pełni świadomy 50%  50%  [ 4 ]
Nie ważne, powinni zając się tematem 25%  25%  [ 2 ]
Nie mają świadości i dlatego to mają to gdzięś 25%  25%  [ 2 ]
Liczba głosów : 8

Canon EOS 20D - problem nieostrości i "ekspertyza" 
Autor Wiadomość

Post Canon EOS 20D - problem nieostrości i "ekspertyza"
Canon EOS 20D - problem nieostrości i "ekspertyza" serwisu Canona

Będąc szczęśliwym użytkownikiem aparatu cyfrowego Canon EOS 300D (6 mln pix), a później Canon EOS 10D (6 mln pix), zdecydowałem się na upgrade sprzętu do rewelacyjnego EOSa 20D (8 mln. pixeli).
Operacja poniosła za sobą wydatek rzędu 50% wartości EOSa 10D.
Dodam, że jestem fotografem i używam sprzętu do bardziej zaawansowanych celów.

Po zakupie EOSa 20D i ochłonięciu z euforii, znajomy fotograf zauważył, że jego Olympus 5050 robi ostrzejsze fotki niż mój Canon EOS 20D, do którego dokupiłem oprócz posiadanych kilku bardzo dobrych obiektywów, także profesjonalny obiektyw Canon 24-70L F 2.8. Wydało mi się to wręcz niewiarygodne, ale inne testy potwierdziły moje obawy.

Mój sprzęt fotograficzny Canona za 12 000zł robi fotki mniej ostre niż Olympus 5050 !
Do porównania użyłem też Canona EOS 300D, na którym okazało się, że fotki przy użyciu wszystkich moich obiektywów, a tym sławnej L-ki są ostre, znacznie lepsze niż z Olympusa 5050.
Pomiarów dokonałem parokrotnie, na statywie, na różnych czasach i przesłonach.
Wszystko to potwierdzało jedno: Mój CANON 20D ma problem z ostrością !
Byłem rozgoryczony, przecież nie po to wydaje się tyle tysięcy złotych, aby kupić sobie problem.

Nic to pomyślałem, mam przecież gwarancję Canona. Aparat oddałem sprzedawcy, który dostarczył sprzęt do autoryzowanego serwisu Canona przy ulicy Żytniej w Warszawie.