Teraz jest czwartek, 21 czerwca 2018, 18:07

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
 Conieco o TZ1 - opinia i prośba o pomoc 
Autor Wiadomość

Post Conieco o TZ1 - opinia i prośba o pomoc
Witam. Niedawno nabyłem TZ1. Wcześniej miałem Nikkona 4100. Jestem amatorem jeśli chodzi o robienie fotek. W ramach prób i ćwiczeń z TZ1 zrobiłem kilkaset zdjęć. No i jakoś muszę stwierdzić, że więcej się po nim spodzieałem. Co prawda zoom i stabilizacja są ok i za to duzy plus. Ale już np wykonywanie samych fotek tak żeby były one naprawdę ładne to już nie lada wyczny jak dla mnie. Przykładowo aparat potrafi zrobić trzy zdjęcia prawie tego samego ujęcia (lekkie przesunięcie w którąś ze stron) i każde wygląda inaczej. Ciemniej, jaśniej. Podobna sytuacja jak robię zdjęcia z mojego okna. Czyste niebo, na dole ulica, zabudowania. Wystarczy mieć w kadrze więcej czystego nieba i już reszta robi się ciemna, jakby późny ieczór był. Ale jak w kadrze jest więcej obiektów, ulica, to zdjęcie ma w miarę prawidłową jasność natomiast niebo to biała plama. Jakieś nieporozumienie. Nikkonem jak robiłem zdjęcia to normalnie na ustawieniach auto robił naprawdę ładne fotki. Próbowałem nawet w TZ1 różnych ustawień (ISO itd) ale niewiele to daje. Inna sytuacja: zdjęcia pod słońce. Wiadomo że nie powinno się takowych robić ale różnie bywa. W Nikkonie był program do tego odpowiedni i zdjęcia wychodziły naprawdę fajne. U kolegi w Sony (nie pamietam modelu) też świetne zdjęcia pod słońce. W TZ1 nie ma szans na takie zdjęcia. Wszystko wychodzi ciemne. Gdzieś wyczytałem że pomaga doświetlanie lampą. Tu to nie działa :/ Nie pomaga też zmiana wartości EV (jasności). Chyba że ja coś nie potrafię to proszę doświadczonych o pomoc. Podsumowując nieco jestem rozczarowany tym aparatem. Wiem że może narzekam i że aparat sam zdjęć nie robi tylko coś trzeba potrafić, ale miałem aparat tańszy i bez takich bajerów i robił lepsze zdjęcia. A na TZ1 zdesydowałem się bo jest dość mały i ma duży zoom no i stabiliza