Teraz jest czwartek, 26 kwietnia 2018, 11:49

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
 Wszystko (canon 6d, obiektywy, inne?) za 10 000 
Autor Wiadomość

Post Wszystko (canon 6d, obiektywy, inne?) za 10 000
Witam serdecznie,

Chciałabym Was prosić o pomocy w doborze hmm...wszystkiego poza aparatem, na ten już się zdecydowałam po przeczytaniu testów, wątków i opinii - Canon 6D - zależy mi na zdjęciach w słabym świetle m in. nocnych i burzowych.

Problemem jest to, że zupełnie nie znam się na lustrzankach, doszkalam się od 2 tygodni - czytam fora, poradniki itp, ale biorę udział w projekcie na dofinansowanie i już niedługo muszę złożyć wniosek z wypisanym sprzętem jaki chcę zakupić, a nie jestem w stanie sama wybrać. Dlatego proszę o pomoc.

Na całość przyjęłam kwotę 10 000 zł i tej kwoty raczej będę się trzymać, w bardzo uzasadnionym przypadku może będę w stanie ją zmienić, ale kosztem innego sprzętu, którego potrzebuję więc wolałabym nie.

Zdjęcia będę robić głównie przedmiotom jak butelki wina i mniejszym, oraz wnętrzom - tylko jakie obiektywy? Te burze i noc to dla siebie głównie więc nie są priorytetem, ale ciemne pomieszczenia niestety owszem.

Czy obiektyw 24-105mm, który jest w zestawie najczęściej nadaje się do takiego użytku - tzn od kiedy można mówić o macro?

Potrzebuję jeszcze szerokiego kąta, ale co powinnam brać pod uwagę jeszczel, może jest jakiś przyzwoity sprawdzony, który moglibyście polecić?

Czy dobrze rozumiem, że mocowanie obiektywu to jest to określenie "EF" i obiektywów z takim określeniem muszę szukać? Czytałam, że można podłączyć też stary obiektyw z Zenita, ale autor nie napisał jak to zrobić :(

Potrzebuję rad co jest użyteczne i powinnam mieć, zakładam, że:
1. lampa na aparat - czy taka okrągła dookoła obiektywu może być? Czy lepiej taką na aparacie (gorąca stopka?).
2. Statyw - na co jeszcze powinnam zwrócić uwagę, poza tym cz wytrzyma wagę?
3. Wężyk spustowy?