Teraz jest poniedziałek, 19 listopada 2018, 07:19




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
 Corel VideoStudio x10 Ultimate przestaje działać 
Autor Wiadomość
Nowy
Nowy

Dołączył: sobota, 15 lipca 2017, 20:54
Posty: 2
Post Corel VideoStudio x10 Ultimate przestaje działać
Witam wszystkich.
Jestem tu pierwszy raz więc proszę o wyrozumiałość.
Od dłuższego czasu mam problem z programem cvs x10 Ultimate. W trakcie odtwarzania plików w bibliotece, wczytywania do osi czasu, generowania smart proxy, podglądu projektu w edytorze lub podczas renderowania, wyskakuje mi taki komunikat:

"program Corel VideoStudio przestał działać i zostanie zamknięty. System Windows 10 powiadomi cię gdy dostępne będzie rozwiązanie"

Problem dotyczył również poprzedniej wersji programu czyli x9, z tym że miałem z nim dodatkowo wiele innych problemów (prawie nic tam nie działało)
Gdy w końcu za którymś razem uda się wczytać pliki do osi czasu i edytować, to renderowanie sprawia problemy i zazwyczaj w tedy gdy używam jakichś efektów, np crossfade i dodatkowo zmiany jasności czy kontrastu. Próbowałem różnych ustawień w programie, również wyłączanie wsparcia ze strony karty graficznej nic nie pomaga. Komputer z procesorem I7, 16GB 3000Mhz pamięci, wolne miejsce na dysku.
Żeby było ciekawie dodam, że wersja próbna trial nie sprawiała mi żadnych problemów, wszystko działało stabilnie, bezbłędnie nawet gdy użyje wiele różnych ścieżek i efektów jednocześnie. Problemy pojawiają się tylko po zainstalowaniu pełnej wersji oprogramowania pobranego od producenta na podstawie zakupionej przeze mnie u nich licencji.
Pomoc techniczna Corela męczyła się z rozwiązaniem problemu, sprawdzali jakiego używam sprzętu, wysłałem im pliki video do sprawdzenia, które były prawidłowe i według nich były kompatybilne z ich oprogramowaniem. Zgodnie z ich instrukcjami przeinstalowywałem cały system, wszystko zaktualizowałem i uruchomiłem cvs x10 bez zainstalowanych innych programów by wykluczyć konflikt, ale pojawiał się wciąż ten sam problem. Od jakiegoś czasu nie odpisują, chyba się poddali.

Po przeinstalowaniu systemu ponownie pobrałem i zainstalowałem wersję testową (trial) cvs x10 i bez problemu radziła sobie nawet z dość skomplikowanymi projektami i zapisuje bez problemu materiał w 4K czyli taki jak pliki źródłowe. Działają też projekty które po wielu próbach udało się zapisać w problematycznej pełnej wersji x10 Ultimate, a to oznacza, że ani projekty ani video nie mają błędów.

Video nagrywam aparatem DMC-GH4 w plikach i formacie mp4 4K

Czy ktoś z Was miał podobny problem? Nigdzie nie mogę znaleźć informacji by ktoś miał podobny przypadek.


sobota, 15 lipca 2017, 22:13
Zobacz profil
Moderator
Moderator

Dołączył: środa, 26 lipca 2006, 10:57
Posty: 4560
Lokalizacja: Tczew
Post Re: Corel VideoStudio x10 Ultimate przestaje działać
4x4 napisał(a):
...
Po przeinstalowaniu systemu ponownie pobrałem i zainstalowałem wersję testową (trial) cvs x10 i bez problemu radziła sobie nawet z dość skomplikowanymi projektami i zapisuje bez problemu materiał w 4K czyli taki jak pliki źródłowe. Działają też projekty które po wielu próbach udało się zapisać w problematycznej pełnej wersji x10 Ultimate, a to oznacza, że ani projekty ani video nie mają błędów.

Video nagrywam aparatem DMC-GH4 w plikach i formacie mp4 4K

Czy ktoś z Was miał podobny problem? Nigdzie nie mogę znaleźć informacji by ktoś miał podobny przypadek.

Ciężko będzie poprawić support Corela, ale nasuwa mi się pytanie: Teraz na czystej instalacji Windowsa znowu pełna wersja źle działa?
No i czy nie zainstalowałeś przypadkiem jakichś dodatkowych kodeków, paczek kodeków?

_________________
最诚挚的问候


niedziela, 16 lipca 2017, 09:25
Zobacz profil
Nowy
Nowy

Dołączył: sobota, 15 lipca 2017, 20:54
Posty: 2
Post Re: Corel VideoStudio x10 Ultimate przestaje działać
Tak, pełna wersja cvs ultimate x10 była zainstalowana po pełnym przeinstalowaniu systemu windows 10 i były te same problemy co przed. Usunąłem ją i ponownie udało się zainstalować wersję trial, która działała prawidłowo i stabilnie, ani razu się nie zawiesiła - jak poprzednio. Nie mam teraz po przeinstalowaniu systemu żadnych dodatkowych kodeków. Wersja trial działała tak samo dobrze z nimi jak i bez. Pełna wersja ma te same problemy bez względy na to czy dodatkowe kodeki są czy nie.

Centrum pomocy technicznej Corel po dłuższej przerwie dziś się w końcu odezwało. Dali mi nowe instrukcje do wykonania. Jednak próbują dalej szukać rozwiązania problemu.
Na myśl przychodzi mi, że mogą mieć błędy w pełnej wersji programu, ale potwierdzić mogą to tylko oni sami, albo ktoś kto używa tego programu i próbował coś edytować z plikami mp4 4k, najlepiej nagranymi innym sprzętem niż mój by wykluczyć błędy nagranego materiału lub niekompatybilność z plikami z tego konkretnego modelu aparatu. Z drugiej jednak strony obsługa Corela odpisała, że przesłane przeze mnie do nich pliki są kompatybilne i nie stwarzały im problemów.


poniedziałek, 17 lipca 2017, 18:39
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: niedziela, 27 grudnia 2009, 21:26
Posty: 802
Post Re: Corel VideoStudio x10 Ultimate przestaje działać
Wersja trial jest pozbawiona istotnych modułów i funkcji, na przykład trial korzysta z kodeków systemowych, a pełna wersja instaluje własne.
Ale to jeszcze nie znaczy, że to kodeki są źródłem niestabilności.

Dopóki prowadzi Cię support Corela nie chciałbym ingerować, bo w kotle powinien mieszać jeden kucharz. Nie wiem też, jakie działania podjęli.

Tymczasem może zbierz swoją korespondencję mailową z supportem,
przekopiuj treść chronologicznie, Twoje pytania i ich odpowiedzi,
choćby do Notatnika i jakoś to udostępnij do ściągnięcia.

W szukajce windowsa wpisz "niezawodność" i z wyników otwórz Monitor niezawodności, narzędzie z Panelu sterowania. Jest tam opcja Zapisz historię niezawodności. Zapisaną - tak samo udostępnij.

Mam nadzieję, że support się z tym upora, ale też jest tak, że supporty koncentrują się na własnym oprogramowaniu, a przyczyna niestabilności może być inna.

Jak spełnisz te dwie prośby, to zobaczymy co można robić dalej.


poniedziałek, 17 lipca 2017, 23:23
Zobacz profil
Nowy
Nowy

Dołączył: piątek, 29 grudnia 2017, 10:16
Posty: 1
Post Re: Corel VideoStudio x10 Ultimate przestaje działać
Witam,

mam pytanie czy rozwiązałeś ten problem. U mnie jest podobnie. Zmieniłem nawet sprzęt na naprawdę z dobrymi parametrami Intel core 7i, RAM 16, grafika GForce GTX 1060, SSD 500 itd, itd. I dziej się to samo co u ciebie. Filmy nagrywamy kamerami GOPRO 3+ i 4 . Program kupiłem na legali z ich strony i dupa.


piątek, 29 grudnia 2017, 10:21
Zobacz profil
Nowy
Nowy

Dołączył: środa, 15 marca 2017, 18:22
Posty: 12
Post Re: Corel VideoStudio x10 Ultimate przestaje działać
Witam.
Mam ten program w wersji pełnej, zarejestrowanej, sprzęt podobny, intel + nvidia i SSD, co prawda jest to mój drugorzędny program, ale działa poprawnie, tylko jedno ale, ja używam rozdzielczość 1920 x 1080, może zmienić na FHD i zobaczyć czy się poprawi, może kodek coś miesza?


piątek, 29 grudnia 2017, 19:50
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL