Teraz jest niedziela, 18 listopada 2018, 12:23




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
 13. Piątek - coś w tym jest :-( 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył: wtorek, 27 kwietnia 2004, 11:21
Posty: 1692
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Post 13. Piątek - coś w tym jest :-(
Jakoś nie jestem przesądny ale tym razem coś w tym jest.
Zamówiłem sobie wczoraj aparat Canon G5 i na dzisiaj miała być dostawa - mając nr listu przewozowego dzwonie do jednej z firm kurierskich i dowiaduje się, że samochód z magazynu centralnego miał wypadek i wpadł do rowu a paczki będą ok 17.00 przyjmowane komisyjnie :evil:
Ciekawi mnie w jakim stanie w sobotę ten aparat do mnie przyjedzie - zostanawiam się czy go odbierać jak jest prawdopodobne, że zwaliło się na niego pół samochodu przesyłek :?
I tak to właśnie wygląda 13. Piątek - a miało byc tak pięknie :evil:

_________________
.:: Canon 30D :: 50mm f1.8 :: 70-200mm L:: 430EX :: Canon G5 ::.
.::CF ponad 5GB :: VELBON Sherpa 600n ::.


piątek, 13 sierpnia 2004, 11:32
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: czwartek, 3 czerwca 2004, 14:17
Posty: 233
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Post 
No faktycznie, tylko Ci współczuć... Życzę Ci aby wszystko było dobrze... Co do odbioru paczki, to sam mam mieszane uczucia. Na pewno musisz ją dokładnie obejrzeć i w przypadku jakichkolwiek uszkodzeń, np. wgnieceń itp. to lepiej jej nie odbieraj. W innym przypadku (jakby nie było żadnych widocznych uszkodzeń) sam musisz podjąć decyzję...
Inna sprawa jes taka, że zależy w jakim stopniu załadowany był samochód, bo jeśli był obładowany, to podczas wpadania do rowu, paczki mogły się nawet nie przemieścić zbytnio, natomiast jeśli było w nim luźno, to faktycznie paczki mogły zdrowo przyłożyć np. o bok karoserii samochodu.
Pozdrawiam...


Ostatnio edytowano piątek, 13 sierpnia 2004, 11:49 przez Daddy25, łącznie edytowano 2 razy

piątek, 13 sierpnia 2004, 11:36
Zobacz profil

Dołączył: piątek, 19 marca 2004, 21:16
Posty: 162
Lokalizacja: Œwinoujœcie
Post 
no widzisz M Ty miales dostac aparat a ja mialem wyskoczyc ze znajomymi.. sam widzisz jaka jest pogoda..


piątek, 13 sierpnia 2004, 11:42
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: wtorek, 27 kwietnia 2004, 11:21
Posty: 1692
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Post 
@Daddy25 - mam ugadane z gościem ze sklepu, że jeżeli będą jakieś widoczne ślady na kartonie ( a zapakowali go mocno - oryginalny kartonik w folie i w większy karton i jeszcze gazetami wypełniony) to mam nie odbierać a oni w poniedziałek wyślą następny, a jeżeli karton będzie idealny to odbiorę.
Natomiast co do załadunku to masz racje - jeżeli był dobrze załadowany to nawet przy przechyle leżąc w rowie nie musiało się wszystko rozwalić.
Zobaczymy jutro.

_________________
.:: Canon 30D :: 50mm f1.8 :: 70-200mm L:: 430EX :: Canon G5 ::.
.::CF ponad 5GB :: VELBON Sherpa 600n ::.


piątek, 13 sierpnia 2004, 11:58
Zobacz profil

Dołączył: poniedziałek, 8 grudnia 2003, 08:56
Posty: 952
Lokalizacja: Gdynia
Post 
Wyrazy współczucia.Szczególnie, że jestem bardzo ciekaw fotek z G5 Twojego autorstwa (i Twojej opinii na temat aparatu).

Ale zawsze jest szansa, że Twój aparat znalazł się na wierzchu a nie pod spodem... A poza tym - zapewne jakoś je tam mocują, bo przecież nawet na zwykłych wybojach wędrowałyby po całym samochodzie.

Ciekawe, jak w takim wypadku wygląda reklamacja. :(

Pozdrawiam.


piątek, 13 sierpnia 2004, 11:58
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: piątek, 30 kwietnia 2004, 01:05
Posty: 811
Lokalizacja: Z innej beczki...
Post 
Jeśli to ciężarówka, która jedzie z centrali do magazynu pomniejszego, to zazwyczaj jest wypchana ile się da - jeśli oczywiście jest tyle paczek.
Wiadomo, jeden kurs tańszy niż dwa.

Takie ciężarówki mają w środku parciane pasy, którymi można pudła poprzypinać do burt, aby nie fruwały.
Ale co sie tam stało - tego nie wie nikt.

I co znaczy wpadł do rowu - jeśli tylko zaparkował w rowie, to nic się nie stało.
Jeśli miał czołówkę, dwa dachowania i skończył w rowie - to może być różnie.

Zobacz stan paczki. Trudno cokolwiek doradzić. Popieprzona sytuacja :evil:

_________________
" Chaos urodzi Nowy Porzšdek "
h t t p : / /w w w . s w i a t f o t o . p l /


piątek, 13 sierpnia 2004, 12:05
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: wtorek, 27 kwietnia 2004, 11:21
Posty: 1692
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Post 
Silent Planet napisał(a):
I co znaczy wpadł do rowu - jeśli tylko zaparkował w rowie, to nic się nie stało.
Jeśli miał czołówkę, dwa dachowania i skończył w rowie - to może być różnie.

:shock: Tego nie wiem - Pan powiedział, że auto miało wypadek (że wpadło do rowu czy jakoś tak)

Silent Planet napisał(a):
Popieprzona sytuacja :evil:

Dokładnie

Spoko - zobaczy się jutro - ale coś w tym jest, że to właśnie 13-go w Piątek :D

_________________
.:: Canon 30D :: 50mm f1.8 :: 70-200mm L:: 430EX :: Canon G5 ::.
.::CF ponad 5GB :: VELBON Sherpa 600n ::.


piątek, 13 sierpnia 2004, 12:13
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: czwartek, 3 czerwca 2004, 14:17
Posty: 233
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Post 
Hmm, wszedłem na stronę Poczty Polskiej i z regulaminu wynika, że można żądać odzkodowania. Oto fragment:

§ 4. 1. Reklamację zgłasza się w przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania usługi.

2. Za reklamację uważa się również zgłoszenie niewykonania lub nienależytego wykonania usługi, które nie zawiera żądania zapłaty odszkodowania.

3. Reklamację zgłasza się w formie:

• pisemnej;

• ustnej do protokołu;

• innej niż wymienione w pkt 1 i 2, która ujawnia wolę reklamującego w sposób dostateczny, w tym również w formie elektronicznej.


§ 5. 1. Reklamacja powinna zawierać:

• imię i nazwisko albo nazwę lub firmę oraz adres zamieszkania albo siedziby nadawcy lub adresata, zwanego dalej "reklamującym";

• rodzaj reklamowanej przesyłki;

• uzasadnienie reklamacji;

• kwotę odszkodowania w przypadku, gdy reklamujący żąda odszkodowania;

• podpis reklamującego.

• Do reklamacji, o której mowa w ust. 1, należy dołączyć:

• oryginał potwierdzenia nadania przesyłki rejestrowanej lub przekazu pocztowego;

• oświadczenie o zrzeczeniu się prawa do dochodzenia roszczeń - w przypadku przeniesienia uprawnień przez nadawcę na adresata;

• protokół sporządzony bezpośrednio przy przyjęciu uszkodzonej przesyłki rejestrowanej - w przypadku jej przyjęcia przez adresata oraz opakowanie uszkodzonej przesyłki;

4) oświadczenie o stwierdzeniu:

• widocznych ubytków lub uszkodzeń przesyłki rejestrowanej złożone bezpośrednio przy przyjęciu przesyłki, albo

• niewidocznych ubytków lub uszkodzeń przesyłki rejestrowanej z zachowaniem terminu, o którym mowa w art. 57 ust.4 ustawy.

Całość regulaminu jest pod tym linkiem:
http://www.poczta-polska.pl/prawo_3.htm

Jeśli to była inna firma kurierska, to na pewno również muszą mieć regulamin na swojej stronie....


piątek, 13 sierpnia 2004, 12:16
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: czwartek, 3 czerwca 2004, 14:17
Posty: 233
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Post 
A to jest regulamin Pocztexu:

1. Poczta Polska ponosi odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania usługi w zakresie ustalonym regulaminem świadczenia usługi Pocztex w obrocie krajowym.
2. Poczta Polska odpowiada materialnie za utratę, ubytek, uszkodzenie zawartości lub opóźnione doręczenie przesyłki, z wyjątkiem przypadków wymienionych poniżej:

Poczta Polska nie ponosi odpowiedzialności, jeżeli niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi nastąpiło:

a. Na skutek działania siły wyższej;
b. Niezachowania przez nadawcę lub adresata przepisów określonych regulaminem świadczenia usługi kurierskiej Pocztex w obrocie krajowym obowiązującym przy korzystaniu usługi;
c. Z winy nadawcy (mylnie zaadresowana przesyłka, wady ukryte towaru, itp.);
d. Na skutek konfiskaty lub zniszczenia przesyłki przez kompetentne władze, na podstawie obowiązujących przepisów.

3. W przypadku utraty przesyłki, nadawca ma prawo do zwrotu wszystkich uiszczonych opłat pocztowych, z wyjątkiem opłaty za podaną wartość.
4. W przypadku opóźnionego doręczenia przesyłki Pocztex STANDARD odszkodowanie stanowi kwotę równą opłacie zasadniczej wniesionej za nadanie tej przesyłki.
5. W przypadku opóźnionego doręczenia przesyłki z gwarantowanym terminem doręczenia innym niż dla przesyłek Pocztex STANDARD, odszkodowanie stanowi kwotę równą dwukrotnej opłacie zasadniczej wniesionej za nadanie tej przesyłki.
6. Poczta Polska nie odpowiada za szkody pośrednie i utracone zyski na skutek niewykonania lub nienależytego wykonania usługi.

Przesyłki bez podanej wartości:
Odszkodowanie za utratę przesyłki bez podanej wartości nie może przewyższyć kwoty trzykrotnej opłaty zasadniczej wniesionej przy nadaniu.

Przesyłki z podaną wartością:
Odszkodowanie za utratę przesyłki z podaną wartością wypłaca się odszkodowanie w wysokości kwoty zadeklarowanej przez nadawcę.

REKLAMACJE:

1. Reklamacje można zgłaszać zaraz po upływie oznaczonego terminu doręczenia przesyłki.
2. Reklamacje powinny być zgłaszane w nieprzekraczalnym terminie 30 dni od dnia następnego po nadaniu.
3. Drogę postępowania reklamacyjnego uważa się za wyczerpaną po upływie 3 miesięcy od dnia wniesienia reklamacji.
4. Bieg przedawnienia zawiesza się na okres postępowania reklamacyjnego.
5. Nadawca przesyłki może zrzec się na rzecz adresata swego prawa dochodzenia roszczeń.
6. Reklamacje powinny być zgłaszane na piśmie lub ustnie do protokołu w dowolnej placówce pocztowej po okazaniu dowodu nadania.
7. Osoba zgłaszająca reklamację z tytułu ubytku lub uszkodzenia zawartości przesyłki zobowiązana jest dołączyć opakowanie reklamowanej przesyłki.
8. Prawo dochodzenia roszczeń w postępowaniu sądowym przysługuje po wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego.


Zastanawia mnie punkt:
a. Na skutek działania siły wyższej

Przecież pod to można podciągnąć praktycznie wszystko... A to że była jakaś wyrwa na drodze, a to że zawinił producent ogumienia, itd, itd. Bez sensu...


piątek, 13 sierpnia 2004, 12:22
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: wtorek, 27 kwietnia 2004, 11:21
Posty: 1692
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Post 
a to chodzi o GLS (czyli Szybką Paczkę)
Wysyłka i tak szła od gościa ze sklepu więc to on jak coś będzie reklamacje składał - paczki są ubezpieczone więc nie ma problemu.

_________________
.:: Canon 30D :: 50mm f1.8 :: 70-200mm L:: 430EX :: Canon G5 ::.
.::CF ponad 5GB :: VELBON Sherpa 600n ::.


piątek, 13 sierpnia 2004, 12:28
Zobacz profil
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył: wtorek, 2 grudnia 2003, 15:36
Posty: 6257
Lokalizacja: Wrocek
Post 
No nieźle...

PS. Ile w końcu za niego dałeś? To ten za 1600 zł???

_________________
Obrazek 77 + VG-C77AM + Obrazek 16-50/2.8 i 70-300G + Obrazek 8/3.5 + 32GB ||| Minolta SRT101 ; Minolta A1


piątek, 13 sierpnia 2004, 12:39
Zobacz profil

Dołączył: poniedziałek, 8 grudnia 2003, 08:56
Posty: 952
Lokalizacja: Gdynia
Post 
Przygotowania do procesowania się z pocztą idą pełną parą... Fajnie - zamiast myśleć, że to już jutro, już za chwileczkę, teraz przyszło kombiować i niepokoić się, co będzie, gdy... Popieprzona sytuacja - dokładnie tak.

Ale może nie będzie tak źle - skoro szykują się do przyjmowania komisyjnego, to są świadomi powagi sytuacji i w razie czego nie powinni czynić problemów. No i skoro przesyłkę ubezpieczono, to ogólnie powinno być git.

A jeżeli samochód był wyładowany na przysłowiowego maksa, to powinno paczkom raczej wyjść na plus - bo nie biegały stadami po pace. No chyba, że dachował?

Poz.


piątek, 13 sierpnia 2004, 12:49
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: wtorek, 27 kwietnia 2004, 11:21
Posty: 1692
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Post 
Kupiłem nowy z Canon Polska za 2350 zł (juz z dostawą za pobraniem) ale i tak biorę na fakturę więc netto wyjdzie mnie jakoś 1950 zł :)
Zawsze co nowe to nowe.

_________________
.:: Canon 30D :: 50mm f1.8 :: 70-200mm L:: 430EX :: Canon G5 ::.
.::CF ponad 5GB :: VELBON Sherpa 600n ::.


piątek, 13 sierpnia 2004, 12:50
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: sobota, 10 kwietnia 2004, 20:59
Posty: 1321
Lokalizacja: Gdańsk- wiecz(trz) ne miasto
Post re
wiecie co? z przestrogi dziś nie tykam cyfraka :D

M- współczuję, naprawdę. Rzeczywiście ten tego jest ta sytuacja.

PS Ja jak odbierałem A60 to jakiś facet od sklepu do autobusu (tego samego) wsiadł, ciągle za mną do mojego bloku. Okazało się, że mieszka blok dalej, ale ja se stracha napędziłem niezłego.

_________________
::Był sobie flamaster i się popisał::
::Zaczynam z fotografiš od nowa...::


piątek, 13 sierpnia 2004, 13:24
Zobacz profil
Post 
M - życze by wszystko skończyło się pomyślnie dla Ciebie.

Z niecierpliwością czekam na Twoje pierwsze wrazenia, mam nadzieje że Twoje wypowiedzie beda szczere i nie bedziesz sztucznie zachwalał nowego nabytku :)


piątek, 13 sierpnia 2004, 16:33
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL