Teraz jest środa, 19 września 2018, 14:59

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
 Statyw dla początkującego fotografa 
Autor Wiadomość

Post Statyw dla początkującego fotografa
Witam
Mam zamiar kupić statyw do swojego aparatu - Fuji S9600, i mam dylemat, czy wystarczy mi tańszy statyw, czy dołożyć troche pieniędzy i kupić np. Velbon Sherpa 600R, za 300zł(przyznam że bardzo mi sie ten model podoba).
Zaznaczam że jestem fotoamatorem, który dopiero zaczyna przygodę z fotografią.
Czego wymagałbym od statywu:
-Aby był dosyć dobrze wykonany, tzn. aby się nie zepsuł po roku użytkowania
(wiem że w tym przedziale cenowym nie można wymagać Bóg wie czego, jednak nie chciałbym wyrzucać pieniędzy w błoto)
-po rozłożeniu miał ok 160cm wysokości
-umożliwiał robienie zdjęć makro
-nie był za ciężki - gdyż mam zamiar dużo z nim podróżować

Wiem że niektóre warunki, które tutaj wymieniłem, mogą być sprzeczne ze sobą, jednak prosiłbym o radę, która choć w jakimś stopniu bedzie mogła pogodzić je ze sobą.
Za pomoc z góry dziękuję

Pozdrawiam, Amati

wtorek, 15 stycznia 2008, 21:37

amati89, z reguły te nieco droższe statywy mają możliwość takiego montażu, ze głowica znajduje się pod statywem, co ułatwia robienie fotek macro.

Jeśli już wydajesz większe pieniądze to kup statyw do którego jest dużo osprzętu, jak zwiększą się twoje wymagania to już będziesz miał "bazę" i dokupywać będziesz osprzęt typu głowice itp.

środa, 16 stycznia 2008, 10:21

amati89, jeżeli statyw ma być lekki - to nie bedzie solidny. Albo decydujesz się na statyw metalowy (drogie, lepiej wykonane) albo aluminiowy (tani, gorszej jakości). Natomaist jezeli bedziesz dbał o statyw to nawet tani statyw będzie Ci słuzył długo (zakładając, że nie uszkodzisz go mechanicznie). Jeżeli bedziesz zainteresowany, daj znać na PM, to wyslę Ci fotki i ceny. Pzdr

sobota, 19 stycznia 2008, 01:45