Teraz jest piątek, 22 lutego 2019, 00:15




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 90 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6
 stabilizaja w lustrzankach 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył: czwartek, 20 października 2005, 14:33
Posty: 587
Post 
MobyDick napisał(a):
to dlatego ze sa najlepsze czy dlatego ze maja najlepszych specow od reklamy? wg. mnie raczej to drugie.


Wiadomo, że dobry bajer to pół dniówki :P i, że reklamy dużo dają...
...np. taki Nikon nie robi dobrych kompaktów :(

MobyDick napisał(a):
WesternDigital


To dobra firma i na nią nie ma co narzekać :P ...
...mam jej dysk :P


Pozdro :wink:

_________________
Sony DSC-H1+MS PRO 256MB+Torba+Statyw :wink:


sobota, 4 lutego 2006, 20:07
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: wtorek, 24 sierpnia 2004, 18:12
Posty: 268
Lokalizacja: Jarocin
Post 
tez mam, ale byl okres kiedy byla straszna nagonka na nia, a to za sprawa jednego modelu, zaledwie jednej serii z tego modelu. Niestety fama poszla w swiat i przez rok bodajrze wszyscy odradzali kupowanie dyskow tej firmy.

_________________
Robson :) Minolta D5D + KM 18-70/3,5-5,6 + Sigma 70-300/4-5,6 APO + Sandisk 1GB + Velbon Dx-888


sobota, 4 lutego 2006, 20:33
Zobacz profil

Dołączył: wtorek, 24 maja 2005, 20:36
Posty: 161
Lokalizacja: Oklahoma
Post 
Zgadza sie - dokladnie tak jest z fama w druga strone. Ze Nikos jest najmniej awaryjny. A ja znam 3 gosci z Nikonami i wszyscy 3 byli w naprawie z nimi lacznie ze mna. Na szcescie sprzedany ....

_________________
Minolta Z-5 lampa 2500D lumiqest pocket bouncer, Canon 350D 17-85 IS, 70-300 IS, Flash 380 EX Lumiquest supersoft , Sony R-1 Flash 1000HL lumiquest 80/20.


niedziela, 5 lutego 2006, 13:41
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: wtorek, 24 sierpnia 2004, 18:12
Posty: 268
Lokalizacja: Jarocin
Post 
Widze ze wogole nie znacie zasady dzialania stabilizacji matrycy.

_________________
Robson :) Minolta D5D + KM 18-70/3,5-5,6 + Sigma 70-300/4-5,6 APO + Sandisk 1GB + Velbon Dx-888


niedziela, 5 lutego 2006, 22:30
Zobacz profil

Dołączył: wtorek, 24 maja 2005, 20:36
Posty: 161
Lokalizacja: Oklahoma
Post 
czekamy na wyklad. Bo sam jestem ciekawy. Wiem jak to dziala tzn jak sie rusza ale nie wiem co oblicza te ruchy w Minoltach. A juz wcale nie wiem jak to dziala w panasie i sony H1.

_________________
Minolta Z-5 lampa 2500D lumiqest pocket bouncer, Canon 350D 17-85 IS, 70-300 IS, Flash 380 EX Lumiquest supersoft , Sony R-1 Flash 1000HL lumiquest 80/20.


środa, 8 lutego 2006, 19:05
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: czwartek, 20 października 2005, 14:33
Posty: 587
Post 
MobyDick napisał(a):
Widze ze wogole nie znacie zasady dzialania stabilizacji matrycy.


Nie cenisz użytkowników :!: ...
...wiem jak działa w Minoltach, a w Panasie i H1 nie mam zielonego pojęcia, ale chyba tak jak w Minoltach :roll:

Pozdro :wink:

_________________
Sony DSC-H1+MS PRO 256MB+Torba+Statyw :wink:


środa, 8 lutego 2006, 19:12
Zobacz profil

Dołączył: środa, 6 października 2004, 21:27
Posty: 2758
Post 
zuraw2006 napisał(a):
...wiem jak działa w Minoltach, a w Panasie i H1 nie mam zielonego pojęcia, ale chyba tak jak w Minoltach
działa inaczej :wink: w minolcie stabilizowana jest matryca, natomiast w sonym i panasie (oraz canonie ) optyka, a dokładniej jedna z soczewek - tak w wielkim skrócie :wink:

_________________
Olympusy E systemu
Moje fotki


środa, 8 lutego 2006, 19:29
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: czwartek, 20 października 2005, 14:33
Posty: 587
Post 
jacek2004 wielkie dzięki :P ...
...już wiem dlaczego w Sony w których jest stabilizacja nie ma obiektywów firmy Carl Zeiss :wink:

_________________
Sony DSC-H1+MS PRO 256MB+Torba+Statyw :wink:


środa, 8 lutego 2006, 19:59
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: wtorek, 24 sierpnia 2004, 18:12
Posty: 268
Lokalizacja: Jarocin
Post 
Stabilizacja soczewek nastepuje za pomoca zyroskopow, chyba nie musze przytaczac zasady dzialania zyroskopu (jak ktos nie wie o co chodzi to niech pobawi sie rozpedzonym baczkiem lun kolem rowerowym :) ) Stabilizacja matrycy oparta jest na drganiach piezokrysztalow pod wplywem przylozonego do niech napiecia, wbrew pozorom te ruchy sa dosyc spore. Ja osobiscie ogladalem film, ale mam znajomych, ktorzy bawili sie zestawem testowym. A do stwierdzenia w ktore strone ma martyca sie poruszyc nie sa :!: :!: potrzebne zadne stale punkty na obrazie rejestrowanym przez martryce. Sa czujniki przyspieszenia, ktore generuja odpowiednie napiecie. Napiecie to poptrzetworzeniach powoduje wlasnie ruchy matrycy.
To tak w wielkim skrocie, gdyz szczegolow technicznych raczej nie znam.

_________________
Robson :) Minolta D5D + KM 18-70/3,5-5,6 + Sigma 70-300/4-5,6 APO + Sandisk 1GB + Velbon Dx-888


środa, 8 lutego 2006, 20:24
Zobacz profil

Dołączył: wtorek, 24 maja 2005, 20:36
Posty: 161
Lokalizacja: Oklahoma
Post 
Canon rzeczywiscie (co nawet glosno slychac) ma zyroskop. Ale jak do takiego panasonica kompakta wsadzili zyroskop skoro zeby zyroskop dzialal musi byc duza masa i szybkosc. Sluchalem sony H1 i cos nie wydaje mi sie zeby tam byl zyroskop. Raczej stabilizacja za pomoca cieklych pryzmatow jak w optycznej stablizacji kamer sony. Ale one byly krytykowane wlasnie za to ze te ciekle pryzmaty traca w sobie mase kontrastu bo nie da sie ch zabezpieczyc warstwami przeciwodblaskowymi jak normalne szkla. Czy ktos cos wie definitywnie na ten temat?
To co wiemy napewno to to ze canon ma zyroskop a Minolta piezzoelektryk na matrycy.

_________________
Minolta Z-5 lampa 2500D lumiqest pocket bouncer, Canon 350D 17-85 IS, 70-300 IS, Flash 380 EX Lumiquest supersoft , Sony R-1 Flash 1000HL lumiquest 80/20.


środa, 8 lutego 2006, 23:45
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: wtorek, 24 sierpnia 2004, 18:12
Posty: 268
Lokalizacja: Jarocin
Post 
Pamietaj ze im mniejsza masa do stabilizacji tym mniejsza masa zyroskopu potrzebna i ze im wyzsze obroty tym mniejsza masa potrzebna. nie mam pojecia co to sa ciekle pryzmaty wiec sie nie wypowiadam.

_________________
Robson :) Minolta D5D + KM 18-70/3,5-5,6 + Sigma 70-300/4-5,6 APO + Sandisk 1GB + Velbon Dx-888


środa, 8 lutego 2006, 23:59
Zobacz profil

Dołączył: wtorek, 24 maja 2005, 20:36
Posty: 161
Lokalizacja: Oklahoma
Post 
zgadza sie, ale jak zrobic zyroskop krecacy sie kilkaset obrotow na min ( moj zyroskop kreci sie 10.000 or/min) MINIMUM i to wszystko wielkosci glowki od zapalki bo do takiego Sony T-9 innego zyroskopu nie wlozysz.
To nie moga byc zyroskopy btakie malenkie zeby weszly do kompakta typu T-9 i jeszcze bezdzwieczne.
Nie ma to wlasciwie znaczenia jak to dziala tylko wazne jaki daje efekt. A tu chyba wszystkie firmy wychodza podobnie.

_________________
Minolta Z-5 lampa 2500D lumiqest pocket bouncer, Canon 350D 17-85 IS, 70-300 IS, Flash 380 EX Lumiquest supersoft , Sony R-1 Flash 1000HL lumiquest 80/20.


czwartek, 9 lutego 2006, 00:26
Zobacz profil

Dołączył: piątek, 4 marca 2005, 10:20
Posty: 204
Lokalizacja: Kraków
Post 
Definitywnie to pewnie nie wiem, ale przypuszczam, że dla stabilizacji nie ma znaczenia, czy jest to stabilizacja optyki czy matrycy.
Pomijając układy czysto mechaniczne - na to pozwalają żyroskopy - sądzę, że w aktualnie stosowanych układach stabilizacji zasada działania jest podobna: składa się z czujnika ruchu (żyroskopowy lub bezwładnościowy), układu sterującego (mikrokontroler) i wykonawczego (serwomechanizm kompensujący drgania przemieszczający soczewkę lub matrycę - efekt będzie podobny).
Efekt działania, skuteczność będzie zależała od sprawności tych trzech elementów.
Stabilizacja w obiektywie była zapewne stosowana w aparatach analogowych z wiadomych względów, w aparatach cyfrowych pierwsza na pomysł zmiany elementów ruchomych wpadła Minolta - ma to znaczenie w lustrzankach, w aparatach z niewymiannym obiektywem prawdopodobnie jest to zupełnie obojętne (minus to tylko nagrzewanie matrycy).


czwartek, 9 lutego 2006, 00:32
Zobacz profil

Dołączył: wtorek, 24 maja 2005, 20:36
Posty: 161
Lokalizacja: Oklahoma
Post 
dzis Olympus Price : $ 699.95 Evolt E-300, 8.0 Megapixel, SLR, Digital Camera Kit with 14-45mm f/3.5-5.6 Zuiko EZ Zoom Lens and 40-150mm f/3.5-4.5 Zuiko EZ Zoom Lens

Czy to wyprzedaz poprzednich modeli czy jakas wojna cenowa sie szykuje?

_________________
Minolta Z-5 lampa 2500D lumiqest pocket bouncer, Canon 350D 17-85 IS, 70-300 IS, Flash 380 EX Lumiquest supersoft , Sony R-1 Flash 1000HL lumiquest 80/20.


sobota, 11 lutego 2006, 07:47
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 90 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL