Teraz jest wtorek, 11 grudnia 2018, 23:06




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
 Zakupy w sklepie internetowym 
Autor Wiadomość

Dołączył: środa, 6 października 2004, 21:27
Posty: 2758
Post Zakupy w sklepie internetowym
Mam pytanie i proszę o opinie.
W jednym ze sklepów internetowych (polskich) wystawiony był obiektyw załóżmy w cenie 2000zł. Złożyłem zamówienie i dostałem od sklepu potwierdzenie, że za właśnie taką cenę dokonałem zakupu. Po czym zadzwoniłem do sklepu i zapytałem się jak to jest z tą ceną. Po kilkudziesięciu minutach cena tego obiektywu w tym sklepie została podniesiona do kwoty 3000zł.
Pytania:
1. Czy sklep powinien sprzedać mi obiektyw za 2000zł?
2. Czy jak sklep będzie się migał, to mam szansę na wyegzekwowanie zamówienia i zakup w cenie 2000zł?

Proszę o porady.

_________________
Olympusy E systemu
Moje fotki


sobota, 11 lutego 2006, 13:57
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: piątek, 5 sierpnia 2005, 10:45
Posty: 68
Lokalizacja: Warka/Warszawa
Post 
jeśli dostales potwierdzenie (oznaczone datą) ze twoje zamówienie za ten obiektyw wynosi 2000 zł to sklep ma obowiązek ci w tej cenie sprzedac...

_________________
Fuji S5500, UV, 4x Camelion 2500, xd fuji 128MB (wiecej nie trzeba - nie ma to jak laptop:)), statyw.


sobota, 11 lutego 2006, 14:31
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: czwartek, 20 października 2005, 14:33
Posty: 587
Post 
jacek2004 jest tak jak pisze shaddixx18...
...jeśli to porządny sklep to muszą Ci go sprzedać za 2000PLN :wink:

_________________
Sony DSC-H1+MS PRO 256MB+Torba+Statyw :wink:


sobota, 11 lutego 2006, 17:00
Zobacz profil
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył: wtorek, 2 grudnia 2003, 15:36
Posty: 6257
Lokalizacja: Wrocek
Post 
Heh. Oczywiście, że wcale nie muszą! Wystarczy, że powiedzą, że skończył im się towar z ostatniej dostawy i mają nowy w innej cenie, a tamtą zapomnieli zmienić. Wiem jak to działa, bo sam mam z tym do czynienia. Sądzę, że za duża różnica w cenie, aby coś dało się zdziałać, ale kto wie...

_________________
Obrazek 77 + VG-C77AM + Obrazek 16-50/2.8 i 70-300G + Obrazek 8/3.5 + 32GB ||| Minolta SRT101 ; Minolta A1


sobota, 11 lutego 2006, 17:15
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: piątek, 5 sierpnia 2005, 10:45
Posty: 68
Lokalizacja: Warka/Warszawa
Post 
.. z tym zapominaniem to nie bardzo tak jest. Dane w potwierdzeniu zamówienia to jak zawarcie umowy. Mogliby odmówić jakby nie bylo potwierdzenia. Albo gdy mają gdzies na stronie napisane ze nie ponosza odpowiedzialnosci za dane na stronie i ze dane moga ulec zmianie bez konieczności powiadomienia... ale na to chyba tez jest sposób.

_________________
Fuji S5500, UV, 4x Camelion 2500, xd fuji 128MB (wiecej nie trzeba - nie ma to jak laptop:)), statyw.


sobota, 11 lutego 2006, 17:23
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: sobota, 26 marca 2005, 11:34
Posty: 275
Post 
shaddixx jak najbardziej sie mylisz. Otoz w prawie handlowym jest troszke inaczej. Strona internetowa jest takim samym zrodlem informacji jak ulotka reklamowa supermarketu. Zeruje na tym wiele firm wysylkowych (szzegolnie w usa przez co mialem klopoty z zakupem aparatu), podaje cene w necie nizsza zeby zwrocic na siebie uwage a jak zadzwonisz to sie okazuje inaczej. Sklep absolutnie nie ma obowiazku sprzedac tego towaru po takiej cenie i zadne roszczenia nie maja tu sensu.
W przypadku jacka2004 problem jest troszke inny bo dostal potwierdzenie, z tymze takie potwierdzenia najczesciej sa wysylane automatycznie wiec bedzie taka cena jak pisze na stronie. Takie potwierdzenie nie jest jednak zadnym wiazacym dokumentem (szczegolnie elektroniczne chyba ze zostal uzyty podpis elektroniczy lub elektroniczna faktura co jeszcze sie nie zdaza w Polsce). Jedyne co przysluguja kupujacemu w takiej sytuacji to prawo odmowy zakupu towaru gdyz zostal wprowadzony w blad.
Mozna ewentualnie sprobowac ponegocjowac z nimi to moze sie ugna i troszke obniza jezeli zalezy im na opinii ale jest to kwestia jedynie ich dobrej woli.

