Teraz jest piątek, 21 września 2018, 17:55

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
 D90 + Lampa błyskowa 
Autor Wiadomość

Post D90 + Lampa błyskowa
Kupiłem nikona D90 zamierzam dokupić lampę błyskową dowiedziałem sie że pasują tylko modele sb-400 - 600 -800 i 900 oczywiście cenowo jest przepaść między np. sb-400 a sb-800 i tu mam pytanie czy jakościowo też jest przepaść między tymi lampami prosze o jakieś opinie w tym temacie z góry dzięki.

poniedziałek, 22 czerwca 2009, 11:27

Post Re: D90 + Lampa błyskowa
Są jeszcze lampy nieleżnych producentów np Metz.
Z regóły są tańsze, a wcale nie gorsze.

poniedziałek, 22 czerwca 2009, 16:24

Ja niestety w sprawach technicznych w ogóle sie nie znam dlatego napisałem tu na forum o poradę co wybrać. Pewnie że chciałbym mieć SB-800 ale na moje potrzeby to trochę za duży wydatek wieć pomyślałem o SB-400. A jeśli chodzi o metz-a to mnie straszą że uszkodzi sie aparat i takie tam bzdety. Nie jestem zawodowcem tylko amatorem i pasjonatem robienia zdjęć więc proszę o poradę co by tu najlepiej kupić za w miarę rozsądną cenę jeśli uważacie że metz jest tez dobry to jaki model by pasował do D90.

poniedziałek, 22 czerwca 2009, 16:48

zibilancet napisał(a):
..... że pasują tylko modele sb-400 - 600 -800 i 900 oczywiście cenowo jest przepaść między np. sb-400 a sb-800......

Wejdź na stronę Nikona. Zobaczysz, że liczba przewodnia wbudowanej lampy w D90 to (chyba) 11, liczba przewodnia SB-400 to 21, czyli tylko (lub aż) około dwa razy większa, a liczba przewodnia SB-800 to 38.

Są zapewne różnice na korzyść SB-800 w bajerach, ale trudno mi to wypunktować, gdyż nawet SB-400 w rękach nie miałem.

Nie wiem jak wygląda ustawianie zoomu (tak, tak - zoomu) w SB-800.