Teraz jest czwartek, 26 kwietnia 2018, 15:37

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
 początki z nikonem 
Autor Wiadomość

Post początki z nikonem
Witam
Mam NIKONA D3100 AF-S NIKKOR 18-105 i AF NIKKOR 50MM 1:1.8D
Jestem początkujący i to mój pierwszy aparat, mam go dwa tygodnie i
mam pare pytań

1. robiąc zdjęcia przy mocnym słońcu, większość zdjęć jest prześwietlona, stoje tyłem do słońca . to maja wina czy potrzebny jakiś filtr
2. wybieram się na wakacje na Chorwacje i nie chciałbym mieć prześwietlonych zdjęć, co zrobić, jaki filtr kupić. Doradzili mi w sklepie żebym kupił filtr UV /tylko jaki/ i filtr polaryzujący /tylko jaki/ ze to załatwi sprawe

z góry dzięki za jakąkolwiek pomoc, dobrą rade

poniedziałek, 14 marca 2011, 19:38

Post Re: początki z nikonem
faraon28 napisał(a):
Witam
Mam NIKONA D3100 AF-S NIKKOR 18-105 i AF NIKKOR 50MM 1:1.8D
Jestem początkujący i to mój pierwszy aparat, mam go dwa tygodnie i
mam pare pytań

1. robiąc zdjęcia przy mocnym słońcu, większość zdjęć jest prześwietlona, stoje tyłem do słońca . to maja wina czy potrzebny jakiś filtr
Twoja wina.
Nie panujesz nad pomiarem ekspozycji.
Kup jakąś książkę.
Prawdopodobnie zdjęcie jest prześwietlone, bo coś źle ustawiłeś.
Ustaw tryb P i zobacz jakie parametry ustawi aparat, wcześniej ustaw ISO na najniższe.

Zresztą następnym razem wklej fotkę z exifem, to od razu będzie wiadomo co się stało.
faraon28 napisał(a):
2. wybieram się na wakacje na Chorwacje i nie chciałbym mieć prześwietlonych zdjęć, co zrobić, jaki filtr kupić. Doradzili mi w sklepie żebym kupił filtr UV /tylko jaki/ i filtr polaryzujący /tylko jaki/ ze to załatwi sprawe
Każdy filtr "psuje" obraz.
UV w cyfrówkach stosuje się jedynie w celach ochronnych przedniej soczewki obiektywu, bo każda matryca ma filtr UV na sobie. Ja osobiście nie zauważyłem różnic w fotkach z UV czy bez UV w Chorwacji.