Teraz jest piątek, 27 kwietnia 2018, 05:12




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
 Balan bieli w eos 40d 
Autor Wiadomość

Dołączył: niedziela, 23 listopada 2008, 00:32
Posty: 5
Post Balan bieli w eos 40d
Witam
Mam pytanie. Jakiś czas temu nabyłem canona 40 d. Wcześniej robiłem fotki eos 300d, eos 400d. Także, praktykę mam. W 40 nie mogę rozszyfrować balansu bieli. W modelach, które wcześniej używałem zazwyczaj robiłem na automacie, czyli AWB - i wszystko było ok, perfekt! W eos 40 d, AWB jakoś się nie sprawdza. Zdjęcia są zimne, kolory mało naturalne, chłodne?? Przestawiam na "miejsca zacienione" i to się sprawdza najlepiej. Ale wydaje się mi, że to jeszcze nie to?!? Słońce, półcień, cień to nastawienie sprawdza się najlepiej??
Mimo tego nastawienia, nie zawsze się to sprawdza?? Czy ktoś wie, gdzie popełniam błąd? Instrukcja mówi, że w 90% fotek AWB powinno być ok.
za poradę dziękuję z góry!


niedziela, 23 listopada 2008, 01:12
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: poniedziałek, 29 września 2008, 18:29
Posty: 43
Lokalizacja: Marcinkowo
Post Re: Balan bieli w eos 40d
Najodpowiedniejszym rozwiązaniem będzie przełączyć sie w ręczną regulacje balansu bieli . W instrukcji jest napisane, że należy użyć wzorca bieli z jakiegoś zdjęcia z białym tłem, lecz nie za bardzo sie orientuję jak uzyskać ten ów wzorzec.


niedziela, 23 listopada 2008, 02:00
Zobacz profil
Post Re: Balan bieli w eos 40d
faktycznie w 40d jest taki problem, automatyczny balans bieli działa poprawnie do modelu 30d. faktycznie najlepiej posłużyć się ustawieniem ręcznym balansu bieli korzystając po prostu z białej kartki, ściany.... czegoś co może być wzorcem bieli.


niedziela, 23 listopada 2008, 12:46
Avatar użytkownika

Dołączył: poniedziałek, 29 września 2008, 18:29
Posty: 43
Lokalizacja: Marcinkowo
Post Re: Balan bieli w eos 40d
ale te zdjęcie białej kartki , czy ściany na jakich ustawieniach kolorów ma być zrobione, aby potem skorzystać z tego wzorca? , żarówka, awb, słoneczko ?


niedziela, 23 listopada 2008, 12:54
Zobacz profil

Dołączył: niedziela, 29 lipca 2007, 12:57
Posty: 185
Post Re: Balan bieli w eos 40d
vgrzes napisał(a):
ale te zdjęcie białej kartki , czy ściany na jakich ustawieniach kolorów ma być zrobione, aby potem skorzystać z tego wzorca? , żarówka, awb, słoneczko ?

Nie za bardzo rozumiem Wasz problem. Masz białą kartkę, robisz jej zdjęcie i wybierasz ręczny balans bieli w menu, a jako wzorzec wskazujesz zdjęcie ów kartki. Żadne słoneczka i żarówki, ot, cała filozofia.

Oczywiście ręczny balans bieli należy ustawiać przy każdej zmianie oświetlenia, czyli wszystko zależy od położenia aparatu względem źródła światła i od rodzaju tego światła. Innymi słowy, gdy robisz zdjęcia w pomieszczeniu, w którym jest duże okno i mocna żarówka na suficie, innego ustawienia WB potrzebujesz robiąc zdjęcie od okna, innego zaś robiąc zdjęcie z głębi pomieszczenia.

Pzdr.

_________________
Canon EOS 30D, 300D + Canon 28-135 f/3.5-5.6 IS USM + Canon 17-85 f/4-5.6 IS USM + Canon 75-300 USM II + Canon 50mm f/2.5 MACRO + 580 EX + 430 EX


niedziela, 23 listopada 2008, 17:08
Zobacz profil
Post Re: Balan bieli w eos 40d
dokładnie tak :) nic dodać nic ująć.


poniedziałek, 24 listopada 2008, 10:05
Avatar użytkownika

Dołączył: poniedziałek, 29 września 2008, 18:29
Posty: 43
Lokalizacja: Marcinkowo
Post Re: Balan bieli w eos 40d
Powiedz mi jeszcze Koszal na jakich kolorach mam zrobić zdjęcie tej białej kartki ?, oświetlenie żarówkowe, naturalne(słoneczne) czy jakieś inne , cały czas o to mi tylko chodzi. Wykonałem zdjęcie białej kartki i na wyświetlaczu ona wyszła różowa, i co taki wzorzec też sie nadaje ?


środa, 26 listopada 2008, 17:11
Zobacz profil

Dołączył: niedziela, 29 lipca 2007, 12:57
Posty: 185
Post Re: Balan bieli w eos 40d
vgrzes napisał(a):
Powiedz mi jeszcze Koszal na jakich kolorach mam zrobić zdjęcie tej białej kartki ?, oświetlenie żarówkowe, naturalne(słoneczne) czy jakieś inne , cały czas o to mi tylko chodzi. Wykonałem zdjęcie białej kartki i na wyświetlaczu ona wyszła różowa, i co taki wzorzec też sie nadaje ?

Dokładnie tak. W uproszczeniu: aparat ma wtedy informację, że w danym oświetleniu biały kolor wygląda jak różowy i odpowiednio kalibruje kolory tak, aby biały wychodził na zdjęciu naprawdę biały. Na tym właśnie polega manualny balans bieli. Pzdr

_________________
Canon EOS 30D, 300D + Canon 28-135 f/3.5-5.6 IS USM + Canon 17-85 f/4-5.6 IS USM + Canon 75-300 USM II + Canon 50mm f/2.5 MACRO + 580 EX + 430 EX


środa, 26 listopada 2008, 18:28
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: poniedziałek, 29 września 2008, 18:29
Posty: 43
Lokalizacja: Marcinkowo
Post Re: Balan bieli w eos 40d
dzięki kolego drogi : ) , jutro biorę sie do sprawdzenia tego w praktyce, w świetle słonecznym i żarówkowym.

Jeszcze malutkie pytanko: dyfuzor do lampy 430ex pasuje do 430ex II ? Pan z allegro na to pytanie odpisał mi ,że on nie ma takiej informacji i ze jest mu przykro.


środa, 26 listopada 2008, 18:56
Zobacz profil

Dołączył: niedziela, 23 listopada 2008, 00:32
Posty: 5
Post Re: Balan bieli w eos 40d
Wszystkim bardzo dziekuje ;) Sprawdze to w praktyce.

Bartoshi


środa, 26 listopada 2008, 21:07
Zobacz profil

Dołączył: niedziela, 23 listopada 2008, 00:32
Posty: 5
Post Re: Balan bieli w eos 40d
Moi Drodzy,
Wykonałem tak jak proponowaliście korektę na ręczny balans bieli. Jest ok.

Widzę różnice, jest znacznie lepiej. AWB sieczka tak jak poprzednio, ale na nastawieniu własnym jest naprawdę ok.

Moje pytanie, czy za każdym razem, każego dnia trzeba robic korekty z nastawieneim balansu?? Rozumiecie moje pytanie, czasem złe nastawienie wychodzi dopiero przy wrzycaniu zdjęc na kompa.


niedziela, 30 listopada 2008, 12:32
Zobacz profil

Dołączył: niedziela, 29 lipca 2007, 12:57
Posty: 185
Post Re: Balan bieli w eos 40d
Bartoshi napisał(a):
Moje pytanie, czy za każdym razem, każego dnia trzeba robic korekty z nastawieneim balansu?? Rozumiecie moje pytanie, czasem złe nastawienie wychodzi dopiero przy wrzycaniu zdjęc na kompa.

Teoretycznie automatyczny balans bieli powinien działać poprawnie w większości warunków, ale z tym bywa różnie, więc polecam robić zdjęcia w formacie RAW, w którym na etapie postprodukcji masz wpływ na balans bieli i temperaturę barwną. Pzdr

_________________
Canon EOS 30D, 300D + Canon 28-135 f/3.5-5.6 IS USM + Canon 17-85 f/4-5.6 IS USM + Canon 75-300 USM II + Canon 50mm f/2.5 MACRO + 580 EX + 430 EX


niedziela, 30 listopada 2008, 15:53
Zobacz profil

Dołączył: niedziela, 23 listopada 2008, 00:32
Posty: 5
Post Re: Balan bieli w eos 40d, canona 60 macro
Ok, dzięki. Poprzednimi aparatami zdarzało się mi robić RAW, irytowały mnie wielkości plików. Ale może to jest dobre wyjście.

Koszal, może również ktoś kto ma praktykę. Porównuję dwa obiektywy Canona- macro. 100 f/2.8 i 60 (nie pamiętam światła 2,5 albo 2,8). Jakiś czas temu pracowałem na 100, jako macro ok ale do portretów za długi. Biorę pod uwagę 60. Czy ktoś pracował na tym sprzęcie, nie bardzo widzę w necie recenzję. W sklepach mówią, że bardzo mało tego sprzedają. Jeśli ktoś ma opinię i doświadczenie z canon 60 mm macro, dzięki z góry. Interesują mnie portrety i macro, jak to pracuje, ostrzy etc.


poniedziałek, 1 grudnia 2008, 10:00
Zobacz profil

Dołączył: środa, 6 października 2004, 21:27
Posty: 2758
Post Re: Balan bieli w eos 40d
Obiektyw macro to raczej kiepskie rozwiązanie do portretu, gdy w systemie są fajne i niedrogie portretówki.

_________________
Olympusy E systemu
Moje fotki


poniedziałek, 1 grudnia 2008, 21:56
Zobacz profil

Dołączył: niedziela, 23 listopada 2008, 00:32
Posty: 5
Post Re: Balan bieli w eos 40d
Potrzebuje jedno i drugie, z przewagą na macro. I dlatego pytam. 1oomm x 1,6 to trochę za dużo na portret i dlatego skłaniam się ku 60 mm. Z drugiej strony mam opinię, że canon 60 mm macro f/2,8 to produkt "niszowy", mało się tego sprzedaje. Dlaczego????


poniedziałek, 1 grudnia 2008, 23:38
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL