Teraz jest piątek, 20 kwietnia 2018, 12:57

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
 D90 a DX vs FX 
Autor Wiadomość

Post D90 a DX vs FX
Witam,

Przede wszystkim witam pierwszy raz na forum wszystkich użytkowników.
Nie jestem profesjonalistą/ zawodowcem - fotografię traktuje na razie jako hobby. Posiadam Nikona D90 z obietywem kitowym (18-105). Postanowiłem jednak kupić sobie jakąś "stałkę" do portretów.
Zacząłem czytać co nieco o obiektywach żeby wybrać jak najlepszy w dobrej cenie (mam tu na myśl kwotę do 2500 zł / 3000 zł).

Jednak podczas lektury pojawił się następujący problem: obiektyw DX czy FX, czy będzie pasować do mojego aparatu ? jak to wpłynie na obraz? Jak to przeliczyć (x1,5?), czy będą jakieś przekłamania, przyciemnienia na końcach kadru itd?

Czytałem artykuły z przed kliku lat (2009-2010) i wtedy jeszcze nie było na rynku (od Nikona) aparatów pełnoklatkowych wiec problemu nie było. Teraz jak wiadomo jest kilka takich aparatów.

Proszę o pomoc czy taki obiektyw będzie u mnie śmigać? jakie są plusy minusy? facet w nikonie powiedział żebym szedł w FX bo to przyszłość (zgadzam się) i że aparat mi sam "wykropuje" obraz do matrycy i nie będzie widać żadnych zniekształceń i cieni po bokach, jedynie matryca zmniejszy pole widzenia. Z kolei w Sferisie powiedzieli że do mojego aparatu tylko DX bo na FX bedą czarne obwódki wokół zdjęcia.

I kolejne pytanie. Jeśli już będę wiedział czy DX czy FX to który najlepszy do portretów? Chciałbym żeby był w miarę jasny i żeby miał jasny kąt widzenia :)

na koniec przypominam że jestem amatorem i mogłem pomylić niektóre pojęcia :) bardzo proszę wtedy o sprostowanie :)

Dzięki i zapraszam do dyskusji :)

wtorek, 25 września 2012, 15:56

Post Re: D90 a DX vs FX
ja mam nikkora 35 mm 1.8 i jestem bardzo zadowolona, jestem amatorka a obiektyw polecil mi znajomy profesjonalista :) w serwisie tez pochwalili moj wbor, gdy bylam przy okazji kupna statywu :D

środa, 3 października 2012, 22:31