Teraz jest środa, 20 lutego 2019, 19:43




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
 Co wybrac - 350D, D50, D70, czy czekac na nowe cudo minolty 
Autor Wiadomość

Dołączył: niedziela, 17 lipca 2005, 22:27
Posty: 35
Post 
O matko..........
Dyskusja przekroczyła mój próg znajomości tematu, ale odpowiem jakie wnioski i działania podjąłem :))

- Nigdy nie zwracałem uwagi na E1 teraz zwrócę :)

- Ponieważ moderator rozwiązał chwilowo mój problem makro (patrz niżej) zaczekam na minoltę, cóż SENTYMENT olbrzymi, podobno lepszy kit i AS.

- kupiłem polecany konwerter i po założeniu na posiadanego obecnie Fuij 5500 wpadłem w euforię :))) super sprawa idealnie spełniająca moje potrzeby.

- skonstruowałem za 100zł profesjonalny :))) stół bezcieniowy - sprawdza się naprawdę (a potrzeba do tego ot 2m ortalionu i trochę rurek aluminiowy, pleksi matowa przezroczysta :))

Dziękuję wszystkim za rady każda jest cenna... uczę się i to co mówicie nie leci w kosmos, staram się to wykorzystać przy zakupie.


piątek, 29 lipca 2005, 12:43
Zobacz profil

Dołączył: środa, 1 września 2004, 15:51
Posty: 156
Lokalizacja: Wrocław
Post 
napisz co kupiłeś.. jak dokonasz wyboru
:D

_________________
d70+18-70+SB 800 - zdradziłem OLĘ.... przez chwilę... a teraz już na jej łonie:) e-1 - 14-54+fl-36
http:\\www.awaskow.republika.pl


piątek, 29 lipca 2005, 12:52
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: środa, 12 maja 2004, 22:32
Posty: 944
Lokalizacja: Kraków
Post 
pomimo, ze szanuje olympusa, chcialbym dodac, ze zdjecia na f2 i iso 800 beda sie znaczaco roznily od zdjeci na iso1600 i powiedzmy f5.6; GO bedzie w olku malenka, a czasem to przeszkadza.
spotkalem sie ze zdjeciami architektury a'la sukiennice, gdzie pierwsza sciana byla w obrebie GO, a druga juz nie... no wygladalo to sredniawo torche... :-?
aczkolweik olka nie neguje; nota bene D5D tez nie ;-)

_________________
remanent...


sobota, 30 lipca 2005, 19:52
Zobacz profil

Dołączył: środa, 6 października 2004, 21:27
Posty: 2758
Post 
emes napisał(a):
pomimo, ze szanuje olympusa, chcialbym dodac, ze zdjecia na f2 i iso 800 beda sie znaczaco roznily od zdjeci na iso1600 i powiedzmy f5.6; GO bedzie w olku malenka, a czasem to przeszkadza.
różnica faktycznie będzie duża bo zdięcie z iso 1600 i f5.6 będzie niedoświetlone o 2EV w stosunku do iso 800 i f2.

A co będzie jak się chce uzyskać maleńką GO?

_________________
Olympusy E systemu
Moje fotki


niedziela, 31 lipca 2005, 19:22
Zobacz profil

Dołączył: poniedziałek, 31 maja 2004, 00:52
Posty: 14
Lokalizacja: 3city
Post 
wez pod uwage pentax'a ds -szkla dobrej klasy w rozsadnej cenie z mozliwoscia zastosowania ruskich cudeniek na m42(mieszki itd-makro jak znalazl)
pozdr.


niedziela, 31 lipca 2005, 19:38
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: środa, 12 maja 2004, 22:32
Posty: 944
Lokalizacja: Kraków
Post 
jacek2004, kazdy kij ma dwa konce (no chyba ze proca) i wiemy takze ze matryca 4/3 jest mniejsza niz APS-C, wiec i glebie mozna na minolcie mniejsza wyciagnac na szkle o rownym 2.0 dzieki wiekszej fizycznie matrycy APS, nie wspomniawszy 1.8 czy 1.4. iso natomiast na korzysc E-1 nie przemawia.
ja to amm brudna robote - tutaj bronie D5D, na kkm bronie E-1, jednak co jak co, ale wiesz przeciez ze przeciwnikiem E-1 na pewno nie jestem (D5D z reszta tez nie); po prostu staram sie o obiektywizm i wyszukuje dziory i zaslepki tak w jednym , jak w drugim.

_________________
remanent...


niedziela, 31 lipca 2005, 21:42
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: poniedziałek, 5 stycznia 2004, 21:40
Posty: 2014
Lokalizacja: Chorzów
Post 
emes i właśnie ten obiektywizm stanowi o wartości Twoich postów.
Z tym że faktycznie pomyliłeś się w poprzednim poście z wartościami przesłon.

_________________
Podpis zablokowany przez administratora.


niedziela, 31 lipca 2005, 21:54
Zobacz profil

Dołączył: środa, 6 października 2004, 21:27
Posty: 2758
Post 
emes
1. Faktycznie 4/3 w stosunku do APS ma minimalnie mniejszą GO na tych samych przesłonach. Nie pamiętam linka do testu, ale czytałem taki porównawczy E-1 do 1D z matrycą FF i 10D z APS, oczywiście różnica w GO pomiędzy E-1 i 1D była kolosalna, ale pomiędzy E-1 i 10D minimalna, jak miałeś ten sam motyw zrobiony tymi aparatami to widziałeś różnicę, jeśli byś nie miał takie możliwości porównania nie narzekałbyć ani na GO 10D ani na GO E-1. Więc tu "czepianie" się GO w E-1 jest moim zdaniem tylko czepianiem się.

2. 4/3 jest od samego początku wyposażony w dedykowane obiektywy i to prawie wszystkie ze światłem od f2 lub od f2.8. Do pozostałych systemów puki co możesz kupić jaśniutkie stałki, bo gożej już z zoomami ale w większości są to obiektywy do korpusów analogowych :wink: z pełnymi konsekwencjami z tego płynącymi. Na pewno się to zmieni i pojawią się obiektywy dedykowane do cyfry (ale te z kolei nie będą pasować do korpusów analogowych) i będą kosztować tyle samo co ZUIKO :D

3. Z obiektywami 4/3 zadowalające efekty uzyskujemy już od najmniejszych zakresów przesłon, stosując obiektywy analogowe z regóły trzeba je przymknąć dla uzyskania zadawalającego efektu. Wzorcowym pod tym względem jest ZD 50mmf2 od ostrzy wyśmienicie już od f2, w kilku moich wątkach podawałem link do porównania ZD 50mm z Zuiko OM 50mmf1.4.Porównanie to potwierdza moją tezę.

4. 4/3 jest chyba jedynym system do którego można podpiąć szkła wszystkich innych systemów (nie słyszałem do tej pory jedynie o przejściu 4/3 -> Canon)

5. "ISO nie przemawia na korzyść E-1" - dokładnie, jest gorsze o jeden schodek w stosunku do innych puszek. Ale powiedz mi jedno, masz A1 (ja też miałem) a z nią to raczej tylko ISO 100 (max 200), ale chyba nie przeszkadza Ci to w robieniu większości fotek i nie ma wielu takich sytuacji że pakujesz aparat do futerału bo ISO za małe. No i gdzie są te dziesiątki zdięć z innych puszek z ich niskoszumnym 1600 lub 3200. Nie wiem jak inni, ale jak ja mam sfotografować zachód słońca, świt, czy miasto w nocy, nadal,używam ISO 100 i statywu, z prostej przyczyny bo im mniejsze ISO tym lepsza "jakość" fotki cyfrowej i to się tyczy każdej puszki. Są może tacy, którzy robią takie fotki, że bez ISO 3200 nie zrobią zaplanowanej fotki, ale to jest naprawdę margines. W A1 od małego nieszumiącego ISO bardziej przeszkadzały mi hoty, i to jest chyba największa zmora nocnych fotek.

_________________
Olympusy E systemu
Moje fotki


poniedziałek, 1 sierpnia 2005, 11:44
Zobacz profil

Dołączył: wtorek, 24 maja 2005, 20:36
Posty: 161
Lokalizacja: Oklahoma
Post teraz SONY R-1
http://www.swiatobrazu.pl/index.php?s=11772
Teraz po przeczytaniu artykulu o nowym Sony stwierdzam ze nie ma dla niego alternatywy jesli ktos chce kupic cos z dorym obiektywem za cene ponizej 1000$. Ja mialem juz kilka sony i musze powiedziec ze kjak dzis ogladam zdjecia na laptopie jako screensaver mam ustawiona opcje skakania po cyfrowych zdejceiach z ostatnich 9 lat (moj pierwszy to byl HP o rozdzielczosci 640x480 za 350$) potem kilka Olympusow potem Sony a teraz Canony ale ... zdjecia z sony jakos ladniejsze sa i to zauwazam zawsze jak wskoczy jakies zdjecie pstrykniete soniakiem. Od sony odeszlem po sony 717 kiedy nie moglem sie doczekac na szeroki obiketyw i w koncu kupilem EOSa. Teraz sony moze zagarnac spora czesc ruynku. Obiektyw od 24mm do 120 to wlsciwiwe zalatwia powiedzmy sczerze 99.99% zdjec pstrykanych na swiecie. Lampa do s0ny kosztuje 120$ a najtansza do Canona 350 az 299$ (nowa 430). Jesli ktos wie ze po zakupie aparatu i tak nie sytac go bedzie na dodatkowe obiektywy (a tak niestety jest w 90% przypadkow) to bez sensu kupowac EOSa czy inna lustrzanka i zostac sie na lata z obiektywem kiepskiej klasy o rozpietosci ogniskowej o polowe mniejszej niz sony , do tego lampe trzebna miec i znow zostaje wystaczajaco kasy zeby miec na CF 2 GB. Coi do jakosci CMOSa od sony - moge brac go w ciemno. Na pewno to bedzie coajmniej tak dobre jak Canon. Z tego coi wiem to Nikon juz kupuje ten CMOS od sony do swoich aparatow. Nie ma co czekac. Juz sie zapisuje na soniaka. Pozdrawiam.


piątek, 9 września 2005, 18:00
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: poniedziałek, 5 stycznia 2004, 21:40
Posty: 2014
Lokalizacja: Chorzów
Post 
Co takiego niesamowitego (poza rozdzielczością, na której mi nie zależy) ma ten COMS :?:

Fakt, wspomniany soniak to jedyny aparat w "swojej klasie" jednak bezmyślna czasem moda na lustrzanki może go zniszczyć bo: "profesjonaliści robią na lustrzankach" Co wielu ludzi myli z "po zakupie Canona 350D moje zdjęcia będę mógł sprzedawać do gazet"

Niezaprzeczalnie jest na rynku miejsce dla wspomnianego typu aparatów.. ale wizjery cyfrowe są na tyle nieprzyjemne, że większość ludzi będzie wolało wziąć lustrzankę... no ale jeśli jakość fotek będzie na prawdę wysoka to kto wie...

_________________
Podpis zablokowany przez administratora.


sobota, 10 września 2005, 00:49
Zobacz profil
Post 
Zdjęcia do gazet (głownie lokalnych) z różnych imprez robi mój znajomy, Fujikiem 602Z :D Lepsza już dobra hybryda niż lustro z badziewnym obiektywem, bo na lepszy nie będzie $. Sony ma niesamowicie szeroki kąt nie do osiągnięcia tanim kosztem w lustrze. Poprzez zminimalizowanie odległości ostatniej soczewki od matrycy praktycznie nie występuje aberracja. Duże rozmiary matrycy pozwalają zapanować nad GO. Wśród hybryd to sukces Sony.


sobota, 10 września 2005, 11:35
Avatar użytkownika

Dołączył: poniedziałek, 5 stycznia 2004, 21:40
Posty: 2014
Lokalizacja: Chorzów
Post 
To na pewno najlepsza hybryda. Teraz zobaczymy czy ludzie będą go kupować.
Tłum kupujących D5D raczej na to nie wskazuje.. ale kto wie.. pofocimy zobaczymy.

_________________
Podpis zablokowany przez administratora.


sobota, 10 września 2005, 12:47
Zobacz profil
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył: wtorek, 2 grudnia 2003, 15:36
Posty: 6257
Lokalizacja: Wrocek
Post 
Najlepsze jest to, że ten Soniak robi lepsze fotki niż np. Oly E-300.

_________________
Obrazek 77 + VG-C77AM + Obrazek 16-50/2.8 i 70-300G + Obrazek 8/3.5 + 32GB ||| Minolta SRT101 ; Minolta A1


sobota, 10 września 2005, 22:11
Zobacz profil

Dołączył: środa, 1 września 2004, 15:51
Posty: 156
Lokalizacja: Wrocław
Post 
Idiotyzmem są dobierane porównania:)

Popatrzcie czyja reklama jest teraz cały czas na Fotopolis... jak chcesz zeby coś było dobre w szumach,, to porównaj go z olkiem... jak chcesz zeby w kolorystyce ,,, to z canonem,.. a w ostrości to z minoltom...i nie daj Bóg... zrobić to w innej kolejności... jak nie zobaczę porównania na ISO 50 .... z C-8080 to nie powiem ze ten aparat jest najlepszą hybrydą...

Vendeur --- tak robi lepsze zdjęcia od e-300 w ISO 1600... ale czy to oznacza ze robi lepsze zdjęcia w ISO 100... a jak podepiniemy do E-300... f:2,0.... 50 mm to nadal będzie robił lepsze fotki w ISO 100?

Proszę uważać na kwantyfikatory....

_________________
d70+18-70+SB 800 - zdradziłem OLĘ.... przez chwilę... a teraz już na jej łonie:) e-1 - 14-54+fl-36
http:\\www.awaskow.republika.pl


poniedziałek, 12 września 2005, 08:41
Zobacz profil
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył: wtorek, 2 grudnia 2003, 15:36
Posty: 6257
Lokalizacja: Wrocek
Post 
andytown napisał(a):
Vendeur --- tak robi lepsze zdjęcia od e-300 w ISO 1600... ale czy to oznacza ze robi lepsze zdjęcia w ISO 100... a jak podepiniemy do E-300... f:2,0.... 50 mm to nadal będzie robił lepsze fotki w ISO 100?


Z tego co wiem, to było tam porównanie z kitem... Nie możesz porównywać lustra z odpowiednim obiektywem do każdej sytuacji, bo to bez sensu. Soniak będzie kosztował 3K, a Olek z zestawem szkieł, aby mu dorównać sporo więcej. Dlatego było porównanie do kita. Soniak w efekcie mniej szumi, lepiej ostrzy etc.

_________________
Obrazek 77 + VG-C77AM + Obrazek 16-50/2.8 i 70-300G + Obrazek 8/3.5 + 32GB ||| Minolta SRT101 ; Minolta A1


poniedziałek, 12 września 2005, 10:30
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL