Teraz jest czwartek, 24 maja 2018, 19:42

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
 s5000 a DOF ? 
Autor Wiadomość
Post s5000 a DOF ?
Jak uzyskac tym aparatem jak najmniejsza głębię ostrości? Chodzi mi o jak najbardziej rozmyte tło a osoba fotografowana oczywiscie bardzo wyrazna ;) Tylko prosze bez zadnych odylaczy. Chce wiedziec jak to robicie swoimi aparatami - krok po kroku. Bo mi cos nie wychodzi... nie wiem czy dobrze rozumiem:
1. ustawiam sie daleko od obiektu
2. daj zoom np. 5x
3. ustawiam jak najnizsze "f" - czasami przez to wychodza mi ciemne zdjecia - pisze jak jest - jestem amatorem
4. cykam ...
5. efekt nie zawsze ok... - no wlasnie - dlaczego?

aa i prosze mi nie mowic zeby wlaczyc MACRO - nie che tego robic - bo na pewnej odleglosci nie lapie mi ostrosci... (automat) aa wlasnie! a moze powinienem uzywac MACRO i recznego nastawiania ostrosci? Nie wiem - please help...

środa, 8 września 2004, 10:25
Post btw
btw. dlaczego glebi nie widac na LCD - serio - u mnie nie widac - dziwi mnie to bo czasami jak jest cos rozmytego to to pokazuje, ale tej glebi nie widac...
wiem, ze to troche tak po wiesniacku opisuje, ale prosze o pomoc, bo w koncu nie wiem czy na LCD ma byc to widoczne czy nie :(

środa, 8 września 2004, 10:30
Post one more time
Skad mam wiedziec ze mam np. 50mm - nie mam nigdzie napisanych takich wartosci nawet nie wiem ile razy juz jest zoom - na wyswietlaczu mam tylko |__[]______|____| a nie zadne cyferki :-(

środa, 8 września 2004, 10:42

Informacja jaką masz dokładnie ogniskową, chyba nie jest taka istotna - przy małej wartości głębi ostrości ogniskowa musi być jak największa (oczywiście zoom cyfrowy na głębie ostrości nie wpływa), czyli ustawiasz maksymalną ogniskową i cofasz się tak, żeby kadr był ok, dopiero jak warunki Ci nie pozwalaja zmniejszasz zoom.