Teraz jest czwartek, 26 kwietnia 2018, 02:13

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
 S414 czy Z10 ? 
Autor Wiadomość

Post S414 czy Z10 ?
Witam. Jestem początkującym i mam zamiar kupić moją 1 cyfrówkę. Mam dylemat czy kupić S414 czy Z10. Chcę się pobawić trochę makro, zoomem no i żeby robiło fajne fotki? No i czy moglibyście zrobić małe porównanie ty aparatów. Który robi lepsze fotki, który jest mniejszy, ma lepsze makro, który się bardziej opyla kupić itp. Dzięki za pomoc

piątek, 10 grudnia 2004, 10:23

Bardzo lubię Z10, ale myślę że S414 będzie robić lepsze zdjęcia - technicznie jest bardziej zaawansowana:

-Przetworniki AD 12bit (Z10 10bit)
-Zoom optyczny mniejszy (tylko 4x) ale optyka lepsza - przy mniejszym zakresie ogniskowej tyle samo soczewek (11 w 9 grupach) w tym 2 asferyczne tak jak w Z10 ale dodatkowo jedna AD
-Matryca 4M i większa fizycznie - Z10 1/2.5, S414 1/1.8
-Większy bufor 32MB
-Zapis w formacie bezstratnym TIFF
-Pomiar wielosegmentowy: S414 270 segmentów, Z10 256 seg.

Wady:
-Gorsza migawka 1/1000 (Z10 1/2000 i czas B do 30s, a w S414 do 15s.)
-Mniejszy zoom
-Gorsze makro
-Okrojony manual
-Jeszcze gorsza przysłona - tylko dwa kroki!!!

Nie sprawdzałem żadnych testów tak tylko na szybko zerknąłem na specyfikacje.

piątek, 10 grudnia 2004, 11:41

Ja miałem s 414 i Z1 - różnica w jakości zdjęć jest znaczna- s414 robi o wiele ostrzejsze zdjęcia, lepiej dobiera balans bieli i rzadko zdarza się, że zdjęcie po prostu nie wyjdzie(5/100). Do tego AF działa lepiej niż w Z1(wolniej ale lepiej, zwłaszcza przy gorszym świetle).
Poza tym s414 jest bardzo prądożerna(na Z1 robiłem na tych samych akumlatorach 2-3 razy więcej zdjęć) i dość wolna.
Nie wiem na ile Ci się to porównanie przyda - w końcu Z1 i Z10 to różne aparaty :lol: :lol:
Jak chcesz to mogę Ci wysłac parę orginalnych fotek z jednego i drugiego.
Osobiście wybrałbym s414.
Pozdrawiam

piątek, 10 grudnia 2004, 12:58