_________________
Moja skromna galeria: http://onephoto.pl/portfolio.php3?id_autora=27518


Ostatnio edytowano sobota, 11 lutego 2006, 19:50 przez Frog, łącznie edytowano 1 raz

sobota, 11 lutego 2006, 19:38
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: piątek, 5 sierpnia 2005, 10:45
Posty: 68
Lokalizacja: Warka/Warszawa
Post 
a sie dzieje w takiej sytuacji: załóżmy ze jacek2004 kupił ten obiektyw w chwili gdy ten kosztował 2000, zaznaczyl w formularzu ze chce przesyłke do domu. Przychodzi kurier, pokazuje paczke z ceną wyzsza o 1000 zł.

Oczywiście mozna nie odebrac paczki ale czy mozna drogą prawną egzekwowac odszkodowania (za stracony czas, w przypadku profesjonalisty=strata finansowa) albo negocjacji ceny??

_________________
Fuji S5500, UV, 4x Camelion 2500, xd fuji 128MB (wiecej nie trzeba - nie ma to jak laptop:)), statyw.


sobota, 11 lutego 2006, 19:50
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: sobota, 26 marca 2005, 11:34
Posty: 275
Post 
Jak juz pisalem przysluguje mu jedynie prawo odmowy odbioru towaru bez zadnych konsekwencji. Co do ubiegania sie odszkodowania droga prawna to oczywiscie jest to mozliwe. Jednak na ile wyliczylbys stracony czas (czyli te pare minut zamowienia i rozmowy z kurierem)? Na pewno nie na tyle zeby oplacalo sie zakladac sprawe w sadzie.
Jak juz pisalem to jedynie kwestia dobrej woli sprzedawcy, jezel iejst to firma ktorej zalezy na opinii to pewnie da jakis rabat, ale nie liczylbym na 1000 zl bo 1/3 to wiecej niz sprzedawca zatrzymuje dla siebie.

_________________
Moja skromna galeria: http://onephoto.pl/portfolio.php3?id_autora=27518


sobota, 11 lutego 2006, 19:53
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: piątek, 5 sierpnia 2005, 10:45
Posty: 68
Lokalizacja: Warka/Warszawa
Post 
chodzilo mi o co innego, np. fotograł dostał zlecenie na konkretny termin, potrzebny byl do tego odpowiedni sprzęt. Zamawiając w takim sklepie nie wyrobił sie w terminie=strata zysku.

_________________
Fuji S5500, UV, 4x Camelion 2500, xd fuji 128MB (wiecej nie trzeba - nie ma to jak laptop:)), statyw.


sobota, 11 lutego 2006, 19:55
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: sobota, 26 marca 2005, 11:34
Posty: 275
Post 
To juz zalezy od wielkosci straty i czy fotografowi oplaca sie skladac pozew. Bo skarzyc mozesz o wszystko ale czy oplaca sie procesowac (minimum) miesiacami przy niepewnosci czy wygra sie sprawe? Zakladajac oczywiscie ze wystepujesz z wolnej stopy bo adwokat to tez koszt. Chociaz najprawdopodobniej sprawa bylaby wygrana.
PS: jest jeszcze jeden aspekt na ktory nie zwrocilem uwagi. Zakladalem ze cena byla pomylka sklepu. Jednak gdyby taka cena byla prawdziwa a klient sklada zamowienie jeszcze przed podwyzka i wtedy tez zostaje wystawiona faktura/paragon. To sklep nie ma szans i musi sprzedac za 2000zl. No chyba ze zabraklo towaru jak ktos juz wspomnial. Jednak w przypadku jacka2004 najprawdopodobniej nie doszlo do wystawienia rachunku( bo zadzwonil niedlugo po potwierdzeniu), a co za tym idzie do umowy kupna - sprzedazy.

