Teraz jest czwartek, 26 kwietnia 2018, 08:02

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
 Olympus c5060 filtry 
Autor Wiadomość
Post Olympus c5060 filtry
mam pytanie czy obiektyw jaki znajduje się w c5060 jest na tyle dobry że powinno się kupić polara firmy hoya czy wystarczy king albo hama ewentualnie czy hama albo king w zupełności wystarczy, czy zwykła hoya polar będzie i tak lepszy od kinga i hamy ?? jeszcze pytanie apropo tullejki do mocowania filtrów tu różnicy nie ma ważne by była z japoni ?? czy są jakieś firmówki np. bardziej wytzymałe
dziękuje za pomoc

czwartek, 24 lutego 2005, 21:35

Nie będę się wypowiadał na temat jakości obiektywu, czy różnicy między Hoyą, Kingiem i Hamą (po prostu nie mam doświadczenia). Mogę jednak dać parę rad praktycznych.

Pierwsze filtr: jak wiemy obiektyw w Olku jest gwintowany, można założyć filtr 40.5mm, dlatego ze względu na różnicę w cenie pomiędzy 40.5 a 52 (55), wybrałbym ten wariant, zamiast umieszczać filtr na tulejce (co nieznaczy, że tulejki ma nie być).

Drugie wymiary tulejki: 48.5 (tylne zakończenie), 55 lub 52 (przednie), długość 29-30. Teraz rzeczy istotne, mając zakończenie 55mm można bez problemu założyć tele/wide-konwenter (jak sie ma:p). Długość 29mm daje nam pewność, że przy szerokim zoomie nie 'utnie' nam rogów.

Dla znających angielski polecam stronę:
http://www.wrotniak.net/photo/c5050/index.html

apropo, wczoraj zamówiłem C-5060WZ (moja pierwsza cyfra) :lol:

Ja będę kupował filtry Hoya 40.5 (w tej średnicy są tylko standardowe), jeśli znajdę tulejkę o wymiarach 55 i 29, to też kupię :wink:

piątek, 25 lutego 2005, 11:00

Jeśli chodzi o firme to ja raczej radze ci kupić Hoye.

Co do rozmiarów filtr-tulejka to proponuje ci dokupienie tulejki do rozmiaru 52.

To w tej chwili największy standart i najłatwiej dobrać do niego jakiś filtr a w przyszłości jakieś inne bajery.

Jeśli chodzi o tulejke to nie spotkałem się z żadnymi "firmowymi".