Teraz jest poniedziałek, 23 kwietnia 2018, 15:34




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
 Karta video czy moze stacjonarna nagrywarka? 
Autor Wiadomość
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post Karta video czy moze stacjonarna nagrywarka?
co lepsze do kopiowania starych nagran z VHS? docelowo do tych nagran chcialbym dodawac napisy itp.
nie wiem na co sie zdecydowac, z jednej strony jakas prosta karta video typu Pinnacle Studio DV9 lub cos podobnego kosztuje mniej niz 1000-900zł , umozliwia nagrywanie materialu z urzadzen VHS na komputer i pozniejsza obrobke, ale wymaga chyba tez sporo miejsca na dysku i niezlej mocy obliczeniowej
z drugiej strony mozna kupic zewnetrzna, stacjonarna nagrywarke DVD jak Panasonic DMR-E55 i na niej kopiowac filmy z wideo na DVD w locie, pozniej taki film mozna bezstratnie juz przeniesc na komputer i poddac obróbce.

Co wg was bedzie lepszym rozwiazaniem? dodatkowym atutem nagrywarki DVD jest chyba wieksza prostota obslugi, ot podlaczmy magnetowid i kopiujemy w locie z VHS na DVD, a poniewaz przez wiekszosc czasu oblsugiwac ten sprzet mialaby osoba mniej zaznajomiona z komputerem (moj dziadek) to moze lepiej wybrac nagrywarke? bardzo prosze o w miare szybką odpowiedz bo nie wiemy co kupic a przydaloby sie to kupic w najblizszym czasie


poniedziałek, 6 grudnia 2004, 00:02
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: piątek, 27 czerwca 2003, 11:15
Posty: 841
Post 
no z ta nagrywarka to nie tak do konca jak napisales. przegra ci rzeczywiscie na DVD, ale na DVD nagrywa sie w formacie mpeg2 - z kompresja miedzyklatkowa. jest to bardziej stratny format niz DV, ale to nie jest jakos strasznie istotne w przypadku nagran VHS. istotne jest to, ze potem edycja takiego mpega jest mniej wygodna - wymaga wiekszej mocy obliczeniowej komputera. jesli jednak pozniejsza obrobka ma oznaczac co najwyzej jakis prosty montaz (przycinanie, dodanie planszy, czolowki itp.) to mysle ze warto miec taka nagrywarke. najwazniejszym argumentem zas jest dziadek :) To glowny czynnik decydujacy o nagrywarce ;)


poniedziałek, 6 grudnia 2004, 10:32
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył: czwartek, 21 sierpnia 2003, 20:17
Posty: 498
Lokalizacja: Katowice
Post 
Według mnie to szkoda kasy na stacjonarną nagrywarkę, a zgrywanie video na dysk np. przy pomocy Pinnacle Studio 9 jest tak banalnie proste, że dziadek nie powinien mieć problemu z opoanowaniem tej sztuki. Karta Pinnacle zrzuca obraz kodekiem MJPEG, w którym można w sposób dynamiczny ustawić stopień kompresji. Ja posiadam kartę Pinnacle Studio DC10+ i swoje filmy (nagrane w Hi8) archiwizuję na płytach DVD w stanie "surowym" tzn zaraz po capturingu. Wypraktykowałem sobie, że godzinę filmu mieszczę na dwóch krążkach (ok. 9 GB). Taki materał doskonale nadaje się do późniejszej edycji (i jest niezłej jakości) w odróżnieniu do mpeg-2 i divx. Poza tym przy docelowej kompresji istnieje mozliwość zastosowania filtrów video do "podrasowania obrazu" co w przypadku VHS jako źródła nie jest bez znaczenia.
Pozdrawiam


poniedziałek, 6 grudnia 2004, 19:40
Zobacz profil
Nowy
Nowy

Dołączył: poniedziałek, 6 grudnia 2004, 00:03
Posty: 7
Post 
dzieki za pomoc, skoro MPEG-2 jest potem ciezki w obrobce i wymaga mocnego kompa to chyba jednak wezmiemy Pinnacla i nauczymy dziadka obsluginie ma sensu chyba tyle kasy wydawac na nagrywarke tylko dla samego skopiowania fillmu na DVD MPEG-2


wtorek, 7 grudnia 2004, 00:58
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył: poniedziałek, 3 marca 2003, 03:17
Posty: 941
Lokalizacja: Gorlice / Londyn
Post 
najlepszym rozwiązaniem będzie zakup konwertera analogowo-cyfrowego (np. Canopusa) i kontrolera Fire-Wire... Przeszukaj to forum - jest wiele informacji na ten temat.


wtorek, 7 grudnia 2004, 10:27
Zobacz profil
Nowy
Nowy

Dołączył: poniedziałek, 6 grudnia 2004, 00:03
Posty: 7
Post 
wydaje mi sie ze rzeczywiscie zakup konwertera analogowo-cyfrowego bedzie najlepszym rozwiazaniem, ale zastanawiam sie nad tym Canopusem, widze ze jest tu watek o tym ze Canopus zbankrutowal?? nie mam czasu go czytac calego bo widze ze dlugi, czy wobec tego moglbyscie polecic cos innej, konkurencyjnej firmy, ktora "ma sie dobrze" ?? ;)

a moze jednak wziac zestaw Pinnacle Studio DV 9 ?? cena jakies 450zł (polowa tego co kosztuje konwerter Canopusa ADC50

dobrze sie spisuje ta karta Pinnacle Studio AV/DV 9 ??


niedziela, 12 grudnia 2004, 20:47
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post 
Pinnacl dje koszmarną jkość obrazu. Używam konwerter Canopusa ADVC300. Przerobiłem przy jego pomocy i kontrolera Fire Wire już ponad 30 streńkich kaset VHS na DVD. Jeszcze mam kilkadziesiąt. Wspaniała jakość obrazu i olbrzymie możliwośći softu tej puszeczki sprawiają, że człowiek się naprawdę cieszy że dobrze wydał swoje pieniądze.


poniedziałek, 13 grudnia 2004, 08:53
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL