Teraz jest piątek, 6 grudnia 2019, 09:35




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
 SONY R1 - pierwsze wrażenia 
Autor Wiadomość

Dołączył: środa, 6 października 2004, 21:27
Posty: 2758
Post 
1. Usuń datę z fotek, strasznie frajersko to wygląda, data jest dyskretnie pamietana w exifie każdego zdięcia.
2. Wsystkie fotki są niedoświetlone, pewnie uzywasz trybu matrycowego pomiaru swiatła, więc rób RAW i potem powyciągaj nieco "życia" z fotek, bo są jakieś takie szarobure.
3. Aberracje są, ale niewielkie, jak najbardziej do zaakceptowania.
4. Do ostrości też nie można się przyczepić, oczywiście poza przypadkami gdzie ze względu na zbyt mocno otwartą przysłonę GO jest zdecydowanie za mała.

Popracuj (poczytaj) nad kompozycją kadru, pokombinuj z RAW i będzie dobrze.

_________________
Olympusy E systemu
Moje fotki


środa, 31 maja 2006, 09:47
Zobacz profil

Dołączył: czwartek, 15 grudnia 2005, 20:17
Posty: 67
Lokalizacja: Kraków
Post 
Jacek2004 dzięki, to są konkretne uwagi!

Cytuj:
Usuń datę z fotek, strasznie frajersko to wygląda, data jest dyskretnie pamietana w exifie każdego zdięcia.

Absolutnie
Cytuj:
Wsystkie fotki są niedoświetlone, pewnie uzywasz trybu matrycowego pomiaru swiatła, więc rób RAW i potem powyciągaj nieco "życia" z fotek, bo są jakieś takie szarobure.

Generalnie używam pomiaru centralnie ważonego, od czasu do czasu punktowego np. przy portretach. Co do niedoświetlonych fotek, to robiłem korekcje ekspozycji aby nie przepalić i taki skutek. Muszę popracować nad czasem i przesłoną
Cytuj:
Aberracje są, ale niewielkie, jak najbardziej do zaakceptowania.

No właśnie
Cytuj:
Do ostrości też nie można się przyczepić, oczywiście poza przypadkami gdzie ze względu na zbyt mocno otwartą przysłonę GO jest zdecydowanie za mała.

Dużo pracy mnie jeszcze czeka!

Poddaję się dalszej krytyce!

_________________
Sony R1 + Sony HVL-F32X;
Nikon D80 + N50, N18-70, N70-300, T17-50, SB800;
Velbon Sherpa 600R


środa, 31 maja 2006, 10:36
Zobacz profil

Dołączył: czwartek, 3 marca 2005, 20:00
Posty: 5
Post 
Witam Wszystkich

Jest to mój pierwszy post na tym Zacnym Forum....
Natomiast od bardzo dłuuuugiego juz czasu czytam i obserwuję - a tym samym poniekąd uczestniczę w życiu tego forum choć biernie i niewidocznie...... :O)
Bardzo mi się podobają rady "jacka2004" są konkretne, rzeczowe i bardzo życzliwe... i o to własnie chodzi...
A nie tylko posty tego typu: przepalone, aberracje, .... do niczego...
Tyle.....
Dalej sobie bedę czytał różne opinie, porady, sugestię i pewnie nie prędko sie odezwę....
Serdecznie pozdrawiam wszystkich, szczególnie "jacka2004" i mojego ziomka z Krakowa "czto"...

Marek

[ Dodano: Sro Maj 31, 2006 12:10 pm ]
Sorry... 5-ty post już :oops:


środa, 31 maja 2006, 11:09
Zobacz profil

Dołączył: czwartek, 2 lutego 2006, 22:20
Posty: 58
Post 
taaa
To co teraz mnie drazni to spojzcie w niebo na tych fotkach - w kazdym kompakcie niebo sklada sie z plamek ciemnych i jasnych ciekawe czemu tak jest i czemu w lustrzance tego niema , w lustrzance za kase mniejsza niz R1 ( z kitem dla ulatwienia)


sobota, 3 czerwca 2006, 21:05
Zobacz profil

Dołączył: czwartek, 15 grudnia 2005, 20:17
Posty: 67
Lokalizacja: Kraków
Post 
Cytuj:
w kazdym kompakcie niebo sklada sie z plamek ciemnych i jasnych


:shock:

Nie wiem skąd jesteś, ale u nas na południu pogoda jest zmienna! Nie zawsze jest pięknie i słonecznie!
Patrze własnie w niebo i co widzę? Plamki jasne i ciemne :lol:

Pozdrawiam

_________________
Sony R1 + Sony HVL-F32X;
Nikon D80 + N50, N18-70, N70-300, T17-50, SB800;
Velbon Sherpa 600R


niedziela, 4 czerwca 2006, 12:39
Zobacz profil

Dołączył: czwartek, 2 lutego 2006, 22:20
Posty: 58
Post 
chodzi mi oto:
(na czerwono zaznaczono miejsce porownania)
Sony R1 - cala fota
Obrazek
KMD5D - cala fota
Obrazek

A teraz cropy obok siebie
Obrazek

i wlasnie oto kropki o ktorych mowie - ale niema sie czym martwic wszystkie hybrydy tak maja - w lustrach tez to ma miejsce ale jakze w mniejszym stopniu


niedziela, 4 czerwca 2006, 14:41
Zobacz profil

Dołączył: czwartek, 15 grudnia 2005, 20:17
Posty: 67
Lokalizacja: Kraków
Post 
To już nie wiem, czy chodzi Ci o szumy czy ogólnie o niebo :?:

_________________
Sony R1 + Sony HVL-F32X;
Nikon D80 + N50, N18-70, N70-300, T17-50, SB800;
Velbon Sherpa 600R


niedziela, 4 czerwca 2006, 16:56
Zobacz profil

Dołączył: czwartek, 2 lutego 2006, 22:20
Posty: 58
Post 
nie chodzi mi o szumy ani o niebo mowie tylko ze hybrydy wszystkie bez wyjatku wlasnie w ten sposob przedstawiaja niebo ogolnie maja mala rozpietosc barwowa - nie jest to wada po prostu w hybrydach tak juz jest moze to ze wzgledu na ciagla prace matrycy hmmmm.


niedziela, 4 czerwca 2006, 18:18
Zobacz profil

Dołączył: czwartek, 15 grudnia 2005, 20:17
Posty: 67
Lokalizacja: Kraków
Post 
Cytuj:
mowie tylko ze hybrydy wszystkie bez wyjatku wlasnie w ten sposob przedstawiaja niebo


no cóż, będę musiał z tym żyć


Cytuj:
w hybrydach tak juz jest moze to ze wzgledu na ciagla prace matrycy


może być

Pozdrawiam

[ Dodano: Nie Cze 04, 2006 10:35 pm ]
Obecnie kombinuję jak robić nie prześwietlone fotki. Rezultaty w większości opłakane. Zarówno zmiany ekspozycji jak i przesłony dają efekty, ale tylko połowiczne tzn zdjęcia jeśli chodzi o prześwietlenia są ok, ale ogólnie są zbyt ciemne. Eksperymentowałem z czasem i tu już trochę lepiej. Jednak najlepsze efekty przynosi zmiana pomiaru światła z punktowego na centralnie ważony.
Może koledzy macie inetresujące wskazówki jak przeskoczyć ten problem, lub nauczyć się z nim żyć.

Dzięki i pozdrawiam

_________________
Sony R1 + Sony HVL-F32X;
Nikon D80 + N50, N18-70, N70-300, T17-50, SB800;
Velbon Sherpa 600R


niedziela, 4 czerwca 2006, 21:13
Zobacz profil

Dołączył: środa, 6 października 2004, 21:27
Posty: 2758
Post 
czto, musisz dokupić sobie filtr połókowy neutralny - poczytaj sobie o filtrach cokin. Dzięki takiemu filtrowi zmniejszysz rozpiętość tonalną fotki.

Możesz to również załatwić zapisując obraz w RAW i stosując HDR. Generalnie mając RAW masz większe możliwości walki z tym problemem.

_________________
Olympusy E systemu
Moje fotki


poniedziałek, 5 czerwca 2006, 10:41
Zobacz profil

Dołączył: czwartek, 15 grudnia 2005, 20:17
Posty: 67
Lokalizacja: Kraków
Post 
Witam
Dla odświeżenia tematu zamieszczam fotkę z nocnym ujęciem. Fotka bez większego kombinowania, jedyna ingerencja w ustawienia to czas migawki.

http://www.voila.pl/e4lew

Pozdrawiam

_________________
Sony R1 + Sony HVL-F32X;
Nikon D80 + N50, N18-70, N70-300, T17-50, SB800;
Velbon Sherpa 600R


sobota, 17 czerwca 2006, 00:49
Zobacz profil

Dołączył: wtorek, 24 maja 2005, 20:36
Posty: 161
Lokalizacja: Oklahoma
Post 
http://www.shadowzone.neostrada.pl/o

wszystko z R-1 zmniejszane ale nie kombinowane w szopie

Pozdrawiam

_________________
Minolta Z-5 lampa 2500D lumiqest pocket bouncer, Canon 350D 17-85 IS, 70-300 IS, Flash 380 EX Lumiquest supersoft , Sony R-1 Flash 1000HL lumiquest 80/20.


środa, 5 lipca 2006, 22:02
Zobacz profil

Dołączył: czwartek, 15 grudnia 2005, 20:17
Posty: 67
Lokalizacja: Kraków
Post 
Fajne wakacje :D
Fotki też :D

_________________
Sony R1 + Sony HVL-F32X;
Nikon D80 + N50, N18-70, N70-300, T17-50, SB800;
Velbon Sherpa 600R


sobota, 8 lipca 2006, 00:01
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL