Teraz jest czwartek, 18 kwietnia 2019, 18:36




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
 Oswietlenie na sali - lampy halogenowe 
Autor Wiadomość
Bywalec
Bywalec

Dołączył: piątek, 29 lipca 2005, 12:36
Posty: 19
Post Oswietlenie na sali - lampy halogenowe
Witam,

Nosze sie z zamiarem kupna lamp halogenowych. Znalazlem takowe ale, ze jest za duzy wybor :) a moje doswiadczenia w tym temacie sa znikome, bardzo Was prosze o porade.
Mam do wyboru:
* halogen 500 W na statywie (2 metry)
* halogen 2 x 500 W na statywie (2 metry)
* reflektor halogenowy 150 W z klipsem

Biorac pod uwage to, ze mam przy kamerze tylko lampe 50 W, pomozcie mi prosze dobrac dodatkowe oswietlenie (z 3 wymienionych powyzej) aby jak najlepiej sluzylo mi podczas filmowania na sali.

z gory bardzo dziekuje


sobota, 3 września 2005, 12:47
Zobacz profil
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył: czwartek, 22 lipca 2004, 22:55
Posty: 3264
Post 
nie wiem jak wy, ale ja uważam że doświetlanie sali jest conajmniej nietaktowne. tylko 50W? widziałem doskonałe rezultaty z lampkami 20-30W...
czyżby oznaczało to, że filmujecie panowie z zewnątrz? nie wchodzicie między ludzi?? 8O

pozdrawiam

_________________
Obrazek


sobota, 3 września 2005, 13:13
Zobacz profil
Bywalec
Bywalec

Dołączył: piątek, 29 lipca 2005, 12:36
Posty: 19
Post 
Witam ponownie,

Nie przecze ze 50 W na kamerze to malo. Ale spotkalem sie z nagraniami na salach (np. w zameczkach), ktore posiadaly tylko oswietlenie pt. kinkiet scienny. Jak wygladalo gotowe nagranie... ? Tylko osoby na pierwszym planie byly widoczne, dalej juz byl tylko polmrok... co nawiasem mowiac nie wszstkim (czytaj MŁODYM) sie podoba. Co wiecej, czesto dostaje od Mlodych polecenie-prosbe: ROB PAN CO CHCESZ. NAGRANIE MA BYC LADNE A KOLORY PIEKNE - i jak tu nie myslec o dodatkowym oswietleniu...

pozdrawiam
dziekuje za (mam nadzieje nie ostatnia) odpowiedz


sobota, 3 września 2005, 13:55
Zobacz profil
Stary wyjadacz
Stary wyjadacz

Dołączył: piątek, 27 maja 2005, 23:50
Posty: 147
Lokalizacja: Przemyśl
Post 
Witam , osobiście bym nieryzykował na jednej belce dwóch halogenów po 500W, bo to z deczka przepala fizjonomię bawiącym się nie wspominając już o wnerwieniu gości. W moim przypadku o ile używam już halogenów sprawdza się układ 2 x po 500W skierowanych w sufit (o ile jest jasny) roztawionych po przeciwnych stronach sali. Wszystko jednak zależy od sytuacji nie ma na to regóły. Na kamerce mam 50W ale bywa że prześwietla mi to pierwszy plan, jednak na zewnątrz sprawuję się idealnie do 2 metrów.
Co do klipsu i 150W, może być troszkę mało no i z przytwierdzeniem też czasem bywa ciężko.
Pozdrawiam


sobota, 3 września 2005, 14:15
Zobacz profil
Stary wyjadacz
Stary wyjadacz

Dołączył: niedziela, 25 stycznia 2004, 19:33
Posty: 135
Post 
Panowie jak to wam prześwietla czy wy filmujecie w automacie. Ja mam na kamerze Fx 1 tylko jedną lampe 20W. I spokojnie wystarcza a halogeny zapalam tylko na pierwszy taniec i na oczepiny, reszta zabawy przy zgaszonym świetle.


sobota, 3 września 2005, 15:41
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: środa, 26 marca 2003, 09:51
Posty: 483
Lokalizacja: Kozienice
Post 
Lampa dużej mocy na kamerze bez mocnego oświetlenia ogólnego, powoduje że drugi plan jest ciemny. Na kamerze używam lampy 10W, jeśli jest potrzeba doświetlenia twarzy z bliska, jeśli nie, wystarcza oświetlenie lamp halogenowych na statywach.

_________________
Stanisław


sobota, 3 września 2005, 15:53
Zobacz profil
Bywalec
Bywalec

Dołączył: środa, 11 maja 2005, 20:16
Posty: 20
Post 
Wszystko zależy w jakich salach filmujesz.Nikt na odległość nie odpowie Ci na tak postawipne pytanie.Na stanie powinieneś mieć po kilka lamp różnej mocy,jak również i w różnym wykonaniu.Statywy są wygodne, lecz w małych salach nie praktyczne.Miałem zdarzenie gdy statyw goście podczas tańca przewrócili.Dlatego jeżeli tylko możliwe używaj klipsów.Jeżeli chodzi o ilość to wszystko zależy od sali.


piątek, 9 września 2005, 15:22
Zobacz profil
Stary wyjadacz
Stary wyjadacz
Avatar użytkownika

Dołączył: czwartek, 16 października 2003, 14:28
Posty: 136
Post 
W moim przypadku są właściwie tylko dwie opcje :) Oczywiście wcześniej pytam klientów czy chcą światło z kamery czy iluminację na sali... W większości przypadków jednak stawiam lampy, dwa halopaki po 500W na statywach 3,5 m obowiazkowo w sufit :) Dodatkowo na kamerce mam Unomat-a LX803DC 30W do rozświatlania pierwszego planu. Ostatnio mam często zlecenia na realizacje materiału w różnego rodzaju dworkach czy zameczkach ... Nie wiem czy Wy tez odnosicie podobne wrażenie... w tego typu obiektach nie dość że marnie oświetlonych to jeszcze z dominacja kolorów powiedział bym nieciekawych (ciemne zielenie, brązy itd. włącznie z olejnicą na ścianch) Trzeba się nieźle nagimastykować żeby w takich warunkach wyciągnąć kolor który nie przyprawia o mdłości :)
Pozdrawiam.


piątek, 9 września 2005, 22:28
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: czwartek, 17 marca 2005, 13:59
Posty: 1660
Lokalizacja: Ruda Śląska
Post 
Zgadzam się z przedmówcą, taki sposób doświetlenia sali wydaje mi się dobry. Myślę , że należy również wziąść pod uwagę czułość kamery, i starać się dopasować w tym aspekcie optymalne oświetlenie. Ja stosuję 1 halogen 300 lub 500W skierowany w sufit, ale pod kątem, ok. 50 stopni i lampę na kamerze 35W. Być może spróbuję dwóch halogenów skierowanych bezpośrednio w sufit, co powinno dać jeszcze lepszy efekt.


piątek, 9 września 2005, 22:49
Zobacz profil
Stary wyjadacz
Stary wyjadacz
Avatar użytkownika

Dołączył: czwartek, 16 października 2003, 14:28
Posty: 136
Post 
Przy okazji tematu doświetlania mam pytanie ? Podbijacie sygnał czy dajecie tyle światła żeby było dość jasno na 0dB? I jeszcze jedno... jak się ma realizacja materiału z poziomem 0dB przy jednej tylko lampce na kamerze ? Pytam z czystej ciekawości czy da się takim zestawem coś zdziałać czy trzeba dopalać podnosząc szumy jednocześnie?
Pozdrawiam.


piątek, 9 września 2005, 23:22
Zobacz profil
Stary wyjadacz
Stary wyjadacz
Avatar użytkownika

Dołączył: czwartek, 16 października 2003, 14:28
Posty: 136
Post 
Rozumiem że w przypadku rozproszonego światła lampy muszą być maksymalnie wysoko pod sufitem? Co do migawki 25 klatek... czasami przy słabym świetle i szybkim ruchu widać niestety rozmazania... przynajmnij w XL1.
Pozdrawiam.

p.s właśnie sobie przypomniałem... dobrym sposobem na poprawienie właściwości zwykłego halopaka jest zmatowienie oryginalnego szkła :) Osobiście wymontowałem wszystkie szyby ze swich lamp i zaniosłem do szklarza który je ładnie "dmuchnął" piaskiem i są super matowe :) efekt jest taki, że na maksymalnie otwartej przysłonie i obiektywie skierowanym na lampę nie widać już tak bardzo denerwującego echa (najczęściej pionowe, zielone pasy na obrazie rozchodzące sie od źródłą światła...) jak w przypadku lampy bez matowej szyby no i światło same w sobie jest wyraźnie bardziej miękie... Jednym słowem polecam taki zabieg każ]demu uzytkownikowi "marketowych" świateł :) Z tego co pamietam szklarz za 8 szybek wziął cos koło 15 zł.


sobota, 10 września 2005, 00:08
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: poniedziałek, 1 listopada 2004, 00:52
Posty: 552
Lokalizacja: Warszawa
Post 
osobiście używam lampy z Fotonu z żarnikiem 30w i przymocowaną białą matową folią lampę kieruję lekko do góry by nie razić w oczy. To plus światełka DJ-ja zupełnie wystarczają mojej sony, co za


sobota, 10 września 2005, 01:09
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: poniedziałek, 1 listopada 2004, 00:52
Posty: 552
Lokalizacja: Warszawa
Post 
osobiście używam lampy z Fotonu z żarnikiem 30w i przymocowaną białą matową folią lampę kieruję lekko do góry by nie razić w oczy. To plus światełka DJ-ja zupełnie wystarczają mojej sony, co zaś tyczy się halogenów to równie dobrze można poprosić o zapalenie świała ten sam a może nawet lepszy efekt. Po za tym aby naprawdę dobrze oświetlić plan
i uczestników trzebaby oprócz lamp głównych stosować dużo kontr a to już wyższa szkoła oświetlania, i kto z was ma na to czas gdy wpada się na salę prosto z kościoła i nierzadko na ostatnią chwilę.Studniowki być może to co innego jest czas na przygotowanie się ale i tak uczniowie często burzą się przeciw ustawianiu światła, i zostaje tylko lampka na kamerze.


sobota, 10 września 2005, 01:18
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post 
Używam halogeny 500W na statywach (do 3,8m) skierowane w sufit. Różna ilość w zalezności od sali. Nigdy nie używałem oświetlenia na kamerze chyba, że zimą lub późną jesienią na dworzu. Nigdy też nie spotkałem się z pretensjami gości i młodych co do oświetlenia sali.
Tylko jeden raz młody zapytał czy nie jest za jasno, więc odpowiedziałem, że bez światła też mogę nagrać, ale jeśli życzy sobie najwyższą jakość to musi tak być. I postawił na jakość.
Lampy właczam (pilotem) tylko kiedy nagrywam.


sobota, 10 września 2005, 14:12
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL