Teraz jest czwartek, 26 kwietnia 2018, 19:10

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
 Nocne zdjęcia za 2000?proszę o pomoc 
Autor Wiadomość
Post Nocne zdjęcia za 2000?proszę o pomoc
Jestem zielony jak idzie o parametry aparatów cyfrowych. Potrzebuję kupić coś co jak na cyfrówkę daje radę w nocy...Na jakie parametry zwracać uwagę? Jak macie od razu jakieś konkretne propozycje to też prosze o radę, ale wolałbym też poczytać dlaczego ten a nie inny, by miec o tym jakieś pojęcie. Z góry dziękuję i pozdrawiam

wtorek, 19 lutego 2008, 17:34

Post Re: Nocne zdjęcia za 2000?proszę o pomoc
Jasność obiektywu, niskie szumy przy wysokich ISO, manualne nastawy włącznie z ręcznym balansem bieli. Dobre nocne zdjęcie to również statyw. Stabilizacja nie da rady przy dłuższych czasach naświetlania (tak powyżej 0,7 s) no chyba, że masz "stalowe" ręce :lol: ale wtedy to Ci i stabilizacja wogóle nie jest potrzebne. Czy jest jakiś aparat, który "sam" robi dobre nocne zdjęcia? Nie wiem, prawdopodobnie nie ma.

wtorek, 19 lutego 2008, 19:46
Zależy co chcesz fotografować - czy to będą przedmioty (osoby) w ruchu,czy też przedmioty nie poruszające się (np. budynki,mosty itp.)
Jeśli ten pierwszy przypadek to zdecydowanie jasny obiektyw + wysokie ISO,najlepiej mało szumiące,ale z małą ingerencją softu odszumiającego.Mocne odszumianie zabija szczegóły na zdjęciu.Autofokus dobrze radzący sobie w kiepskim oświetleniu też będzie miał znaczenie.
A jeśli przypadek drugi to możesz spokojnie robić fotki przy małej czułości (np.ISO 100) i z ciemniejszym obiektywem.Oczywiście jasne szkło nadaje się jeszcze lepiej.
W pierwszym przypadku jeśli da się uzyskać czasy migawki krótsze niż 0,5 sekundy,to wyraźne,nieporuszone zdjęcie powinieneś zrobić z ręki.Ale w drugim przypadku statyw będzie koniecznością,bo czasy migawki będą dłuższe niż jedna sekunda.