Teraz jest sobota, 15 grudnia 2018, 15:59

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
 Analog, czy cyfra ? 
Autor Wiadomość

Post Analog, czy cyfra ?
Niestety, mam taki właśnie dylemat: Minolta dynax 4 z teleobiektywem, czy też cyfrówka za coś koło 2000 PLN z ob. 38-380 (jest ich na rynku kilka)?. I to kusi, i to nęci- jak w bajce o osiołku. Nie mam doświadczenia ani z lustrzanką powyżej zenita, ani tym bardziej z ap. cyfrowym. Szeroki zakres ogniskowych jest dla mnie priorytetowy, ale oczywiście nie tylko. Boję się, że za dwa, trzy lata zdjęć na filmie nie będzie kto miał wywołać. Może przesadzam, ale tendencja może być tak ukierunkowana. Natomiast co do aparatu cyfrowego mam inną wątpliwość: przeczytałem w książce fotograficznej, że zdjęcia drukowane po ok. 5- 7 latach blakną. Wykluczam pomysł, aby co 5 lat drukować te same zdjęcia, bo dla mnie byłoby to w pewnym sensie zaprzeczeniem pewnej idei " niepowtarzalności " zdjęć. Uważam, że ingerować w zdjęcia można bezpośrednio po ich zrobieniu, a nie po kilku latach w historycznych już zdjęciach. Więc co robić ?

środa, 3 grudnia 2003, 01:16
Zdjęcia możesz również ogladać na DVD, komputerze itp. Blakną te wystawione na światło UV - czyli dokładnie tak samo jak tradycyjne!
Zaletą cyfraka jest niezmienność oryginału po latach, czego nie można powiedzieć o negatywach. Odpada Ci problem przechowywania archiwalnych negatywów w odpowiednich warunkach (dla mnie kilka starych zaczęła zjadać pleśń). Dobry CD z oryginałami zdjęć jest mniej "kapryśny".
Za kilka lat na 100% nadal będą fotolaby robiące zdjęcia z analoga, ale w tej dziedzinie nie będzie już żadnych nowości.
Raczej nikt nie będzie robił badań nad nowymi technologiami w fotografii analogowej (chodzi mi o nowe technologie w negatywach i papierach) większość badań będzie szła w kierunku poszukiwań nowych technologii wydruku z cyfraków.
Ja też 30 lat robiłem analogiem i w pewnym momencie doszedłem do wniosku że kolejnym aparatem powinna być cyfra.