Autor |
Wiadomość |
Norbi
Dołączył: środa, 4 czerwca 2003, 12:12 Posty: 1 Lokalizacja: Kraków
|
 Zdjęcia cz-b
Witam.
Stawiam pierwsze kroki w fotografi czarno bialej. czy to normalne, że zdjęcia te mają lekki (lub większy) odcień zielonkawy? czy to specyfika filmu, (Konica monochrome vx400) czy labu? Odbitki z jednego negatywu mają bardzo dużą rozbieżność nawet te robione przy takich samych warunkach i ustawieniach aparatu.
o CO CHODZI?
|
środa, 4 czerwca 2003, 12:18 |
|
 |
Rave
Dołączył: środa, 18 czerwca 2003, 17:20 Posty: 2
|
to zalezy od labu.. ta konica to jest do procesu c-41 czyli do procesu w jakim sie wywoluje kolorowa blony... laborant jak sie niepostara to bedziesz miec takie dziwne kolory wlasnie;)
_________________ im bardziej krytyczny bedziesz wobec swojejpracy tym mniej krytykow bedziesz mial
|
środa, 18 czerwca 2003, 17:23 |
|
 |
Gość
|
 Kodak i też zielonkawy...
Też mi się właśnie tak wydaje, że zależy to od labu ;( Ja miałem KODAKA CN400 czy jakoś tak i wyszły takie foty, że śnieg był jasnozielony (nie wspomnę o twarzach ludzi  Wg mnie lepiej kupić błonę do zwykłego wywołania (nie do C-41) Dosyć, że tańsza to zdjęcia będą lepsze (moje odczucie). No, a że odbitki droższe to swoją drogą  POZDRAWIAM 
|
poniedziałek, 13 października 2003, 19:19 |
|
 |
Gość
|
Błona raczej nie na znaczenia czy wołanie c-41 czy cz.b. ważny tu jest papier. większość labów robi cz.b. na piapierze kolorowym i bardzo ciężko jest uzyskać czystą czerń i biel. Lepiuej robić na papierze cz.b. do wołania tradycyjnego
|
niedziela, 19 października 2003, 01:00 |
|
 |
Gość
|
proces cz-b to o niebo lepsza jakość zarówno błony jaki i papierów. wszystkie absolutnie wszystkie parametry są lepsze pozatym mamy od a do z wpływ na całokrztałt fotografii. polecam!
|
niedziela, 22 lutego 2004, 15:11 |
|
 |
Gość
|
Do zdjęć czarno białych polecam błonę KODAK ACADEMY oraz papier KODAK ENDURA(typowy do B&W) =>daja pewność że biały będzie biały a nie zielony. Efekt "zazielenienia" będzie prawie zawsze występował przy użyciu papierów do fotografii kolorowej.
|
poniedziałek, 23 lutego 2004, 15:44 |
|
 |
kolec7
Dołączył: piątek, 1 października 2004, 11:08 Posty: 172 Lokalizacja: Poznań
|
Zgodze się,że to wina procesu pozytywowego na kolorowym papierze.Podpowiem tylko,że są laby, które robią odbitki na papierach B&W.
|
piątek, 1 października 2004, 12:26 |
|
 |
Gość
|
Sprawdź taki połączenie: kodak ProFoto 400 bw w labie KODAKA z kodakowskim procesem C-41 i na papierze Kodaka ( typ nie gra roli ). Efekty - białe bieli i czarne czerni. Tak jak miało być.
Konika jest od Kodaka troszkę miękciejsza, a co za tym idzie mniej kontrastowa.
Jeśli już MonoVX to też tylko w kodakowskim C-41 ( żadne fuji i agfa-laby ) i na papierze kodaka, nawet na badziewnym edge.
|
piątek, 1 października 2004, 14:37 |
|
 |
TomekK
Dołączył: czwartek, 6 listopada 2003, 21:49 Posty: 1780
|
To kwestia labu. Widywałem już dobre odbitki z filmu do procesu C-41 kopiowane na kolorowym papierze i bardzo dobre z C-41 na papierze B&W. Natomiast najbezpieczniej jest jednak mieć kliszę do procesu B&W, a nie C-41. Od Kodaka Academy trzymaj się raczej z daleka - nie ma warstwki przeciwodblaskowej, co paskudnie wpływa na zdjęcia. Ja swego czasu (dość dawno nie robiłem w B&W) używałem Agfy APX i jakiegoś ILFORD-a.
|
piątek, 1 października 2004, 20:04 |
|
 |
|