Teraz jest środa, 22 sierpnia 2018, 04:38




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
 pojemność compact flesha 
Autor Wiadomość
Post pojemność compact flesha
Witam !!!
Mam mały problem, kupiłem ostatnio kingstona 256 MB, a aparat pokazuje 243 MB. Czy jest to normalne zjawisko?:) z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam


sobota, 15 maja 2004, 00:41
Avatar użytkownika

Dołączył: poniedziałek, 5 stycznia 2004, 21:40
Posty: 2014
Lokalizacja: Chorzów
Post 
Tak to jest normalne.

_________________
Podpis zablokowany przez administratora.


sobota, 15 maja 2004, 01:14
Zobacz profil

Dołączył: poniedziałek, 19 kwietnia 2004, 23:51
Posty: 499
Lokalizacja: Białystok
Post 
A dlaczego to jest normalne? Struktura katalogów chyba nie potrzebuje aż 12MB? :D A ustawienia aparatu są chyba zapisane w wewnętrznej pamięci.

_________________
Minolta A1, Dynax 60, Alfa 300


sobota, 15 maja 2004, 11:06
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: środa, 12 maja 2004, 22:32
Posty: 944
Lokalizacja: Kraków
Post pojemnosc ogolnie
:D
producenci robia nas jak chca.
problem z pojemnoscia to nie tylko kwestia kart cf, czy kart w ogole, ale problem nalezy rozszerzyc jaszcze bardziej, ogolnie dyski hdd rowniez.
a w czym tkwi tajemnica :?:
jako edukujacy sie informatyk pozwole sobie sie wypowiedziec, gdyz ostatnio o tym mialem maly wykladzik.
otoz jak wiemy w jezyku potocznym mowiac kilogram mamy na mysli 1000 gramow, podobnie zresta z kilometrami :wink:
natomiast w informatyce pod pojeciem kilo kryje sie 2 do potegi 10, czyli 1024 jednostki.
z reguly pierwsze kilo przyjmowane jest to informatyczne, a dalesze juz zwykle; problem tylko taki, ze zmiana mega i giga rosnie wykladniczo, ale to jzu dorbny sczzegol.
tak mozna wiec latwo wyliczyc ze 256 razy 1000 (przejscie z mega na kilo potocznie) razy 1000 (przejscie do bajtow) daje 256000000, co teraz dzielimy przez 1024 (dostajemy kilo prawdziwe) i jeszcze raz przez 1024 (mego w pojeciu informatyki) i dostajemy 244.
majac na uwadze fakt, ze wszelkie karty obsluguja fatowski system plikow, nie dziwi roznica 244 a 243 (ilosc zajetej pamieci i pamieci zajmowanej na dysku; wszak to microsoft :wink:)
tak wiec wiemy juz dlaczego nasz 80 gigowe dyski maja w rzeczywistosci jakies 74 czasem 75 gb. (kiedys chociaz piewsze kilo bylo prawdziwe, teraz juz bywa roznie).
no i teraz wszystko jasne :lol:

_________________
remanent...


sobota, 15 maja 2004, 11:14
Zobacz profil

Dołączył: poniedziałek, 19 kwietnia 2004, 23:51
Posty: 499
Lokalizacja: Białystok
Post 
Znowu ta nieuczciwość producentów :lol:

_________________
Minolta A1, Dynax 60, Alfa 300


sobota, 15 maja 2004, 11:19
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: środa, 12 maja 2004, 22:32
Posty: 944
Lokalizacja: Kraków
Post 
coz poradzic.
producenci uwazaja ze sa uczciwi, no bo malo kto mowiac o odleglosci 100 kilometrow ma na mysli 102400 metrów.
oni sie czuja ok ze nas nie oszukuja; uzywaja tylko czesciej stosowanych jednostek, a nigdzie na dyskach czy kartach nie ma informacji, ze to kilo, mega czy giga jest w jednostach informatycznych, a jaka jest prawda - kazdy wie. :wink:
a kto na tym traci - no oczywiscie ten kto placi, czyli klient :?

_________________
remanent...


sobota, 15 maja 2004, 11:25
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL