Teraz jest sobota, 17 listopada 2018, 06:49




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
 Jak to jest z tymi matrycami? 
Autor Wiadomość

Dołączył: wtorek, 30 sierpnia 2005, 00:19
Posty: 5
Post Jak to jest z tymi matrycami?
Poczytalem sporo postow i jestem znacznie madrzejszy niz 3 dni temu :)
Praktycznie juz wiem czego chce. Wybor padl na S5500 badz na DX 7590. Jak wiadomo S5500 ma matryce 4mln a DX 5mln. Co w zwiazku z tym? Nie mowie tu o zdjeciach wielkoformatowych bo nie zamierzam takich robic. Jak to bedzie sie mialo przy fotkach mniejszych, pocztowkowych? Czy jakosc zdjec robionych przez DX bedzie lepsza? bardziej wyrazista? wiecej szczegolow? jak to z tym jest? bardzo prosze o odpowiedz.

adi.


środa, 31 sierpnia 2005, 21:52
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: piątek, 13 sierpnia 2004, 16:01
Posty: 465
Lokalizacja: Poznań
Post 
Nie, nie będzie różnicy jeśli zadowolisz się odbitkami do formatu A4 (20x30). Powyżej jednak to 5mln to także zamało, wiec...

Liczba pikseli, nie powinna być w tym wypadku wyznacznikiem wyboru aparatu.
Kodak ma fizycznie ciut większą matrycę i o 1mln pix więcej - więc, nie powinno to wpływać na "zaszumienie". Przydać się mogą te pixeli tylko podczas kadrowania.


środa, 31 sierpnia 2005, 22:02
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: poniedziałek, 25 kwietnia 2005, 21:22
Posty: 258
Post 
1/2.5 inch type (5.36 M total pixels)
5.0 M effective pixels
Oj może szumnąć - fuji ma 1/2,7'' i 4Mpix

white balance auto, daylight, tungsten, fluorescent, open shade - gdzie manualny ? Oj cienko !

O rawie zapomnijmy w kodaku, tak jak o MF - i po co to kupowac ?

_________________
Prawda! Ponad wszystko!

Do tej pory zginęło mi bez wyjaœnienia 3 posty !


środa, 31 sierpnia 2005, 23:43
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: wtorek, 4 stycznia 2005, 15:27
Posty: 424
Lokalizacja: W-wa
Post 
adi napisał(a):
Czy jakosc zdjec robionych przez DX bedzie lepsza?

Po pierwsze - jest tak jak napisali przedmówcy. NIE BĘDZIE :(

Po drugie - Kodak od dawna swoje JPGi poddaje zbytniej kompresji, ze znaczną szkodą dla jakości zdjęć (zwłaszcza dużych odbitek - tam to po prostu wyje). Pewnie w trosce o "niskobudżetowych" klientów, którym brakuje miejsca na karcie. A tacy właśnie dominują wśród kupujących aparaty tej marki. Dobre firmy się tym nie przejmują i pozwalają zapisywać JPGi z minimalną kompresją, znacznie lepsze (chociaż większe). Prasa i net zapowiada nowe Kodaki z zapisem w RAW (P850 i P880), ale dopóki nie będzie wiadomo, co to będzie warte, odradzam obecnie sprzedawane modele.

_________________
EOS 300D


czwartek, 1 września 2005, 02:00
Zobacz profil

Dołączył: wtorek, 30 sierpnia 2005, 00:19
Posty: 5
Post 
dziekuje za info.
Teraz tylko znajde aparat w "dobrej cenie" i udam sie na zakupy.
Moze ktos z Was wie gdzie kupie S5500 za "dobra cene" na terenie Wawy? - a moze ktos moze polecic sprawdzonego sprzedawce z Allegro....?

pozdrawiam.
adi.


czwartek, 1 września 2005, 07:27
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL