Teraz jest wtorek, 18 września 2018, 21:33




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
 A610 irytujący piksel 
Autor Wiadomość

Dołączył: sobota, 5 listopada 2005, 18:40
Posty: 5
Post A610 irytujący piksel
Mam już A610 i wszystko byłoby super, gdyby nie mały szczegół.

Na wyświetlaczu zauważyłem taki mały jasny punkt (widoczny gdy wyświetlany jest ciemny obraz)

W instrukcji jest napisane, że:
"Ponad 99,99% pikseli monitora powinno działać zgodnie ze specyfikacją,
a mniej niż 0,01% pikseli możę nie świecić lub wyświetlić się jako punkty w stałym kolorze. Gdy norma ta jest zachowana, to monitor nie jest uznawany za wadliwy"

Aparat jako taki działa prawidłowo, ale ten punkt jest strasznie irytujący (wiecie tak jak mucha na ekranie monitora).
Sam nie wiem czy z tego powodu warto starać się o wymianę aparatu.
Może takie martwe punkty zdarzają się często, jak jest u was.

Kupiłem go w sklepie internetowym:
http://mailtronic.pl/product_info.php?products_id=1349
po dość niskiej cenie (dostawa gratis, 24 miechy gwarancji)
Znalazłem pozytywne opinie na temat sprzedawcy i dlatego dokonałem tam zakupu, pomimo wątpliwości.
Czy przypadkiem nie jest tak, że sprzęt, który nie został z "jakichś" powodów sprzedany w zwykłym sklepie (gdzie można go sprawdzić na miejscu) wciskany jest przez internet po niższej cenie takim typom jak ja.

W paczce znalazłem:
-aparat + baterie, karta 16, pasek, kable
-ulotki i prostą instrukcję obsługi (nie było tej pełnej)
-płyty Diskv26 i Disk MCD04
i to co mnie martwi:
-niewypełniona Garantie-Karte (wdrukowany jest tylko model i nr.ser.)
brakuje:Kaufdatum, Ihr Name, Ihre Anschrift, Ort, i Land.
-sprzedawca nie dołączył jakiegokolwiek dowodu zakupu (?)

Zanim dostałem paczkę wysłalem maila, na którego nikt nie odpowiedział?

Co o tym myślicie.


sobota, 5 listopada 2005, 18:42
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: niedziela, 28 sierpnia 2005, 14:10
Posty: 217
Lokalizacja: Giżycko
Post 
co do wypalonego pixela to w moim Nikonie tez taki mam. W instrukcji wyczytalem takie coś:

"Wyświetlacz może zawierać kilka nieaktywnych pikseli. Jest to cecha charaktertstyczna wszystkich monitorów TFT LCD i nie oznacza usterki. Piksele te nie będą miały wpływu na fotografię".

Wiem jednak że określona ilośc takich pikseli podlega gwarancji ale to chyba pow. 3-5... (nie wiem dokłądnie)... Na poczatku też mnie to denerwowało ale teraz (po 4 miesiącach) nie zwracam na to uwagi.

Pozdr.

_________________
Nikon Coolpix 8700 + Velbon cx300 + 2x SanDisk Ultra II 512Mb & 1x Kingston 256Mb + 2x EN-EL1 + polar
OnePhoto


sobota, 5 listopada 2005, 18:52
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: poniedziałek, 25 kwietnia 2005, 21:22
Posty: 258
Post 
Toms - kupowałeś poza siedzibą firmy - masz 10 dni na zwrot, i o ile pamiętam nie musisz tłumaczyć powodów. Zawsze też jest "niezgodność z umową".

_________________
Prawda! Ponad wszystko!

Do tej pory zginęło mi bez wyjaœnienia 3 posty !


sobota, 5 listopada 2005, 19:19
Zobacz profil

Dołączył: sobota, 5 listopada 2005, 18:40
Posty: 5
Post 
Jak tylko zauważyłem ten jasny punkt pomyślałem, że to problem tylko z wyświetlaczem.
Jednak zrobiłem zdjęcie (640x480), w którym ten jasny punkt ustawiłem na ciemnym tle. Na kompie sprawdziłem dokładnie zdjęcie i okazało się, że tam także widać jasne piksele.

Dla pewności zrobiłem trzy zdięcia jasnemu napisowi na ciemnym tle, zmieniałem tylko ustawienie punktu wokół jednej z liter, na zdjęciach dokładnie widać jak punkcik przesuwa się wokół litery.
(gdybym wiedział jak umieszcza się zdjęcia w poście to moglibyście to zobaczyć)

Jak uaktywniam funkcję zapisu filmiku to wyświetlany jest idealny obraz i problem z "punktem" znika ???


W regulaminie sklepu jest informacja:
Klient może dokonać zwrotu zakupionego towaru w terminie 10 dni od daty otrzymania przesyłki pod warunkiem, że jest nie uszkodzony w oryginalnym opakowaniu z kompletem dokumentacji i nie nosi śladów eksploatacji,w przypadku opakowań zabezpieczonych tzw.banderolą musi ona pozostać nienaruszona.

A co jeśli nie otrzymałem kompletu dokumentacji. Jedynym dowodem, że dokonałem tam zakupu są informacje zawarte w histori zamówienia na stronie sklepu.
Nie otrzymałem maila z potwierdzeniem, że paczka została wysłana.

Odeślę im ten aparat i mam nadzieję, że nie będą robić problemów.
Nie wiem tylko czy na ich koszt (paczka ubezpieczona) czy własny w regulaminie nie mogę się doczytać.

PS. Gdy otrzymaliście aparat na wyświetlaczu była naklejona folia ochronna bo u mnie nie. Sam aparat miałem zapakowany w torebkę (z "bąbelkami") zaklejoną taśmą. Pudełko firmowe obłozone zgniecionymi gazetami zapakowane zostało do kartonu. Nie ufam takim "zabezpieczeniom", kiedyś dostałem zapakowany w taki sposób zasilacz (też tanio) i nie ochroniło go to przed wgnieceniem (może wgniecenie było wliczone w niską cenę?), pudełko firmowe canona także ma ślady po przejściach.
Pewnie tak jest, żę w niską cenę i dostawę gratis wliczone są jakieś "niespodzianki".


niedziela, 6 listopada 2005, 00:18
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: poniedziałek, 25 kwietnia 2005, 21:22
Posty: 258
Post 
Oj pachnie kantem jakimś. A jeśli się mylę (oby) to profesjonalna firma tak nie robi - zakończ z nimi jak najszybciej.


Ja tam w poniedziałek jade po D7D z uroczym oszkleniem dla siebie + A510 dla juniora - a niech się uczy ;)
Wprawdzie nabywam przez net, ale gwarancje pl muszą być, no i odbiór osobisty z testami :).

_________________
Prawda! Ponad wszystko!

Do tej pory zginęło mi bez wyjaœnienia 3 posty !


niedziela, 6 listopada 2005, 02:37
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: wtorek, 23 listopada 2004, 20:46
Posty: 85
Lokalizacja: Wolsztyn
Post 
Toms to oznacza ze masz goracy lub wypalony piksel na matrycy (nie na ekranie LCD). Powinienes cos z tym zrobic, najlepiej oddaj sprzet bo to niedobrze rokuje na przyszlosc jesli juz sa takie pixele. W filmie nie widac tego pixela poniewaz obraz ma w nim mniejsza rozdzielczosc i pixel nie jest w aktywnej czesci matrycy lub przez interpolacje zostal on zamazany.

_________________
Canon PowerShot A95
+ Canon CF 32 MB + Pretec CF 512 MB
+ 4 x aku GP 2100 + 4 x aku GP 2400 + Ładowarka GP PowerBank Quick 2 + Statyw Velbon CX-440


niedziela, 6 listopada 2005, 14:09
Zobacz profil

Dołączył: sobota, 5 listopada 2005, 18:40
Posty: 5
Post 
Przed wysłaniem paczki z aparatem skontaktowałem się ze srzedawcą, aby o tym poinformować i wyjaśnić brak dokumentów.

Sprawa wygląda tak.

Faktura zakupu została wysłana oddzielnie, ponieważ faktury wypisywane są w Niemczech. Z przyczyn ode mnie niezależnych niewiedziałem, że przyszła do mnie kolejna przesyłka. Gdyby sprzedawca mnie o tym poinformował, byłoby to dla mnie jasne. Fakturę już mam.

Podstęplowanie gwarancji nie jest konieczne, w Niemczech kart gwarancyjnych się nie stępluje, podstawą do napraw gwarancyjnych jest faktura (data wystawienia jest początkiem gwarancji).

W tej chwili nie posiadają polskiej instrukcji obsługi do A610, ale jak tylko załatwią to mi ją przyślą.

Wysłałem towar spowrotem powołując się na prawo do zwrotu w ciągu 10 dni od otrzymania przesyłki. Napisałem także o wadzie jaką zauważyłem i zaproponowałem wymianę aparatu na nowy lub zwrot pieniędzy.

Jak dla mnie dużym plusem na rzecz tego sklepu jest 24 miesięczna gwarancja.
Czekam teraz na maila z wyjaśnieniem jak to jest z tą gwarancją (czy gwarantem jest sklep, czy na podstawie dołączonej gwarancji mogę ubiegać się o naprawy gwarancyjne w Polsce, czy tylko na terenie Niem).
Może wy coś o tym wiecie.

Zobaczymy jak potraktują mój zwrot.


czwartek, 10 listopada 2005, 08:19
Zobacz profil

Dołączył: sobota, 5 listopada 2005, 18:40
Posty: 5
Post 
Dwa tygodnie temu dostałem z mailtronic nowy a610.
Teraz mam to co chciałem: sprawny a610 i 24 miechy gwarancji.

Pozdrawiam.


niedziela, 4 grudnia 2005, 02:52
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: wtorek, 23 listopada 2004, 20:46
Posty: 85
Lokalizacja: Wolsztyn
Post 
Gratuluje ;). Zycze udanych fotek. Efektow oczekuje na forum :). Pozdrawiam!

_________________
Canon PowerShot A95
+ Canon CF 32 MB + Pretec CF 512 MB
+ 4 x aku GP 2100 + 4 x aku GP 2400 + Ładowarka GP PowerBank Quick 2 + Statyw Velbon CX-440


niedziela, 4 grudnia 2005, 11:48
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL