Teraz jest środa, 19 września 2018, 09:13

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
 Kanonierzy do odpowiedzi 
Autor Wiadomość

Post Kanonierzy do odpowiedzi
Witam Kanonierów

Kupiłem Canona 50D, do którego mam "szkło"
Canon 85 /1,8 USM
oraz dwa które były używane do analoga, których można nie liczyć

W co powinienem zainwestować?

Z tego co widzę to 17-85 IS odpada, łącznie z 70-300 IS mimo stabilizacji

Zastanawiam się nad Canon 17-40 /4 L
Oraz
Canon 70-200 /4

Dlaczego Canon ma opory we wprowadzaniu nowych konstrukcji obiektywów do APS-C w przeciwieństwie do Nikona.

Wybrałem Canona - jest u mnie w rodzinie od kilku ładnych lat jeszcze za czasów kliszy.

Jestem amatorem z portfelem 4000 PLN i chęcią kupna dwóch obiektywów
W przyszłości nabyć chcę flash i podobno Sigma 30 /1,4 HSM jest dobra.
Liczę na konstruktywne wypowiedzi :D

wtorek, 4 listopada 2008, 21:06
Post Re: Kanonierzy do odpowiedzi
Witam Kanoniarza ;)
a więc 17-85 odpada, szczerze nie polecam...
piszesz, że masz szkiełko 85 mm, które ma dobre światło... więc dziwie się, że chcesz mieć szkła o parametrze f4, dziwie się dlatego bo jak ja wzięłam do ręki jasne szkło to od razu stwierdziłam, że poniżej 2.8 nie schodzę... ale to tylko i wyłącznie "moje widzi mi się". Zakres ogniskowych różny - zastanawiam się czy nie będzie Ci brakować czegoś pomiędzy 40mm a powiedzmy 70mm, tutaj bardzo fajna byłaby strzałka 50mm ;) ale to tak na marginesie....
Do rzeczy, więc "elka" 17-40 - ok. Ciemna trochę ale skoro jesteś nastwiony na ciemność... hmm... A myślałeś nad 17-55mm? To też bardzo dobry obiektyw, ale co za tym idzie droższy :( Jeśli chodzi o 70-200 to F4 jest o wiele lżejszy od F2.8 i sporo tańszy. Pewnie ze światło 2.8 to 2.8 a nie 4.0. Jednak da się to zawsze nadrobić ISO, ale nie zawsze warto, a jak jest w 50D to może przy okazji powiesz parę słów na temat tego body. Ale lepszego zamiennika w tej cenie raczej nie znajdziesz. Wiadomo - wszystko wiąże się z kosztami, ale na szkło nie ma co żałować!