Teraz jest sobota, 21 kwietnia 2018, 10:04

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
 czy Minolta Z1 robi słabe zdjęcia? 
Autor Wiadomość
Post czy Minolta Z1 robi słabe zdjęcia?
Czytam to forum od ok. tygodnia
zdecydowana większość wypowiedzi dotyczy monolity Z1 i ten aparat szczególnie polecacie do 1700 zł po przeczytaniu wszystkich pozytywnych komentarzy byłem zdecydowana ja kupić ale …

no właśnie zacząłem porównywać zdjęcia wykonane tym aparatem na stonie
http://www.imaging-resource.com/IMCOMP/CDISPLAY.HTM

hmm i widząc to mam mieszane uczucia
jestem totalnym amatorem ale wydaje mi sie ze każde ze zdjęć wypada dużo lepiej na korzyść olympusa
jeżeli tak nie jest to widocznie mam cos ze wzrokiem
moim zdaniem minolta przegrywa w jakości wykonywanych zdjęć już z C-720 C-740 a szczególności z C-50 i mju 400
dlaczego tak jest ?
barwy są matowe a kolory jakies malo jaskrawe

szczególnie to widać na zdjęciach tej (niezbyt urodziwej) kobiety z kwiatami, kolor kwiatow czerwony i żółty jest bardzo słabiutki w porównaniu z Olimpami, biel jej koszuli tez nie oddaje rzezczywistosci

tak samo sparwa wyglada porównując czerwony dom łączenia cegieł są mało widoczne jakies takie zamazane no i oczywiście kolor cegly jest zupełnie inny niż w Olim

na koniec jeszcze jedno kolor zieleni jest strasznie ciemy podobnie jest z tym kwiatkiem po lewej stronie tej pani z kwiatami mam identyczny w domu i jego kolor jest zupełnie inny tzn taki jak na zdjęciach Olympusa

czy można w ogóle Wierzyc tym testom, czy sa wiarygodne czy po prostu minolta tak kiepsko oddaje kolory?

może mam jakis wypaczony wzrok ale proponuje dokonać porównanie zdjęć na tej stronie i być może podzielicie moje zdanie

sam już niewiem co zrobic chyba wybiore jednak C-50 albo mju 400
pozdrawiam

piątek, 6 lutego 2004, 12:48
Moderator

Hmm. Z1 była zazwyczaj chwalona za oddanie kolorów etc. Rozumiem jeszcze aberrację chromatyczną, ale takie rzeczy.