Teraz jest sobota, 17 listopada 2018, 10:59




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
 Red Giant Pluraleyes 
Autor Wiadomość
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: czwartek, 17 marca 2005, 13:59
Posty: 1643
Lokalizacja: Ruda Śląska
Post Red Giant Pluraleyes
Zakupiłem soft Red Giant Pluraleyes, filmuję dwiema kamerami równocześnie (ślub) oraz zamiennie (wesele) a całość rejestruję rejestratorem jednokanałowym stereo Olympus. Niestety soft ze synchronizacją znacznej części materiału sobie słabo radzi. Może ktoś na forum zdążył już lepiej poznać to oprogramowanie, wypracował swoje "knify" i będzie skłonny podzielić się ze mną swoimi doświadczeniami ?

_________________
2 x Panasonic Lumix G7, Vario 12-35 f2.8, Vario 14-140 f3.5-5.5, Venus Optics Laowa 7.5mm f/2, Gimbal FeyjuTech MG Lite, Adobe Production Premium CS 5.5.


wtorek, 18 sierpnia 2015, 15:17
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył: poniedziałek, 31 maja 2010, 11:05
Posty: 1906
Lokalizacja: Opole
Post Re: Red Giant Pluraleyes
Trzeba kombinować, jak zawsze. 3.5 przykładowo nie radzi sobie z mieszanym framerate 50p, 25p i nie daj boże coś z przeplotem.
To tyle ogólników resztę to do Ediusa.
Import takiego projektu, to klikanie na każdą ścieżkę audio i przełączanie z mono na stereo.
A Plugin 2.x sobie z tym wszystkim ot tak radzi prawidłowo...

EDIT
Acha jeszcze nigdy mi wszystkiego poprawnie nie zsynchronizował ;P
Dziel materiał na mniejsze części np przygotowania, kościół, na zewnątrz i wesele. W ten sposób łatwiej wsadzić ręcznie, tam gdzie trzeba nie przydzielone klipy.

_________________
Obrazek


wtorek, 18 sierpnia 2015, 18:11
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: czwartek, 17 marca 2005, 13:59
Posty: 1643
Lokalizacja: Ruda Śląska
Post Re: Red Giant Pluraleyes
Eksportujesz i importujesz xml z poziomu Ediusa czy wrzucasz clipy bezpośrednio do Pluraleyes ?

_________________
2 x Panasonic Lumix G7, Vario 12-35 f2.8, Vario 14-140 f3.5-5.5, Venus Optics Laowa 7.5mm f/2, Gimbal FeyjuTech MG Lite, Adobe Production Premium CS 5.5.


wtorek, 18 sierpnia 2015, 19:49
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył: poniedziałek, 31 maja 2010, 11:05
Posty: 1906
Lokalizacja: Opole
Post Re: Red Giant Pluraleyes
Jako AAF, ale nie robię tego bo efekty są mizerne. Łatwiej mi odpalić starszego Ediusa z wtyczką, w osobnych sekwencjach powrzucać podzielone ręcznie materiały(według podziału jak wyżej) i włączyć starszą wtyczkę. Nie ma problemów, na które napotykam w 3.5, co nie oznacza że nie ma ich wcale. Wtyczka wykłada się jak klip nie ma dźwięku(np podwyższone framerate z GH4). Takie klipy trzeba wstawiać ręcznie.

_________________
Obrazek


wtorek, 18 sierpnia 2015, 20:13
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: czwartek, 17 marca 2005, 13:59
Posty: 1643
Lokalizacja: Ruda Śląska
Post Re: Red Giant Pluraleyes
Na pewno dzielenie materiału ma sens, poeksperymentuję i podzielę się spostrzeżeniami.

_________________
2 x Panasonic Lumix G7, Vario 12-35 f2.8, Vario 14-140 f3.5-5.5, Venus Optics Laowa 7.5mm f/2, Gimbal FeyjuTech MG Lite, Adobe Production Premium CS 5.5.


wtorek, 18 sierpnia 2015, 20:49
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: czwartek, 17 marca 2005, 13:59
Posty: 1643
Lokalizacja: Ruda Śląska
Post Re: Red Giant Pluraleyes
Myślę, że warto byłoby również stosować na sali przed filmowaniem jakiś klaps dźwiękowy który w postaci piku na audio z kamery i rejestratora pomógł by w synchronizacji. Najlepszy byłby jakiś elektroniczny gadżet dający krótki ale wyraźny sygnał akustyczny. Jakieś pomysły ? :wink:

_________________
2 x Panasonic Lumix G7, Vario 12-35 f2.8, Vario 14-140 f3.5-5.5, Venus Optics Laowa 7.5mm f/2, Gimbal FeyjuTech MG Lite, Adobe Production Premium CS 5.5.


wtorek, 18 sierpnia 2015, 21:38
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył: piątek, 13 sierpnia 2010, 22:19
Posty: 452
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Post Re: Red Giant Pluraleyes
Wystarczy wlączać jednocześnie kamerę i rejetrator, korekta jest szybka i dziecinnie prosta. Klaps podczas zabawy to raczej kiepski pomysł z kilku powodów...

