Teraz jest niedziela, 23 września 2018, 08:37




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
 Potrzebna pomoc od znawców tematu!!! 
Autor Wiadomość
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post Potrzebna pomoc od znawców tematu!!!
Witam wszystkich na forum!

Jako, ze zakupilem ostatnio karte matroxa rt.100 i borykam sie z malymi problemami postanowilem zwrocic sie o pomoc do uzytkownikow tej karty, ktorzy na roznych forach internetowych zdaja sie prezentowac rozlegla wiedze w tym zakresie. Niestety wiekszosc forum opanowaly dyskusje nawiazujace do dwoch firm, niejakiego Pana Stępnia z SOFTSTUDIO i konkurencyjnej oddalonej o 50km (nie doczytalem jednak gdzie) niejakiego Pana Jacka Sali. Szczerze mowiac dyskusje te są pozbawione sensu dla osob szukajacych rozwiazania problemu. Z gory wiec chcialem zaznaczyc, ze nie kupowalem w/w karty w zadnej z tych firm.
Jako, ze pracuje w branzy od kilku lat i mozna powiedziec "zjadlem zeby" na wielu kartach i systemach montażowych (mam w posiadaniu kilka), zdecydowalem sie na zakup karty do kolejnego stanowiska montazowego nie pytajac nikogo o zdanie, czy produkt spelni moje oczekiwania. Opieralem sie (co niestety bylo moim bledem) jedynie na mozliwosciach oferowanych przez karte i dolączonemu do niej oprogramowaniu. Jesli chodzi o kompatybilnosc sprzetowa ograniczylem sie tylko do konfiguracji komputera, na ktorym chcialem karte "postawic".
Teraz moze przejde do konkretow. Ze zdumieniem, po pojawieniu sie problemow wyczytalem, ze karta, a raczej dolaczony do niej program zarzadzajacy plikami Matrox Media Tools nie wspolpracuje z polskimi Windowsami (problem dotyczy rozpoznawania urzadzen przez port fire/wire). Moje pierwsze pytanie (na ktore byc moze znalazlbym gdzies odpowiedz lecz ciezko jest mi sie przedostac przez wyzej wspomniane polemiki Pana Stepnia i Pana Sali) brzmi czy problem ten mozna jakos rozwiazac. Dowiedzialem sie jedynie, ze kopiujac jakies dwa pliki systemowe z systemu Windows XP Pro w wersji angielskiej i nakladajac na wersje polska mozna ten problem obejsc. Wolalbym jednak nie ingerowac w pliki systemowe, czesto sie bowiem zdarza, ze owszem Matrox Media Tools zadziala, a wiele innych rzeczy przestanie. No chyba, ze rzeczywiscie ta operacja rozwiazuje problem w 100% i niczemu nie szkodzi.
Moze wyjasnie w kilku zdaniach co jeszcze mnie irytuje po zainstalowaniu karty wraz z oprogramowaniem. Dlaczego w ogole mi tak zalezy na uruchomieniu aplikacji Matrox Media Tools? Wprawdzie spod Premier'a Pro udalo mi sie uruchomic "capture" z magnetowidu, lecz tylko w ustawieniu "Recorder DV/IEEE1394 Capture". Poprzez "Matrox AVI Capture" nic wiecej procz czarnego ekranu w oknie podgladowym nie widac. Pewnie jest to zwiazane z ta sama przyczyna, poprzez ktora nie moge uruchomic Matrox Media Tools. Pokrotce wyjasnie dlaczego sie tak upieram przy tym problemie, bo ktos moglby zapytac "skoro moge zgrywac material przez premier'a to w czym problem?". Otoz najprawdopodobniej wlasnie dlatego zostalem przy zgrywaniu pozbawiony jednoczesnego podgladu na zewnetrznym monitorze PAL. Po drugie Premiere nie umozliwia mi jakiejkolwiek pracy w momencie zgrywania materialu z calej kasety, w tym czasie moge patrzec i jedynie sie przygladac czy aby nie gubi klatek. Z doswiadczenia wiem, ze oprogramowanie dolączane wraz z karta do zarzadzania plikami pozwala intuicyjnie tworzyc katalogi spod tzw. "palca" i nie ogranicza mnie do przeklikiwania sie przez rozne zakladki, aby te parametry ustawic (jak w przypadku premiere). To w zasadzie tyle w tym temacie. Problem zawieszania sie Premier'a podejrzewam jest chwilowy i uda mi sie go rozwiazac w miare uplywu czasu (obslugą karty zajmuje sie bowiem dopiero od wczoraj). Chyba, ze jest tu juz ktoś świadomy wszelkich utrudnien, ktore to oprogramowanie moze sprawic uzytkownikowi. Na koniec podam konfiguracje sprzetowa, na ktorym jak juz pisalem ulokowalem Matrox'a:

1. Intel P4 3 GHZ (HT)
2. Asus P4P800 Deluxe
3. 1024 MB RAM Kingston Hyper X
4. PNY NVidia Quadro FX500
5. dysk systemowy 80GB WD Caviar 8MB cache
6. dysk eksportowy 2x80GB WD Caviar 8MB cache (polaczene w RAID JBOD)
7. dysk a/v 160GB WD Caviar SATA 8MB cache
8. system Windows XP Pro PL
9. ponadto nieznaczace programiki jak Total Commander, MS Office, Adobe Photoshop i oczywiscie oprogramowanie dostarczane z kartą Matrox'a
10. oczywiscie karta Matrox'a (slot2)

Bardzo bylbym wdzieczny za pomoc, jeśli ktoś jest w stanie udzielić mi konstruktywnej odpowiedzi na zadane przeze mnie pytania chetnie porozmawiam o tym telefonicznie, aby nie marnowac przycisków w klawiaturze. Prosilbym tylko o podanie numeru telefonu pod ktory mam zadzwonic.
Jeszcze jedna sprawa, dotycząca ogólnej orientacji w temacie kart do edycji wideo z tej półki czyli tzw. profesjonalnej (dotychczas korzystam z kart typu broadcast) prosilbym jesli to mozliwe o obiektywną ocenę na temat wyboru przeze mnie karty Matrox'a. Wiem, ze w tej klasie do wyboru jest jeszcze product Canopusa i Pinnacle'a.
Generalnie najbardziej mi zalezy na stabilnosci systemu i intuicyjnym zarzadzaniu plikami. Jedna z kart, ktore posiadam jest wysluzony juz produkt nieistniejacej firmy FAST Multimedia (wykupionej wlasnie przez Pinnacle'a), byc moze spotkal sie juz ktoś z oprogramowaniem Fast'a do zarzadzania i zarazem do "kierowania" sygnalu wizyjnego z roznych peryferyjnych urzadzen. Pisze o tym dlatego, gdyz w kazdej chwili moge wymienic w/w karte Matrox'a na inna, tą ktora najbardziej przypadnie mi do gustu i zapewni komfort pracy.

Jeszcze raz bylbym wdzieczny za pelna, szczera odpowiedz na postawione przeze mnie pytania. Jesli mozna skonfigurowac Matrox'a w sposob ktory umozliwi mi spokojna prace chetnie pozostane przy tym produkcie (glownie ze wzgledu na oprogramowanie firmy Adobe). W razie gdyby problemu nie udalo sie rozwiazac via e-mail lub telefonicznie jestem gotow dostarczyc caly zestaw i oczywiscie odplatnie zlecic przeprowadzenie odpowiedniej konfiguracji w celu zapenwnienia stabilnej pracy.

Pozdrawiam wszystkich serdecznie w oczekiwaniu na konstruktywną odpowiedź w tym zakresie.


poniedziałek, 24 maja 2004, 23:51
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: niedziela, 23 marca 2003, 20:25
Posty: 1600
Lokalizacja: Tarnów
Post re...
Witam,
Jeżeli naprawdę szukasz pomocy to zadzwoń do firmy WAMM. (Przedstawiciel Matroxa na Polskę)
Kontakt:
0-41 348 34 12
mobile:605 264 276
mobile:607 987 786
emial:support@wamm.pl

jeżeli nie uzyskasz odpowiedzi to zajzyj na stronke pod tym linkiem:
http://www.videoguys.com/WinXP.html

pozdrówka.


wtorek, 25 maja 2004, 07:55
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL