Teraz jest czwartek, 19 lipca 2018, 02:29

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
 Pierwszy aparat 
Autor Wiadomość
Post Pierwszy aparat
Jestem amatorem i planuję zakup swojego pierwszego aparatu cyfrowego. Trochę przeszukałem sieć i znalazłem pare ciekawych modeli. Mam do was pytanie czy dla amatora wystarczy canon a60 czy lepiej dopłacić i kupić a70 albo sony p72? Jak myślicie jaki aparat będzie najlepszy :?:

niedziela, 19 października 2003, 12:14
Napisz jeszcze, po jakim czasie planujesz sprzedać aparat i czy masz jakieś doświadczenie w fotografowaniu w ogóle (nie tylko cyfrówkami), a także jaką kwotą dysponujesz na całość lub tylko aparat. Wtedy łatwiej będzie Ci pomóc. A na razie parę uwag w skrócie:
- do aparatu potrzebujesz tak naprawdę dokupić, żeby móc go normalnie użytkować: dwa komplety akumulatorów 2100mAh (za 4 sztuki zapłacisz ok. 50zł, do niektórych aparatów dwa komplety to 8 szt.), ładowarkę procesorową (min. 60zł), minimum 128MB pamięci flash, która kosztuje od 100zł (SmartMedia - niektóre Olympusy, inne), przez 150zł (CompactFlash - Canon), 250zł (SecureDigital - Minolta), 290zł (xD - Olympus, FujiFilm), aż do 350zł (za MemoryStick - Sony). Każdy aparat działa na inne karty pamięci - trzeba sprawdzić, na jakie!
- 2MP Canona A60 to mało, lepiej dołożyć trochę i kupić A70 z przetwornikiem 3MP.
- Sony mimo, że nie jest złym aparatem, ma wyjątkowo drogie karty pamięci i przez to jest już na wstępie droższy niż się wydaje
- warto szukać przecen (bywają kilkusetzłotowe), ale kupować u wiarygodnych sprzedawców
- nie ma co zawracać sobie głowy aparatami Media-Tech, Pentagram, HP i innymi mało znanymi, bo są awaryjne i nie dają specjalnie dobrych zdjęć. Tak naprawdę czołówka to Canon, Minolta, Nikon i Olympus (kolejność alfabetyczna)
- nie zwracaj uwagi na zoom cyfrowy - bo to po prostu wycinanie kawałka zdjęcia, a nie jego powiększanie