Teraz jest środa, 18 lipca 2018, 22:17

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
 Doradźcie, błagam!!! 
Autor Wiadomość
Post Doradźcie, błagam!!!
Na samym początku chciałem zaznaczyć, że w temacie fotografii cyfrowej jestem całkowicie zielony i aparat, który mam zamiar kupić będzie rozpoczynał moją przygodę w tej dziedzine.
Po wstępnej analizie cenowo-jakościowej i zastanowieniu się co mnie interesuje, do wyboru zostały mi dwa aparaty: Olympus C-4000 oraz Minolta Z1. Muszę powiedzieć, że aparatu mie będe wykorzystywał tylko do fotografowanie rodzinki na wakacjach. Mam zamiar troche się z nim pobawić i dosyć zależny mi na manualnych funkcjach. W sumie to Minolta, ma chyba wszystkie funkcje, na których mi zależy, oprócz jednej - pixel mapping (czy jakoś tak). I tu się zaczyna się problem. Znajomy powioedział mi, że żadnego aparatu nie da się uchronić przed wypalonymi pikselami i prędzej czy później stać się to musi. A że sam ma olka c-4040, to poradził mi, żebym rozejrzał sie za aparatem właśnie z tą funkcją, bo podobno wogóle nie widać wypalonych pikseli. Ja, jak już mówiłem, kompletnie się w temacie nie orientuję, ale dziwne mi się wydaję, że jeśli ta funkcja jest tak istotna, wprowadził ją tylko jeden producent. I do tego właśnie sprowadza się moje pytanie: może mają ją też aparaty innych firm, tylko ja jestem na tyle głupi, że o tym nie wiem?
Bardzo was proszę o pomoc, bo zdecydować się muszę jak najszybciej, a teraz jestem w kropce.

wtorek, 20 kwietnia 2004, 00:11
jeżeli nie potrzebujesz długiego zooma (Z1) a cenisz bardziej szeroki kąt, chciałbyś mieć dobry tryb auto ale rózniez możliwość ustawień manualnych, pobawić się w makro fotografie - polecam c4000, przy okazji zaoszczedzisz te 200-300 zł za które zaopatrzysz sie w ładowarkę , akumulatorki i dodatkowa kartę 128MB,
bedziesz miał jednak aparat wolniejszy niż Z1, (nie na tyle żeby zasnąc przy pracy z nim)