Teraz jest czwartek, 19 lipca 2018, 11:33

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
 Warto przejść na cyfrową SLR ????????? 
Autor Wiadomość
Post Warto przejść na cyfrową SLR ?????????
Witam wszystkich

Jestem na tym forum po raz pierwszy. Jestem fotografem od prawie 20 lat i zastanawiam się nad zmianą aparatu na cyfrowy. Chciałbym wybrać jakiś sprzęt z systemu Nikona, bo mam obecnie Nikona F100 i 6 Nikkorów, więc zaoszczędziłbym na kupowaniu znowu nowych obiektywów. Byłem na stronie nikona i myślę nad modelem D100, bo jest jakis taki równoległy do F100, którego posiadam. Moze nawet jest to ta sama obudowa korpusu. Dlaczego myślę nad cyfrowym ??? Otóż bardzo spodobała mi sie możliwość poprawienia zdjęć w programach Gimp i Photoshop. No i sam fakt że na karcie pamięci Microdrive 2 GB moge zmieścić nawet kilkaset zdjęć o średniej jakości (czyli ok 4 MP i średni stopień kompresji). To bez porównania do 36 klatkowej kliszy która kończy mi sie często po kilku minutach. No i ten pogląd zdjęć na moniterze LCD zaraz po jego wykonaniu. Co myślicie o zmianie sprzętu na przyszłościowy, cyfrowy?????? Proszę o poradę

sobota, 25 września 2004, 12:30

Masz bardzo dobry sprzęt. Część obiektywów i tak musiałbyś wymienić - pamiętaj o mnożniku ogniskowej x 1.5. Wszystkie szerokokątne przestają spełniać swoje zadanie. D100 nie da Ci tak dobrych efektów, jak F100. Osobiście poczekałbym na następcę "setki" - powinna się pojawić za niedługi czas.

sobota, 25 września 2004, 12:39
Tzn. że z obiektywu 18 mm zrobi mi sie 27 mm ??????? Dlaczego tak sie dzieje????? czy moze dlatego że matryca jest trochę większa niż klatka 35 mm ?????? A jesli chodzi o sam fakt ze chcialbym kupic cyfrę, to wlasnie jego mozliwosci. Podląd zdjec, mozliwosc ich usuniecia, obróbka cyfrowa no i ten fakt prawie 1000 zdjec na jednej karcie, która kupuję przeciez tylko raz. KUSI jak cholera!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

sobota, 25 września 2004, 12:46