Teraz jest wtorek, 11 grudnia 2018, 11:12




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
 Pytanie o canon g5 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył: poniedziałek, 27 września 2004, 01:33
Posty: 21
Lokalizacja: USA(Chicago)
Post Pytanie o canon g5
Witam forumowicz! Od 2 miesiecy jestem szczesliwym posiadaczem aparatu Canon g5. Zrobilem juz troche fotek. Musze powiedziec ze zdjecia robi bardzo ladne. Mam jednak pewna watpliwosc ktora zauwazylem kilka dni temu bawiac sie fotkami na kompie w prostym programie graficznym. Otoz, zrobilem fotki. Na wyswietlaczu aparatu wygladaly calkiem spoko. Na monitorze komputera tez wygladaly calkiem niezle, ale nie dokonca bylem z nich zadowolony. Brakowalo mi w nich nieco wiekszej ostrosci, wiec wyostrzylem je filtrem sharpen (tym najmniejszym). Po tej operacji ostrosc fotki zauwazalnie sie zmienila i pokazaly sie szczegoly ktorch nie dostrzeglem na oryginalnym zdjeciu.
I teraz sie tak zastanawiam czy moj aparat jest w stanie zrobic taka ostra fotke bez uzywania filtra wyostrzajacego? Moze mam cos ustawieniach aparatu nie tak? Wydaje mi sie ze zdjecia sa tak jakby za malutka mgielka, ktora nieco rozmazuje fotke. Z pewnoscia wiele osob nie doczepilo by sie do tej oryginalnej fotki, no ale... :)
Moze ktos z posiadaczy G5 albo innych zauwazyl taki niedosyt na fotce?
Pozdrawiam[/img]

_________________
...a fotki robie aparatem CANON G5 :)


poniedziałek, 27 września 2004, 01:54
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: poniedziałek, 27 września 2004, 01:33
Posty: 21
Lokalizacja: USA(Chicago)
Post porownanie
A to przyklad zdjecia jakie zrobilem wczoraj! Po lewej oryginalne a obok z lekki filtrem sharpen. Hmm tak sie zastanawiam jeszcze czy taki efekt uzyskalbym z filtrem polaryzacyjnym i Uv?
Fotke wykonalem z ustawieniami:migawka 1/400, przeslona 6.3, ISO 50, White Balance: Daylight

Obrazek

_________________
...a fotki robie aparatem CANON G5 :)


poniedziałek, 27 września 2004, 02:32
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: niedziela, 23 maja 2004, 22:17
Posty: 209
Post 
A masz ustwiona kompresje na super fine?

_________________
ObrazekCanon G5, UV, CPL HOYA, Kingston 256 MB, speedlite 420EX, Velbon DX-888


poniedziałek, 27 września 2004, 07:44
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: poniedziałek, 27 września 2004, 01:33
Posty: 21
Lokalizacja: USA(Chicago)
Post odp
Tak, kompresja jest super fine rozdzilczosc 1024x768 (zmniejszylem do 800x600. Wczoraj przegladalem serwis http://www.fotohobby.pl i znalazlem tam ciekawy artykul ktory jest prawdopodobnie wytlumaczeniem mojego pytania. A mianiowicie, z pewnoscia fotka wyszla by bardziej ostra i widac by bylo na niej wiecej szczegolow gdybym uzyl, statywu. Hmm.., no ale specjalnie zwiekszylem szybkosc migawki by zdjecie wyszlo ostre, bo robilem z reki. I chyba w tym tkwi moj problem, gdybym uzyl statywu i dluzszego czasu naswietlania to pewnie fotka wyszla by lepiej. Fotografujac fontanne chcialem uzyskac efekt pryskajacej wody, co by kropelki bylo widac osobno tak jak na fotce wyzej z filtrem sharpen. I mam pytanie, fotografowanie rzeczy ktore sie poruszaja z dluzszym czsem naswietlania mniejszym niz 1/50 ma sens? W sumie to jeszcze nie probowalem ale z pewnoscia sprobuje. Prosze o jakies podpowiedzi.
Pozdrawiam

_________________
...a fotki robie aparatem CANON G5 :)


wtorek, 28 września 2004, 02:48
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: czwartek, 12 sierpnia 2004, 09:11
Posty: 113
Lokalizacja: Poznań
Post 
miedzy fine a superfine w g5 nie ma chyba prawie zadnej roznicy widocznej golym okiem (ja jej nie widze), widoczne prawdopodobnie jest dopiero na duzym zblizeniu. statyw tu nie ma zastosowania, bo potrzebny jest do dluzszych czasow naswietlania. ja problemu doszukiwal bym sie w ustawieniu ostrosci... na co ustawiales ramke AF robiac to zdjecie? byc moze aparat nie ustawil ostrosci prawidlowo jesli ustawiles ja na wode z fontanny i stad to rozmazanie.. ktore poniekad mzoe byc tez efektem kropelek wody.. hmm
dluzsze czasu naswietlanie i ruchome obiekty dadza efekt rozmytej smugi. patrz w pokazowce i dziale zdjecia nocne

_________________
Canon G5 * 512 cf * UV * CPL


wtorek, 28 września 2004, 09:56
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: czwartek, 5 sierpnia 2004, 10:58
Posty: 242
Post 
no ludzie... "Tak, kompresja jest super fine rozdzilczosc 1024x768"
Sorry ale co tu jeszcze dodawać_?

_________________
Obrazek


wtorek, 28 września 2004, 10:21
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: środa, 11 lutego 2004, 21:03
Posty: 742
Lokalizacja: Poznań
Post 
jeśli robisz fotki w 1024x768 to nie ma się co dziwić....

_________________
Fullfrejm + 24-200 L 2.8 :)

http://www.negatyw.org


wtorek, 28 września 2004, 10:44
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: niedziela, 23 maja 2004, 22:17
Posty: 209
Post 
:D Zgadza sie, trzeba bylo od razu mowic ze taka rozdzielczosc, polecam min 1600x1200, i stayw nie ma tu nic do rzeczy bo z reki generalnie mozna robic fotki od 1/30 s. Zrob jeszcze raz to samo zdjecie ale w max rozdzielczoisci i zobaczysz jaka bedzie roznica. A poza tym zdjecie bo zmnijszeniu rozdzielczosci tez traci na ostrosci i trezba je lekko podostrzyc. Pozdrawiam

_________________
ObrazekCanon G5, UV, CPL HOYA, Kingston 256 MB, speedlite 420EX, Velbon DX-888


wtorek, 28 września 2004, 11:42
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: poniedziałek, 27 września 2004, 01:33
Posty: 21
Lokalizacja: USA(Chicago)
Post 
Hmm.. czyli duzy wplyw na jakosc zdjecia bedzie miala rozdzielczosc z jaka robione jest zdjecie, kurde szkoda ze wczesniej tego nie wiedzialem. Robilem z taka rozdzieklczoscia poniewaz mam karte pamieci 32 mb a chcialem zrobic kilka fotek. Widze ze czeka mnie zakup karty o wiekszej pojemnosci. No, ale dzieki za podpowiedzi, za bledy wybaczcie, ale dopiero co zaczalem przygode z fotografia.
Pozdro all.

_________________
...a fotki robie aparatem CANON G5 :)


środa, 29 września 2004, 01:11
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: poniedziałek, 27 września 2004, 01:33
Posty: 21
Lokalizacja: USA(Chicago)
Post tymrazem pytanie o ekspozycje... :)
Witam ponowenie. Mam teraz pytanie odnosnie ustawienia dobrej ekspozycji. Jak robie fotke trybem manualnym to w lewym gornym rogu pojawiaja sie cyferki w zakresie -2 do 2 Nie wiem czy dobrze robie, bo staram sie tak dobrac migawke i przeslone zeby ta liczba wyszla zero, czyli zdjecie ani nie za ciemne ani nie za jasne! Czy ja dobrze robie?? Jak to odpowiednio dobrac? Pozdrawiam!

_________________
...a fotki robie aparatem CANON G5 :)


środa, 29 września 2004, 01:22
Zobacz profil

Dołączył: wtorek, 28 września 2004, 10:29
Posty: 4
Post 
Dobrze robisz, tam powinno być zero to znaczy że zdjęcie jest dobrze doświetlone (w teorii). W praktyce przelącz na podgląd i tam sprawdź czy dobrze wyszło (za pomoca histogramu). Czasami warto łamac konwencje i prześwietlic/niedoświetlić fotke. Jake ustawienie wybrać? Oczywiście te najlepsze :-)

_________________
Cyfrowo: Canon G5; Nikon COOLPIX E880; Analogowo: Zenit; małpa. Dodatkowo: Statyw


czwartek, 30 września 2004, 17:13
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL