Teraz jest wtorek, 18 grudnia 2018, 19:25

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
 prośba o pomoc 
Autor Wiadomość

Post prośba o pomoc
Witam.
Jestem amatorem jeśli chodzi o foto. Mam pewien problem z obróbką zdjęć w Photoshop cs4. Gdy obrobie tam zdjęcie np. dodam ramki, użyje kilku filtrów, dodam jakieś elementy itp. wszystko ładnie wygląda na kompie - problem pojawia się gdy odbieram wywołane już zdjęcia - są "poobcinane" tzn. skrajne części zdjęć znikają. W efekcie postać ze zdjęcia ma np. pół głowy i nie ma stóp ;) Jeśli ktoś wie co moge robić nie tak podczas obróbki to proszę o odpowiedź.
Pozdrawiam

poniedziałek, 8 lutego 2010, 17:36

Post Re: prośba o pomoc
ups napisał(a):
Jeśli ktoś wie co moge robić nie tak podczas obróbki to proszę o odpowiedź.
To wina labu a nie obróbki.

Następnym razem, przy składaniu zamówienia wyraźnie zaznaczyć aby nie kadrowano fotki do proporcji odbitki papierowej. Nie płacić zaliczki, a jak fotki będą znowu poucinane to nie odbierać zamówienia.

wtorek, 9 lutego 2010, 13:36
Moim zdaniem problem jest w czymś innym. Załóżmy że kadrujesz zdjęcie do formatu 10x15 w rzeczywistości prawdziwy format to 102mm x 152mm to te ucięcia które otrzymujesz. Musisz sam założyc odpowiedni rozmiar zdjęcia i dopiero wysłac na laba. (pamietając o 300 pics/cal). Dokładne formaty zdjęć bez problemu znajdziesz w internecie. WIęc podsumowując najpierw załóż odpowiedni format zdjęcia a straty będziesz miał prawie żadne. Pozdrawiam

niedziela, 21 lutego 2010, 21:23

madk nie masz racji. W maszynie naświetlającej nie ma pociętych kartek typu 10x15, 13x18 czy 15x20. Do maszyny zakłada się rolki papieru np o szerokości 10cm. Więc jak laborant umie, to może zrobić bez problemu panoramę 10x30 ...

Czyli przy szerokości 10cm, to z formatu 2:3 mamy 10x15, a z formatu 4:3 mamy 10x13.3 itp .... w zależności od proporcji dostarczonej fotki.