_________________
Moja skromna galeria: http://onephoto.pl/portfolio.php3?id_autora=27518


sobota, 11 lutego 2006, 19:58
Zobacz profil

Dołączył: piątek, 4 marca 2005, 10:20
Posty: 204
Lokalizacja: Kraków
Post 
Potwierdzenie oferty w formie elektronicznej jest obowiązujące. Do obowiązujących dotychczas zasad prawa handlowego doszła ustawa o ochronie praw kosumenta dot. między innymi umowy zawieranej na odległość (USTAWA z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt).
Tłumaczenie się pomyłką, nową ceną itp. jest tylko próbą usprawiedliwienia własnych błędów i niekompetencji.
Tak samo nie ma znaczenia, czy potwierdzenie jest generowne automatycznie.
Musisz dokładnie przeczytać regulamin oraz treść potwierdzenia, jeżeli nie ma tam zastrzeżeń możesz dochodzić swoich praw, a z jakim skutkiem tego niestety nie wiadomo :cry:
Być może pomocą może służyć PIH lub podobne instytucje.


niedziela, 12 lutego 2006, 23:19
Zobacz profil

Dołączył: środa, 6 października 2004, 21:27
Posty: 2758
Post 
W jednym z obowiązujących w Polsce rozporządzeń jest napisane:

Na wywieszkach podaje się ceny aktualne w momencie oferowania towarów

Jeśli natomiast sklepy boją się popełnianych pomyłek, to mogą w miejsce ceny wpisać np. cena na telefon . Tylko kto będzie sobie zadawał trud i dzwonił o każdą cenę Raczej dużych obrotów taki sklep nie będzie miał.

Zasiegałem opini prawnych i wg nich sklep musi sprzedać towar z ceną zgodną w cenniku.

W dalszym ciągu czekam na propozycje sklepu, ale jak widać nie zabardzo im się spieszy.

Dodatkowo:

Działania polegające na zamieszczaniu takich ogłoszeń (jak poniższe przykładowe) przez sklepy internetowe:

Cennik przedstawiony na naszej stronie WWW nie jest ofertą w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Zastrzegamy sobie prawo do zmian z powiadomieniem o nich.
Firma xxxx zastrzega sobie prawo do niezrealizowania zamówień z podaniem przyczyny do wiadomości osoby składającej zapotrzebowanie na produkt. Złożenie zamówienia nie oznacza zawarcia umowy kupna/sprzedaży.


są zbiorowym naruszeniem praw konsumenta (informacja rzecznika praw konsumenta) i sklep nie ma prawa sprzedawać towaru po wyższej cenie niż ta z cennika w momencie zawarcia umowy (wysłania zamówienia). Skargi na takie praktyki sklepów można przesyłać do miejskich lub powiatowych Rzeczników Konsumenta lub do Prezesa Urzędu Ochrony Konsumenta.
Przydatny link z adresami: http://www.infoobywatel.gov.pl/so/1_5/1_5_1/index.html

PS
Frog, Vendeur, z waszą znajomością prawa raczej nie otwierajcie sklepów :wink:
Frog, masz dziwną skłonność :wink: Uwielbisza zabierać głos szczególnie w sprawach, na których się kompletnie nie znasz :mrgreen: Chłopie zastanów się, poczytaj coś, dowiedz się się czegoś zanim następnym razem zabierzesz głos. A jak nie wiesz, czy nie jesteś pewien to nie zabieraj głosu bo tylko niezorientowanym robisz wodę z mózgu.

_________________
Olympusy E systemu
Moje fotki


wtorek, 14 lutego 2006, 14:21
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: czwartek, 20 października 2005, 14:33
Posty: 587
Post 
Cytuj:
Zastrzegamy sobie prawo do zmian z powiadomieniem o nich.


jacek2004, powiadomili Cię :?: ...
...co do praw do się nie wypowiadam bo nie znam dokładnie :D , ale nigdy problemów ze sklepem internetowym nie miałem :P


Pozdro :wink:

_________________
Sony DSC-H1+MS PRO 256MB+Torba+Statyw :wink:


wtorek, 14 lutego 2006, 18:06
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: sobota, 26 marca 2005, 11:34
Posty: 275
Post 
jacek2004 napisał(a):
W jednym z obowiązujących w Polsce rozporządzeń jest napisane:

Na wywieszkach podaje się ceny aktualne w momencie oferowania towarów

no i co to ma do twojego przypadku? W momencie wystawiania oferty cena mogla tyle wynosic. Wystarczy ze napisaliby "ceny na dzien: xx.xx.xx, ceny moga ulec zmianie" czy cos podobnego

jacek2004 napisał(a):
Działania polegające na zamieszczaniu takich ogłoszeń (jak poniższe przykładowe) przez sklepy internetowe:

Cennik przedstawiony na naszej stronie WWW nie jest ofertą w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Zastrzegamy sobie prawo do zmian z powiadomieniem o nich.
Firma xxxx zastrzega sobie prawo do niezrealizowania zamówień z podaniem przyczyny do wiadomości osoby składającej zapotrzebowanie na produkt. Złożenie zamówienia nie oznacza zawarcia umowy kupna/sprzedaży.

są zbiorowym naruszeniem praw konsumenta (informacja rzecznika praw konsumenta) i sklep nie ma prawa sprzedawać towaru po wyższej cenie niż ta z cennika w momencie zawarcia umowy (wysłania zamówienia)

:D tak? a od kiedy to rzecznik praw konsumenta jest upowazniony do wiazacej wykladni prawa? Jego interpretacja jest tak samo wazna jak interpretacja kazdego sklepu i od kazdej jego decyzji firma moze sie odwolac.
Jak najbardziej sklep ma prawo sprzedawac towar po wyzszej cenie nzi ta w ofercie jezeli sam chcesz kupic. Jezeli na stronie jakiegos komisu wystawiony jest samochod za 100000zl a ktos sie pomyli przy wpisywaniu ceny i napisze 100.000zl czyli 100zl to myslisz ze masz prawo kupic ten samochod za 100 zl jezeli zlozyles zamowienie? :D Zapytaj o to swoich prawnikow... ;)
jacek2004 napisał(a):
Frog, Vendeur, z waszą znajomością prawa raczej nie otwierajcie sklepów :wink:
Frog, masz dziwną skłonność :wink: Uwielbisza zabierać głos szczególnie w sprawach, na których się kompletnie nie znasz :mrgreen: Chłopie zastanów się, poczytaj coś, dowiedz się się czegoś zanim następnym razem zabierzesz głos. A jak nie wiesz, czy nie jesteś pewien to nie zabieraj głosu bo tylko niezorientowanym robisz wodę z mózgu.

musze to powiedziec bo nie wytrzymuje .. ale ty jestes malo madry! Najpierw zadajesz pytanie godne srednio rozwinietego dziecka ze szkoly specjalnej a pozniej wytykasz innym ze sie nie znaja. Swoja znajomosc prawa pokazales juz probujac mnie przestraszyc wytoczeniem procesu jako "przedstawiciel" ;) :D jakiegos koncernu samochodowego... Zycze powodzenia w sadzie o dochodzenia swoich "praw" ;)
PS: sklepy internetowe zeruja na takich naiwniakach jak ty i zamiast zwalac wine na sklep naucz sie sam myslec. W to co bylo napisane w ulotkach obecnej partii rzadzacej tez wierzyles??? Zreszta... ktos przeciez ich wybral;)

_________________
Moja skromna galeria: http://onephoto.pl/portfolio.php3?id_autora=27518


wtorek, 14 lutego 2006, 21:15
Zobacz profil

Dołączył: środa, 6 października 2004, 21:27
Posty: 2758
Post 
Frog, prezentujesz poziom dziecka z przedszkola, nic nie wiesz, nie masz doświadczenia, a sprzedajesz teksty "wydaje mi sie". Jeśli lubisz być walony w rogi przez nieuczciwych sprzedawców to twoja sprawa, jak lubisz być naiwniakiem to nim sobie bądź :mrgreen: Nie zamieżam dyskutować dalej z Tobą w tym temacie.

zuraw2006, sklep może sobie pisać co chce, obowiązuje cena w momencie zawarcia tranzakcji, umowy. Niestety Polska jest "trzecim światem" bo konsumenci nie walczą o swoje.

_________________
Olympusy E systemu
Moje fotki


środa, 15 lutego 2006, 11:12
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL