Teraz jest czwartek, 19 kwietnia 2018, 23:24

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
 Luty/marzec 2005r.-ok. 2000zł 
Autor Wiadomość

Post Luty/marzec 2005r.-ok. 2000zł
Witam, Od pewnego czasu śledzę Wasze wypowiedzi na forum, ale mam pewne wątpliwości co do wyboru aparatu.
Może po krótce przybliżę moją sytuację: na początku przyszłego roku (mniej więcej w lutym może w marcu) mam zamiar dokonać zakupu aparatu za kwotę ok. 2000zł. Z racji tego, że moje doświadczenia z aparatami cyfrowymi ograniczały się jedynie do autofokusa w Canonie 70 (chyba) aparat ten będę wykorzystywał raczej do zaznajomienia się z nową technologią. Nie oznacza to oczywiście, że wogóle nie miałem styczności z aparatami z manualnymi ustawieniami (wiem do czego służy przesłona, ustawianie czasu naświetlania-kiedyś wiele czasu spędzałem na zabawie analogowymi lustrzankami ojca: Zenit, Praktica). Można zatem powiedzieć, że jestem zaawansowanym amatorem, ale balans bieli itp. to dla mnie czarna magia. Nie chcę żeby to zabrzmiało, że jak opanuję technikę fotografi nowo zakupionym aparatem to zaraz go zmieniam na coś lepszego. Aparat ma mi służyć ładnych pare lat, dlatego zależy mi na tym aby robił on dobre zdjęcia (zresztą chyba jak każdemu). Żeby była jasność, zupełnie nie ineresuje mnie ogromnie wysoka jakość zdjęć w powiększeniu do A4. Maksymalna wielkość odbitki to format 13X18 (chociaz chciałbym aby przy tym formacie jakość zdjęcia była wysoka-żeby nie było widać ziarnistości na odbitce).Jednym słowem zdjęcia mają być wysokiej jakości, ale bez przesady. Jasną sprawą jest że chcę aby aparat był w pełni "zmanualizowany"-za te pieniądze nie chcę idioten kamery. Dodam że aparat powinien mieć możliwie jak największy zoom (7x jak w przypadku Minolt z serii "A"byłby już zadowalający) oraz powinien posiadać możliwość zdalnego sterowania. Nie ukrywam, że dość zależy mi na tej funkcji, chociaż nie oznacza to, że bez niej nie mógłbym się obejść.