Teraz jest poniedziałek, 23 kwietnia 2018, 09:48

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
 Tryby auto i tematyczne w Olkach 
Autor Wiadomość

Post Tryby auto i tematyczne w Olkach
Witam. Jestem tu po raz pierwszy i proszę o wyrozumiałość. Od mniej więcej dwóch miesięcy wertuje internet, a przede wszystkim to forum, aby zdobyć potrzebne mi informacje do kupna mojej pierwszej cyfrówki. Już praktycznie zdecydowałem się na pewien aparat, ale by już mieć całkowite rozeznanie prosiłbym Was o rozstrzygnięcie mojego dylematu. Wydaje mi się, że nie znalazłem pełnej odpowiedzi na mój problem dlatego zdecydowałem się napisać. W fotografii jestem zupełnym amatorem. Do tej pory robiłem (i robię) zdjęcia Zenithem 11. Zawsze denerwowały mnie aparaty typu „małpka” i pomimo ironicznych uśmiechów znajomych ja ciągle trwam przy moim zabytku :) . Ale nadszedł czas by spróbować fotografii cyfrowej. Możliwość ingerencji za pomocą komputera kusi mnie najbardziej (tego mi brakowało kiedyś, gdy próbowałem zajmować się astrofotografią – z resztą z kiepskim skutkiem :cry: ). Do tego urodził się syn i przydałby się niezły aparat. Służyć by miał on mi przede wszystkim do robienia zdjęć rodzinnych, przyrody, wczasy, wycieczki i góry (uwielbiam Tatry :P ). Tak jak pisałem jestem amatorem i na początku – póki nie zdobędę jakiejś wiedzy - pewnie będę korzystał z trybu automatycznego i trybów tematycznych. A moją żona o ustawianiu i grzebaniu w aparacie :D fotograficznym nie chce nawet słyszeć, tak więc w jej przypadku w rachubę wchodzi tylko automat. I tu pojawia się mój problem. Które aparaty Olympusa robią Waszym zdaniem najlepsze fotki w trybach auto i tematycznych. Podzieliłem sobie aparaty na trzy grupy:
1. Oly C 4000 – C 5000
2. Oly C 5050 – C 5060
3. Oly C 740 - 750 i ewentualnie nowsze UZ.