Teraz jest wtorek, 25 września 2018, 11:13

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
 c-740 i kilka głupich pytań 
Autor Wiadomość

Post c-740 i kilka głupich pytań
Przedewszyskim jako nowy pozdrawiam wszystkich stałych bywalców :P

Jestem totalnie początkujący, a aparatu chciałbym używać do:
- krajobrazy górskie
- wycieczki rowerowe -> pejzaże (las, pola, jakiś zachód słońca)
- zwierzaki + może jakieś makro (owady)

Nie przewiduję zdjęć w pomieszczeniach, sportowych, portretów, martwych natur typu wazonik (zupełny brak zmysłu artystycznego)

Najpierw upatrzyłem sobie c-4000, ale przez 3 tygodnie medytowałem i czytałem forum, a aparat zniknął ze sklepów. Teraz skłaniam się w stronę zooma, także ze względu na te zwierzaki - na wycieczkach ostatnio brodzę w sarnach, no i te małe koty i kozy w wiejskich zagrodach...
W tej chwili mój typ to c-740, ale mam parę wątpliwości:

1. Ogniskowa - od 38 mm w porównaniu z 32 mm w c-4000. Czy to jest zależność proporcjonalna ? Czyli czy zostanie mi 32/38 = 84 % kadru ? To by bolało w przypadku pejzaży górskich. Mniejsza o wzorki, ale ci z was którzy mają ultrazoomy - czy w praktyce odczuwacie dyskomfort przy kadrowaniu pejzaży ? Mogę się w sumie asekurować Eosem 300 (28-80 mm) ale ile aparatów można wlec w plecaku oprócz piwa :oops: (czapki nie wspomnę)

2. Tryb auto. Czy działa poprawnie w c-740 ? Poczytałem trochę recenzji - na ogół pozytywne, ale były też zastrzeżenia co do trybu auto i autofocusa. Na razie jestem cienki, ale może manualną ekspozycję opanuję zanim się zniechęcę. Natomiast boję się ręcznego ustawiania focusa. Wyświetlacz jest 1,5 '' a mi się ostatnio wzrok trochę psuje. W lustrzance sobie radzę, ale może w cyfraku będzie to problem i może trzeba się zdać na auto ?