Teraz jest czwartek, 13 grudnia 2018, 20:06

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
 Jak włączyć DMA? 
Autor Wiadomość
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post Jak włączyć DMA?
Wiem, że aby nie tracić klatek przy przechwycie trzeba włączyć DMA dla dysku twardego.
Niestety nie mam kompa stacjonarnego, tylko laptopa toshibę 1400. W menedżerze urządzeń (WinXP) dysk twardy: IC25NO20ATCS04-0 nie ma zakładki opcji DMA.
W Windowsach znalazłem przypisanie DMA do portu LPT1 i jeszcze trzech innych urządzeń, ale nie wiem jak to zmienić. Nie mogę też znależć modelu płyty głównej, a podobno (forum) ma to znaczenie. Mam kontrolery IDE ATA/ATAPI, ale generalnie jestem zielony w sprzęcie więc nie mogę sobie poradzić.
HELP!!

środa, 19 lutego 2003, 15:39
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post Laptopy
Cóż laptopy rządzą się czasem swoimi prawami. Ciężko wyczuć gdzie coś takiego włączyć. W zależności od producenta chipsetu na płycie głównej są różne rozwiązania. I ich działanie zależy od faktu czy są zainstalowane jakieś dodatkowe drivery IDE czy nie. Np chipsety VIA wymagają zestawu driverów VIA 4in1 (teraz Hyperion). Bez nich DMA nie włączysz. SIS z tego co widzę u siebie na firmowym kompie korzysta ze sterowników Windowsowych i nie potrzebuje żadnego wspomagania. Więc to wszystko zależy od porducenta chipsetu. Kiedyś do płyt VIA był dołączony program DMA, za pomoca którego włączało się taki tryb dla napędów (zdaje się że stare sterowniki 4in1 ver 1.16 VIA zawierały jeszcze ten program).
Polecam zerknąć na stronę producenta laptopa i ściągnąć ew. drivery IDE. Można tez do nich wystosować zapytanie dot. tego problemu.

Pozdrawiam

środa, 19 lutego 2003, 15:51
Bywalec
Bywalec

Jeśli pentium + płyta Intel (np.) to masz tam zainstalowany program Intel Aplication Accelerator - on sam uaktywnia DMA - nie ma żadnej zakładki.
Na innych platformach j/w - emes.

środa, 19 lutego 2003, 22:49
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec