Teraz jest wtorek, 13 listopada 2018, 00:36

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
 MC Helios-81N 2/50 adapter do Pentaxa? 
Autor Wiadomość

Post MC Helios-81N 2/50 adapter do Pentaxa?
Witam.

Jestem amatorką fotografii. Mam problem ze znalezieniem adapteru aby móc załączyć obiektyw z Kieva ''MC Helios-81N 2/50'' w mojego Pentaxa. Nie wiem nawet czy jest taki adapter, bo buszując po necie trudno było mi znaleźć jakiekolwiek wiadomości na ten temat. Czy orientujecie się w tej sprawie? Czy jest możliwość załączenia owego heliosa do Pentaxów? Proszę o pomoc i ewentualne rady.

Pozdrawiam.

wtorek, 15 listopada 2011, 19:54

Post Re: MC Helios-81N 2/50 adapter do Pentaxa?
W Kiev jest chyba bagnet Pentacon Six, w Pentaksie (małobrazkowym) jest bagnet K - więc musisz szukać przelotki Pentacon Six na Pentax K.

Jest też oczywiście też Pentax średnioformatowy 645 i 667 - i tu nie wiem czy jest możliwość użycia obiektywu z bagnetem Pentacon Six. Popytaj na forach analogowych typu korex lub aparatytradycyjne.

wtorek, 15 listopada 2011, 20:16

Odpowiedź ta jest niestety dosyć niejasna jak dla mnie- amatorki. Wnioskuję, że mam szukać przelotki Pentacon Six na Pentax K? A więc to nie ma róznicy jaki posiadam rodzaj Pentaxa?

wtorek, 15 listopada 2011, 20:22

Wszystkie Pentaxy małoobrazkowe mają bagnet K.

Natomiast nie dam głowy jaki bagnet ma Twój Kiev. Pytaj o to na forach, które wymieniłem w poprzedniej swoje wypowiedzi.

Poza tym piszesz Kiev, Pentax nie podając precyzyjnie modelu body. Kiev, Pentax też jest/był małoobrazkowy i średnioformatowy.

PS
Poszperałem w necie. Obiektyw MC Helios-81N 2/50 jest dla Kiev 19 - małoobrazkowa puszka, z bagnetem Nikon-F (żeby było śmiesznie). Czyli potrzebujesz przelotki z obiektywu Nikon-F na bagnet Pentax K.

Tu masz nawet linka do aukcji (usuń spacje)
http://a l l e g r o .pl/adapter-pentax-pk-nikon-ai-ais-af-i1872594551.html