_________________
Życie to nie wytwór Mircosoftu tu Ctrl+Z nie zadziała!


wtorek, 18 sierpnia 2015, 21:53
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył: poniedziałek, 31 maja 2010, 11:05
Posty: 1906
Lokalizacja: Opole
Post Re: Red Giant Pluraleyes
Hehe no to po to kupowałeś ten program żeby tego nie robić :) Zawsze możesz wypalić z własnego kolta. Trochę dziwnie w kościele, ale w sumie... ;)

_________________
Obrazek


wtorek, 18 sierpnia 2015, 23:27
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: czwartek, 17 marca 2005, 13:59
Posty: 1643
Lokalizacja: Ruda Śląska
Post Re: Red Giant Pluraleyes
Miałem na myśli nie kościół lecz wyłącznie salę. Program robi analizę porównawczą fal dźwiękowych więc jeśli będzie miał wyraźne charakterystyczne fragmenty w porównywanym materiale, to nie będzie popełniał tylu błędów. Drugi powód to ta część materiału który nie będzie poprawnie przez program zsynchronizowany - wówczas ręczna korekta będzie szybsza.

_________________
2 x Panasonic Lumix G7, Vario 12-35 f2.8, Vario 14-140 f3.5-5.5, Venus Optics Laowa 7.5mm f/2, Gimbal FeyjuTech MG Lite, Adobe Production Premium CS 5.5.


środa, 19 sierpnia 2015, 00:15
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył: poniedziałek, 31 maja 2010, 11:05
Posty: 1906
Lokalizacja: Opole
Post Re: Red Giant Pluraleyes
Poużywaj to zobaczysz. Przecież co chwilę na weselu nie będziesz klaskał, a na pewno nie będziesz jedyny, który to robi.
To program, plugin, który pomaga, nie odwali całej roboty za nas. Znacznie usprawnia pracę, niestety nie ze wszystkim sobie poradzi.
Podziel na etapy, jak pisałem, albo jeszcze drobniej i to z czym sobie nie poradzi łatwiej wsadzisz ręcznie na właściwe miejsce. Klaskanie w skali wesela niczego nie zmieni.
Jak będziesz miał gdzieś przester to też nie dopasuje i na dworze gdzie wiatr wieje w nie osłonięty mikrofon.
Czasem trzeba kombinować, ale i tak jest szybciej niż synchronizowanie wszystkiego ręcznie.

_________________
Obrazek


środa, 19 sierpnia 2015, 00:45
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: czwartek, 17 marca 2005, 13:59
Posty: 1643
Lokalizacja: Ruda Śląska
Post Re: Red Giant Pluraleyes
Filmuję w całości całe bloki muzyczne na weselu po to własnie, aby mieć jak najmniej roboty z synchronizacją, więc nie musiałbym robić klapsa co chwilę.

_________________
2 x Panasonic Lumix G7, Vario 12-35 f2.8, Vario 14-140 f3.5-5.5, Venus Optics Laowa 7.5mm f/2, Gimbal FeyjuTech MG Lite, Adobe Production Premium CS 5.5.


środa, 19 sierpnia 2015, 10:03
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył: poniedziałek, 31 maja 2010, 11:05
Posty: 1906
Lokalizacja: Opole
Post Re: Red Giant Pluraleyes
Z doświadczenia. Włącz na początku, sprawdź czy działa i wyłącz na końcu.

_________________
Obrazek


środa, 19 sierpnia 2015, 16:04
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: sobota, 4 lipca 2009, 22:39
Posty: 375
Post Re: Red Giant Pluraleyes
Star napisał(a):
Filmuję w całości całe bloki muzyczne na weselu po to własnie, aby mieć jak najmniej roboty z synchronizacją.


Niestety ale czasami z rejestratora potrafi się rozjechać. Między kamerami też potrafią być różnice ale po dłuższym czasie. Kiedyś zrobiłem próbę z Ex1 i Nx 5
Wyzerowałem kod czasowy i niestety po kilku godzinach był już rozjechany.


środa, 19 sierpnia 2015, 16:31
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: czwartek, 17 marca 2005, 13:59
Posty: 1643
Lokalizacja: Ruda Śląska
Post Re: Red Giant Pluraleyes
Na szczęście nie zaobserwowałem u mnie tego zjawiska. Kościół filmuję dwiema kamerami równocześnie w sposób ciągły wyłączając kamery tylko na moment po przysiędze, mam więc z kościoła tylko po 2 pliki z każdej kamery. Wystarczy, że zsynchronizuję clipy w jednym miejscu i całość się zgadza. Trudniej jest zsynchronizować dźwięk z sali gdyż to nie tylko muzyka ale odgłosy sali, odbicia dźwięku od ścian - sygnał z kamery zawiera wizualnie dużo mniej charakterystycznych punktów niż z rejestratora nagrywającego z wyjścia wzmacniacza. Wystarczy minimalna niezgodność na ułamek sekundy, trudna do wychwycenia w słuchawkach a później przy odtwarzaniu z płyty na TV to słychać i trzeba robić poprawkę.

_________________
2 x Panasonic Lumix G7, Vario 12-35 f2.8, Vario 14-140 f3.5-5.5, Venus Optics Laowa 7.5mm f/2, Gimbal FeyjuTech MG Lite, Adobe Production Premium CS 5.5.


środa, 19 sierpnia 2015, 18:13
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył: poniedziałek, 31 maja 2010, 11:05
Posty: 1906
Lokalizacja: Opole
Post Re: Red Giant Pluraleyes
eee jak to inaczej na słuchawkach i na końcowym materiale? To masz coś nie tak z edytorem, słuchawkami, albo zewnętrznym odtwarzaczem.
Tu nie ma miejsca na różnice inaczej cała edycja mija się z celem.
Z stopki pracujesz na Premiere. Może obniż jakość podglądu, bo przez to masz laga i takie dziwne problemy. Poszukaj przyczyny, bo jak masz takie poprawki to se tylko roboty dodatkowej i w ramach wolontariatu robisz.

_________________
Obrazek


środa, 19 sierpnia 2015, 18:46
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL