Teraz jest piątek, 20 kwietnia 2018, 12:46

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
 filtry - wazne pytania :) 
Autor Wiadomość
Post filtry - wazne pytania :)
Hej,
jestem poczatkujacym fotografem i ucze sie ciagle.
Czy mozecie mi polecic jakies filtry, ktore warto kupic na poczatek? Czy warto kupowac filrt polaryzujacy?

dzieki za odpowiedz,
pozdrawiam,
a.

środa, 31 grudnia 2003, 14:26
zapomnialam dodac: mam canona eos 300d :)

środa, 31 grudnia 2003, 14:34
Moderator

To zależy, czy go wykorzystasz... :) Jesteś "początkująca" i masz taki "zaawansowany" aparat :) ... Nieźle :)

Filtr polaryzujący (inaczej filtr PL) jest dość przydatnym filtrem (powinnaś poczytać coś o fitrach na necie). Zwiększa on zdecydowanie kontrast na zdjęciu i sprawia, że kolory stają się znacznie żywsze. Bardzo dobry, gdy fotografujemy krajobrazy (i nie tylko) z częściowo zachmurzonym/szarawym niebiem - sprawi on, iż niebo stanie się dość ładne i niebieskie.

piątek, 2 stycznia 2004, 23:14
Piszesz, że masz Minoltę Z1 - ja też myślę o jej kupnie. Tylko jakiej średnicy filtr pasuje na jej obiektyw (powinno być w instrukcji) ? Potrzebuję już teraz kupić filtr i nasadkę szerokokątną do kamery, ale boję się,żeby potem nie okazały się za małe do kupionego aparatu cyfrowego!

2-gie pytanie: czy pierścienie redukcyjne do filtrów nadają się też do nasadek szerokokątnych?

Przy okazji: jakie wady ma wg Ciebie Minolta Z1?

A opinie na temat różnych filtrów możecie znaleźć na forum serwisu EFIX - wejdźcie na http://www.efix.pl/forumefix/search.php
i wyszukajcie posty ze słowem "filtr". Np. w dziale "Dyskusje o sprzęcie" jest wątek "Filtry" z moimi pytaniami (jako Teenez)

Pozdrawiam!
Marteenez
marteenez@poczta.onet.pl

piątek, 16 stycznia 2004, 21:56
Post Moje pytania juz nieaktualne!
Sorry, moje pytania juz sa nieaktualne - znalazlem odp. na forum i innych stronach!