Teraz jest poniedziałek, 24 września 2018, 06:26

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
 Jak ustawić ostrość w Z1 
Autor Wiadomość
Post Jak ustawić ostrość w Z1
Mam problem. Nie jestem zaawansowanym fotografem, dlatego prosze Was o pomoc. Mam minolte Z1 - i chcialbym robic takie zdjecia ze np. widac osobe stojaca 2 metry przede mna idealnie, natomiast to co za nia, JAK I PRZED NIA jest rozmazane.

1.
Czytalem ze trzeba pobawic sie troche przyslona, ale czy jest najmniejsza czy najwieksza - zdjecia sa takie same (poza tym ze jesdno ciemniejsze - drugie jasniejsze), nie widze zadnego rozmazania.

A jak skorzystam z macro? Uda sie?

2.
Mam tez taki problem z macro - ze jak ustawie aparat przy malym przedmiocie - to ustawi ostrosc... ale jak przycisne spust do polowy, to wszystko psuje i obraz sie rozmazuje.

3.
Na jakim trybie robicie zdjecia? Manual czy "P"?

4.
Jak ustawie na "P" i przytrzymie spust do polowy to aparat mierzy swiatlo i ostrosc takze? A co jak przytrzymie spust na manualu? Przeciez tam ustawiam jakie ma byc naswietlenie

piątek, 6 sierpnia 2004, 21:10

Post Re: Jak ustawić ostrość w Z1
Anonymous napisał(a):
Mam problem.

Każdy z nas jakieś ma.

Anonymous napisał(a):
Czytalem ze trzeba pobawic sie troche przyslona, ale czy jest najmniejsza czy najwieksza - zdjecia sa takie same (poza tym ze jesdno ciemniejsze - drugie jasniejsze), nie widze zadnego rozmazania.

Liczba przysłonowa powinna być jak najmniejsza ( największy otwór ).
Ponadto efekt ten lepiej wychodzi przy dłuższej ogniskowej.

Anonymous napisał(a):
A jak skorzystam z macro? Uda sie?

Makro na pewno się uda.

Anonymous napisał(a):
Mam tez taki problem z macro - ze jak ustawie aparat przy malym przedmiocie - to ustawi ostrosc... ale jak przycisne spust do polowy, to wszystko psuje i obraz sie rozmazuje.

A może za blisko przedmiotu, lub ostrość jest łapana na tło ?

Anonymous napisał(a):
Na jakim trybie robicie zdjecia?

Według uznania.

Anonymous napisał(a):