Teraz jest środa, 26 września 2018, 08:58

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
 ok. 1500-2300 do wydania i taaaki kłopot! 
Autor Wiadomość
Post ok. 1500-2300 do wydania i taaaki kłopot!
Witam,
czytam, czytam i czytam... i coraz mniej wiem, co kupić :( Już 10 godzin czytam (z przerwą na sen) i chyba ostatecznie kupię jednorazówkę analogową i z bani! Żartuję.

Jestem amatorem, ale dużo bywam w plenerze i chciałbym parę fikuśnych fotek zrobić. Nie jestem fachowcem, ale chcę mieć możliwość "poszukiwań tfurczych" (pisownia zamierzona). Ponadto - z innej beczki - nałogowo chodzę na żużel i parę fotek też by się przydało (to taki sport, że jeżdżą bez sensu w kółko na motorach bez hamulców). Oczywiście imieniny cioci też trzeba opstrykać, ale to każdym można zrobić, więc tę kwestię pomińmy.

1. Minotla Z1 bardzo mi się podoba (chociaż nie z wyglądu, ale... od wyglądania to są modelki, nie?), ale czy za te pieniądze nie można kupić czegoś z nie aż taką aberracją chromat.? Ta w Z1 wydaje się makabryczna. A może wszystkie obiektywy w tej klasy aparatach tak mają?
Może Z2 będzie dużo lepsze (szkła GT)? Tylko Z2 pewnie będzie w mniej przyjaznej cenie :wink:
2. Idealnie byłoby, żeby aparat łykał karty SD/MMC, bo mam palmtopa z takimi kartami i nie musiałbym kupować drugiego kompletu (innych kart) do aparatu. Poza tym wymienność, możliwość podglądu na dużym, jasnym wyświetlaczu pamla itd. - po prostu jeśli będę miał aparat na SD/MMC, to oszczędzę kasę.
3. Korci mnie, żeby wydrukować coś na A4, ale zdaję sobie sprawę, że to raczej fanaberia raz do roku, przecież nie mieszkam w hangarze dla bombowców, żeby trzymać setki takich płacht. Na takie formaty 5Mpx to chyba konieczność, tak? Dlatego maksymalnym rozmiarem wydruków byłoby coś około A5. Czy widać różnicę (w ziarnie) miedzy wydrukiem zdjęcia zrobionego aparatem 3Mpx a 4Mpx (na formacie ok. A5)?