Teraz jest poniedziałek, 24 września 2018, 08:15




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 282 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Następna strona
 Canon 350 D, KM D5D czy Nikon D 50 ? 
Autor Wiadomość
Post Canon 350 D, KM D5D czy Nikon D 50 ?
Witam wszystkich.
Nie mam lustrzanki, jestem amatorem. Zależy mi na dobrych zdjęciach, czasem większy format odbitki (np A3), i na przyjemności z fotografowania. Zdjęc chyba nie będe sam obrabiał, przynajmniej narazie nie mam czasu na to. Zdjęcia ? Plener, podróże, czasem znajomi czy dziewczyny, imprezy. Od 4 tygodni czytam wiele opinii, odwiedziłem tez sklepy. Chcę wydać (jak wszyscy mało) ale ok. 2500 - 3500, w przyszłości dodatkowe szkła czy osprzęt. Wiem, że trudno o jednoznaczne opinie. Minolta kusi AS i nie najgorszym KITem w tej klasie, Canon 8 mln, Nikon ceną a obecnie dodatkowa promocją (co w cenie KM czy Canona daje KIT + tele). Canon daje kiepskie body (plastik, troche mały), Minolta tylko 6 mln, Nikon brak zdjęc cz-białych... Tak można wymieniac długo.
Piszecie, że 6 mln to wystarczy do A3. A ja zadaje sobie pytanie: to po co producenci prześcigają się w kolejnych milionach pikseli ?

Wiem, że chce lustrzankę, a nie hybrydę. Co powinienem kupić ? Czy niska cena Nikona D 50 warta jest skuszenia sie kosztem nowego modelu Canona 350 D czy AS w Minolcie ? A ten AS czytałem fajna sprawa ... A i Canon wprowadził chyba nowy obiekt KITowy w tym modelu


piątek, 25 listopada 2005, 20:29
Avatar użytkownika

Dołączył: czwartek, 20 października 2005, 14:33
Posty: 587
Post 
Nie zaczynałbym od lustrzanek(no chyba że miałeś styczność z cyfrówkami :? ) :wink:
A jeśli chodzi o lustrzanke to Nikusia :wink:

_________________
Sony DSC-H1+MS PRO 256MB+Torba+Statyw :wink:


piątek, 25 listopada 2005, 20:34
Zobacz profil

Dołączył: środa, 6 października 2004, 21:27
Posty: 2758
Post 
Vinetou format A3 z 300dpi to da ci dopiero Canon 1Ds z 16mega pikselową matrycą :D
Jeśli naprawdę chcesz robiś duże powiekszenia to raczej lustra z 8 mega czyli 350D lub Olympus E-500.
Radziłbym ci się zainteresować E-500 w cenie 3300zł masz body z dual kitem. Kitowe obiektywy Olympusa jakością na głowę biją kity canona, nikona czy minolty.

_________________
Olympusy E systemu
Moje fotki


piątek, 25 listopada 2005, 20:44
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: sobota, 26 marca 2005, 11:34
Posty: 275
Post 
ze swojej strony dodam ze wybralbym (i moze wybiore) minolte, z przyzwyczanienia do AS bo to swietna fukcja, do tego ma dobra ergonomie a szczegolnie swietne rozwiazanie to pokretlo do szybkiej zmiany WB. Nikon stoi gorzej z przyciskami i dostepem do funkcji jednak ma wieksze body, co wielu uwaza za zalete bo latwiej go trzymac, dla mnie nie jest to w kazdym razie zaleta. Jak zdecydujesz sie na Nikona jednak to nie polecam wyboru tego zestawu 2 kity. Lepiej wez body+torba gratis+rabat 400zl, bo taka teraz promocja jest i dokup za 700-800 zl kit od d70s (18-70), roznica jest widoczna. Co do propozycji jacka2004 to Oly sadzac po testach jest dobry, ma tylko dwie znaczace wady, szumi bardzo od 800, oraz jako nowy aparat z jakims chyba innym mocowaniem obiektywow niz inne olympusy ma najmniejsze wsparcie "techniczne" czyli obiektywy i akcesoria. Jednak to producent chyba szybko uzupelni.
co do matrycy to mysle ze golym okiem nie zauwazysz roznicy miedzy 6 a 8mpx przy wydruku A3, przy A4 na pewno nie zauwazysz. Czesto drukuje A4 przy 4mpx i jestem zadowolony. Majac obecnie aparat 8mpx i tak najczesciej foce na 5mpx. Wieksza rozdzielczosc przyda Ci sie gdy chcesz powieksza fragment zdjecia.

_________________
Moja skromna galeria: http://onephoto.pl/portfolio.php3?id_autora=27518


piątek, 25 listopada 2005, 21:20
Zobacz profil
Post 
Dzieki bardzo, cenne to co piszecie, ale to jeszcze bardziej "rozmydliło" mi decyzję. Zerknę na E-500 dla porównania, i na kit od d70s.
A co do lusytrzanki zdaję sobie sprawę (może teoretycznie), ze to nie będzie zbyt łatwe na poczatek zrobić dobre zdjęcia, ale jeśli teraz w kocu nie kupię, to być może długo nie...
A coi myslicie o Minolcie ? Oczywiście d5d.


piątek, 25 listopada 2005, 22:42
Avatar użytkownika

Dołączył: sobota, 26 marca 2005, 11:34
Posty: 275
Post 
zerknij na http://www.fotopolis.pl tam sa szczegolowe testy wszystkich lustrzanek tego segmentu, oczywiscie http://www.dpreview.com , http://www.megapixel.net , http://www.steves-digicams.com to klasyka :)
do tego fora uzytkownikow: http://www.nikonians.org.pl oraz http://www.kkm.autofocus.pl/forum/ oczywiscie sa tam sympatycy danej marki wiec opinie moga byc troszke ubarwione niemniej jednak mozesz sie zorientowac jakie problemy maja ze d5d czy d50 ich uzytkownicy.
co do minolty jak juz pisalem to moj faworyt, sam zobacz na fotkach jak dziala AS to sie przekonasz, do tego ma calkiem dobry kit o szerszym zakresie ogniskowych niz konkurenci (18-70), szumy sa bardzo male. Poczytaj recenzje, na tym forum tez byly o tym dyskusje wiec poszukaj.

_________________
Moja skromna galeria: http://onephoto.pl/portfolio.php3?id_autora=27518


piątek, 25 listopada 2005, 22:51
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: poniedziałek, 5 stycznia 2004, 21:40
Posty: 2014
Lokalizacja: Chorzów
Post 
Vinetou Jeśli to ma być pierwsze lustro i bez obróbki na kompie to odradzam Minoltę.. choć uczciwie przyznam że ja się do niej przymierzam, ale powiem Ci z doświadczenia że bez wyostrzania to mi się te zdjęcia nie podobają.. gorzej wyostrza w aparacie niż inne.

Jeśli ergonomicznie nie odpowiada Ci Canon, który jest dobry na początek... (ładne kolory, ostry obraz, ale kiepskie szkło.. optycznie niczym się ono nie różni od starszej wersji) to pozostaje właśnie wspomniany E500.

Zalety:
-wygoda (PONOĆ :!: NIE DOTYKAŁEM)
-ogrom programów temtycznych dla początkujących (w cyfrach są one na prawdę przydatne - znaczy działają :!:)
-niezłe szkła
-niemożliwość zabrudzenia matrycy
-dobre zdjęcia prosto z aparatu
Wady:
-szumi już od ISO 800 inne aparaty szumią od ISO 1600
-bardzo mały wizjer, ale jednak lepszy niż w hybrydach.. ponoć wyprodukowali do niego lupkę
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: to nie mogli od razu lepszego zrobić :?:

Ja na Twoim miejscu wybrałbym Olympusa.

_________________
Podpis zablokowany przez administratora.


Ostatnio edytowano sobota, 26 listopada 2005, 20:36 przez bonnum, łącznie edytowano 1 raz

piątek, 25 listopada 2005, 23:33
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: sobota, 26 marca 2005, 11:34
Posty: 275
Post 
bonnum napisał(a):
pozostaje właśnie wspomniany E300.


chyba chodzilo Ci o E500

_________________
Moja skromna galeria: http://onephoto.pl/portfolio.php3?id_autora=27518


sobota, 26 listopada 2005, 10:50
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: środa, 2 listopada 2005, 16:17
Posty: 200
Lokalizacja: KrK
Post 
nie chce mi sie zakladac nowego tematu i zapytam tu
co wzielibyscie KM D7D czy nikona D70s

jeszcze jedno, dlaczego w tych wszystkich kursach faworyzuja tak
350D czy on naprawde jest taki swietny tylko ta obudowa
wszystko psuje :?:

_________________
Olympus C-8080 WZ, 512mb CF + 512mb XD, 2x BLM-1, polar, UV, +4d +8d i jeszcze kilka innych pierdółek


sobota, 26 listopada 2005, 11:22
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: sobota, 26 marca 2005, 11:34
Posty: 275
Post 
canon smaruje ;) a tak powaznie to pojecia nie mam dlaczego 350d jest faworyzowany. Mysle ze dlatego ze to taki przecietniak, nie jest najlepszy w zadnej kategorii ale w kazdej wypada w miare dobrze, inne aparaty maja swoje zdecydowane zalety (KM ma AS, Olympus te hiperkrystale i ostre obiektywy, nikony najmniej szumia), ale tez wady. Mysle ze canon 350d w swiecie aparatow jest tym czym golf w swiecie samochodow, w niczym nie jest najlepszy ale jest takim bezplciowym przecietniakiem, ktory negatywnie nie wyroznia sie.. stad ten sukces mysle. Sukces canona wynika takze z tego ze jest to najpopularniejsza firma i wiele osob kupuje go tylko dltego ze ma juz stare obiektywy tej firmy.
PS: totalna kompromitacja to ranking aparatow na http://rankingi.fvd.pl/ gdzie canon 350d absolutnie niezasluzenie jest na pierwszm miejscu i ma 100% za jakosc obrazu (a w rankingu tym sa tez najdrozsze canony!), co znaczy ze zaden inny aparat nie ma i nigdy nie bedzie mial lepszej jakosci obrazu. Kompromitacja i amatorstwo....

_________________
Moja skromna galeria: http://onephoto.pl/portfolio.php3?id_autora=27518


sobota, 26 listopada 2005, 12:08
Zobacz profil

Dołączył: sobota, 29 października 2005, 22:10
Posty: 34
Lokalizacja: Poznań
Post 
Wczoraj testowałem przez chwilę Olympusa E-300 i E-500 przy iso 400 zauważyłem że o ile szumy są podobne to zdecydowanie lepiej zachowuje się automatyczny balans bieli. Piszę, bo ja też zastanawiam się nad kupnem aparatu. Na dzien dzisiejszy wchodzą w grę E-500 z dwoma kitami, Nikon N50 z Sigmą 18-200, lub Sony R-1

_________________
Aparatu uzywam do fotografowania zabytków i widoków


sobota, 26 listopada 2005, 12:45
Zobacz profil
Post 
Cześć.
Przeczytałem testy na Fotopolis, wydaje mi się, ze ocena obiektywna, choć jeszcze nie mam pewności, co wybrać. Wyżej przeczytałem o Nikonie D70s. Myślałem o opcji D50 plus obiektyw od D70s. Czy to kombinacja warta "świeczki" ? Co zyskam ? No i jeszcze jedno. Olympus E300 i E500, czy warto byłoby dołozyc do E500 ?
Acha, coraz mnie mam ochote na Canona, kusi mnie wciąz Minolta D5D, choć zdjęcia które obejrzałem na Fotopolis zrobione przez Nikona D50 mile mnie zaskoczyły.

Poniżej pokusiłem się o porównanie cenowe kilku modeli:

Model Ob. I Ob. II Cena
Nikon D 50 18 - 55 2370
Nikon D 50 18 - 55 55 - 200 2960
Nikon D 50 18 - 70 2700
Nikon D 70 s 18 - 70 3760
Nikon D 70 s 18 - 70 70 - 300 4098
Canon EOS 350 D 18 - 85 3279
KM Dynax 5 D 18 - 77 2999
KM Dynax 7 D 17 - 35 5768
Olympus E 300 14 - 45 2389
Olympus E 500 14 - 45 2799
Cena Nikona z promocją 400 zł

Może porównanie cenowe ułatwi wybór także innym.


sobota, 26 listopada 2005, 14:01
Avatar użytkownika

Dołączył: środa, 2 listopada 2005, 16:17
Posty: 200
Lokalizacja: KrK
Post 
mysle ze miedzy e-300 i e-500 nie ma co sie zastanawiac bo roznica w sklepach internetowych to niecale 100zl

_________________
Olympus C-8080 WZ, 512mb CF + 512mb XD, 2x BLM-1, polar, UV, +4d +8d i jeszcze kilka innych pierdółek


sobota, 26 listopada 2005, 14:13
Zobacz profil
Post 
Jestem tradycjonalistą, i jakoś nie mam zaufania do sklepów internetowych, choc może niesłusznie. Rozumiem, ze tak niewielka różnica przemawia na korzyść E 500 bo ... no właśnie, dlaczego ?


sobota, 26 listopada 2005, 14:27

Dołączył: środa, 6 października 2004, 21:27
Posty: 2758
Post 
abrżda napisał(a):
Frog napisał(a):
Mysle ze canon 350d w swiecie aparatow jest tym czym golf w swiecie samochodow, w niczym nie jest najlepszy ale jest takim bezplciowym przecietniakiem, ktory negatywnie nie wyroznia sie.. stad ten sukces mysle.

to ci sie udalo Frog, zgadzam sie z tym w 100%
a ja pozwolę sobie się nie zgodzić. 350D to typowy FIAT :wink:
350D to typowe dziecko marketingu
1. kit gorszy od wszystkich
2. ergonomnia gorsza od wszystkich
3. funkcjonalnośc gorsza od wszystkich, nawet porządnego punktowego pomiaru światła nie ma, LCD najmniejszy, wizjer najgorszy ...

jedynie matryca ratuje go nieco.

_________________
Olympusy E systemu
Moje fotki


sobota, 26 listopada 2005, 18:36
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 282 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL