Teraz jest poniedziałek, 22 kwietnia 2019, 04:35




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
 RODE VideoMic 
Autor Wiadomość
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył: środa, 6 lutego 2002, 14:02
Posty: 224
Lokalizacja: Skarżysko
Post RODE VideoMic
Witam,
Post w charakterze informacyjnym ;-)

> Osobą poszukującym lepszego mikrofonu do kamery polecam mikrofon RODE VideoMic.
Cały opis znajduje sie na stronie producenta, australijskiego giganta dobrze znanego na rynku PR-AUDIO z produkcji najwyższej jakości mikrofonów:
http://www.rode.com.au/?pagename=Produc ... t=VideoMic

Testy:
http://www.pana3ccduser.com/article.php ... E-Videomic
http://chiu.dvworld.com.tw/movie/rode_test.zip - Wideo pokazujące róznice między wbudowanym mikrofonem w kamerę VX2000 a Rode VideoMic.
http://www.sundancemediagroup.com/artic ... deoMic.htm

Kilka filmików:
http://www.dvcreators.net/products/vide ... eframe.htm
http://www.rode.com.au/multimedia/videomic_high.wmv
http://www.dvcreators.net/products/images/videomic.mov

Sporo informacji znajdziecie też na google.

W Polsce dystrybutorami RODE są firmy:
http://www.mbspro.com.pl
http://www.rode.com.pl

Cena mikrofonu VideoMic to "tylko" 389zł brutto.

> Dla bardziej wymagających osób polecam mikrofony tego samego producenta - NTG1 (zasilany z baterii) i NTG2 (zasilanie z baterii i phantomu 48V) ze zlączami XLR. Ceny:
NTG1 - 799 zł brutto
NTG2 - 949 zł brutto

_________________
http://www.monterdiy.vel.pl
http://vimeo.com/monter
http://www.ifilm.com/myifilm/skarzysko24.pl


Ostatnio edytowano poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 15:36 przez MONTER, łącznie edytowano 1 raz

wtorek, 4 kwietnia 2006, 20:36
Zobacz profil
Stary wyjadacz
Stary wyjadacz

Dołączył: niedziela, 25 stycznia 2004, 19:33
Posty: 135
Post 
Jestem ciekawy czy ten mic. nie przesteruje basów, posiadasz ten mikrofon?? bardzo fajny post dzieki.


środa, 5 kwietnia 2006, 02:35
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył: niedziela, 6 marca 2005, 21:21
Posty: 343
Lokalizacja: Poznań
Post 
Monter, wiem że mocno siedzisz w temacie dźwięku. Orientujesz się może czy istnieją jakieś przedwzmacniacze/kompresory/limitery, które dają wpiąć się między kamerę a mikrofon zewnętrzny? Do czego zmierzem... Jak wiadomo Panasonic DVX100(A/B) nie posiada automatyki audio. Chciałbym doprowadzić do sytuacji w której w kamerze ustawiam poziom dźwięku na stałą wartość, a dopasowaniem wzmocnienia do panujących warunków zająłoby się zewnętrzne urządzenie, o którym wspomniałem na początku postu. Czy wiadomo Ci coś o istnieniu czegoś takiego? Z góry dziękuję za odpowiedź. :)

_________________
Pozdrawiam Richi_TDI


środa, 5 kwietnia 2006, 08:43
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył: środa, 6 lutego 2002, 14:02
Posty: 224
Lokalizacja: Skarżysko
Post 
Jestem ciekawy czy ten mic. nie przesteruje basów, posiadasz ten mikrofon
Nie bój żaby, nic nie przesterowywuje, to produkt wysokiej jakości ;-)
Maksymalne cisnienie akustyczne jakie przetwarza mikrofon bez słyszalnych zniekształceń to 134dB - czyli na sporym koncercie podchodzisz pod zestawy głośnikowe i mikrofon sie nie przesterowywuje ;-) (patrz dane techniczne - http://www.rode.com.au/downloads/VideoMic_WPaper_v2.pdf). Inna sprawa, ze dźwięk, często przesterowywuje sie nie w mikrofonie (choc najczęściej), a w torze audio kamery. Tutaj tez spora winna jest własnie automatyka AGC.... fujj :P
Mikrofonu nie posiadam, miałem z nim tylko styczność. Do niczego przyczepić sie nie da...

Orientujesz się może czy istnieją jakieś przedwzmacniacze/kompresory/limitery, które dają wpiąć się między kamerę a mikrofon zewnętrzny?
No istnieć istnieją, ale... (czytaj poniżej :P )

wiadomo Panasonic DVX100(A/B) nie posiada automatyki audio.
Ja twierdze ze to w niczym nie przeszkadza :P

Chciałbym doprowadzić do sytuacji w której w kamerze ustawiam poziom dźwięku na stałą wartość, a dopasowaniem wzmocnienia do panujących warunków zająłoby się zewnętrzne urządzenie, o którym wspomniałem na początku postu
Wbudowany kompresor, limiter czy AGC to raczej było by nie najlepsze rozwiązanie. Było by to proste rozwiązanie, nie posiadało ustawień.
Lepiej jest nagrać dźwięk odpowiednio wysterowywując tor audio w kamerze, a nastepnie podaczas edycji w programie audio "założyć" na ścieżkę odpowiedni procesor dynamiki (kompresor lub lepiej limiter), obecnie to nie problem.
Taka edycja ma jeszcze jedną, bardzo ważna zaletę - zastosowaną kompresję można cofnąć, edytować, czego w kamerze po nagraniu już nie zrobisz...

Dla mnie autoamtyka audio w kamerach to zło konieczne i z tego co widzę to coraz więcej producentów kamer (w amatorskich kamerach głównie) pozwala w opcjach wylączyć AGC, całe szczęście... :P

Czy wiadomo Ci coś o istnieniu czegoś takiego
Nie spotkałem sie z przenośnym kompresorem/limiterem zasilanym z baterii. Takie funkcje mają ewentualnie wbudowane droższe miksery audio (głównie limitery).

http://www.campressor.com
http://www.behringer.com/VX2496/index.cfm?lang=ENG

_________________
http://www.monterdiy.vel.pl
http://vimeo.com/monter
http://www.ifilm.com/myifilm/skarzysko24.pl


środa, 5 kwietnia 2006, 21:24
Zobacz profil
Nowy
Nowy

Dołączył: poniedziałek, 20 marca 2006, 15:30
Posty: 7
Post 
a co myslicie o ty mic. rode do Panasa nvgs 400 podłączyć ? Czy ktoś ma może jakąś fotę jak to wygląda, czy nie przeszkadza np. wyciągnięciu w pion wizjera?


czwartek, 6 kwietnia 2006, 15:26
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył: środa, 6 lutego 2002, 14:02
Posty: 224
Lokalizacja: Skarżysko
Post 
a co myslicie o ty mic. rode do Panasa nvgs 400 podłączyć ?
No a co mamy myśleć 8O

Czy ktoś ma może jakąś fotę jak to wygląda, czy nie przeszkadza np. wyciągnięciu w pion wizjera?

ostatni raz podaje link, który widać u góry (niestety nie da sie go poprawnie wkleić, ale trochę logiki i samemu można dojść). Nie będe juz na takie posty odpowiadał, bo brak mi cierpliwości.

http://www.pana3ccduser.com/category.ph ... nt-Reviews
-> "Review of the RODE Videomic "

_________________
http://www.monterdiy.vel.pl
http://vimeo.com/monter
http://www.ifilm.com/myifilm/skarzysko24.pl


czwartek, 6 kwietnia 2006, 15:59
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył: piątek, 21 października 2005, 10:49
Posty: 302
Lokalizacja: Myślenice
Post 
Właśnie takiego szukałem :-))). Możesz mi jeszcze Monterku powiedzieć gdzie go kupić wysyłkowo, bo na stronach których podałeś jakoś nie mogłem znaleść możliwości zakupu?

Czytałem opisy podczas współpracy z GS400 i ogromnie poprawia jakość w porównaniu nawet z wbudowanym całkiem niezłym mikrofonem Panasa.

Przeszukałem strony które podałeś powyżej i nie mają w ofercie tego mikrofonu :-(


czwartek, 6 kwietnia 2006, 17:52
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post 
a pasuje on do handycam sony? albo da sie jakos dopasowac?


czwartek, 6 kwietnia 2006, 18:02
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył: środa, 6 lutego 2002, 14:02
Posty: 224
Lokalizacja: Skarżysko
Post 
Przede wszystkim dystrybutorami RODE na Polskę sa firmy OPTIMUM AUDIO (http://www.rode.com.pl - strona ta nie była ostatnio uaktualniania, ale tym sie nie sugerujcie) i MBS PRO (http://www.mbspro.com.pl). Czy sprzedają wysłkowo - nie wiem, ale czemu nie? Najlepiej do nich zadzwonić, bo ostatnio coś kiepsko z nimi sie porozumieć za pomocą maila (a nigdy nie było problemów...).
http://www.mbspro.com.pl/index.php?m2=1 ... 593&kid2=7

Tego mikrofonu póki co raczej nie znajdziecie z typowych sklepach Foto-Video, poza tym zawsze najlepiej kupowac bezpośrednio od dystrybutora - cena będzie niska.

Jest jeszcze taki znany wśród włascicieli studiów nagrań, muzyków sklep: http://www.muzyczny.pl. Sprowadzają oni na zamówienie prawie wszystko i do tego mają zawsze najniższe ceny i marże. Zawsze. Pytajcie też u nich jakby coś... ;-)

a pasuje on do handycam sony? albo da sie jakos dopasowac?
A czemu nie? Jest to mikrofon z typowym mocowaniem do stopki akcesoriów/statywu mikrofonowego/statywu foto-video. Wyjście ma tez standardowe - TRS 1/8" stereo - czyli popularny "mini jack stereo". Jego długośc to 25cm, więc jak jest malutka kamera to może nieco dziwnie wygladać, ale co porzadne, nie może byc miniaturowe :P

Jest jedna rzecz o której nie wspmniałem, a co dla niektórych jest wadą. Mikrofon jest monofoniczny (ale wtyk ma stereo, więc sygnał pojawia sie na obu kanałach w kamerze - L i R). Teraz pewnie co niekórzy zaczną sie zastanawiać, bo chcieli by mieć koniecznie stereo. Ja pytam po co? ;). Zresztą wszystko zalezy od zastosowania...

Notabene RODE pracuje nad wersją stereo VideoMic ;-)

_________________
http://www.monterdiy.vel.pl
http://vimeo.com/monter
http://www.ifilm.com/myifilm/skarzysko24.pl


czwartek, 6 kwietnia 2006, 18:09
Zobacz profil
Stary wyjadacz
Stary wyjadacz

Dołączył: niedziela, 25 stycznia 2004, 19:33
Posty: 135
Post 
Ja tam zamawiam do kamery FX1 zobaczymy efekty. Jak sprawdze dam znać dzieki za post i wszystkie wypowiedzi.


piątek, 7 kwietnia 2006, 13:45
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: poniedziałek, 31 stycznia 2005, 08:40
Posty: 223
Post Re: RODE VideoMic
MONTER napisał(a):

> Dla bardziej wymagających osób polecam mikrofony tego samego producenta - NTG1 (zasilany z baterii) i NTG2 (zasilanie z baterii i phantomu 48V) ze zlączami XLR. Ceny:
NTG1 - 799 zł brutto
NTG2 - 949 zł brutto


Szanowny kolego jedno sprostowanie:
NTG1 - jest zasilany tylko z phantomu +48V
NTG2 bateria + phantom +48V

a teraz najwazniejesze

Jak uzytkownik DVX100A u mica NTG1 powiem tylko tylko - nadaje sie on tylko do nagrania dzwieku w kosciele podczas przysiegi oraz nagran na zewnatrz przyroda, wywiady itp. Jest to mic o wybitnie mocnej charakterystyce kierunkowej (wkladka znajduje sie na samym dnie tulejki i dzwiek nagrany na sali gdzie jest glosna muzyka jest zbasownany z efektem jakby ze studni - nie pomaga odciecie niskich tonow na micu. Przy glosnej muzyce wystepuja przestery i nie pomoze regulacja sily dzwieku itp.
Wlasnie szukam jakiegos innego rozwiazania na sale - nie zawsze jest mozliwosc podpienia sie bezprzewdowo w mikser zespolu dlatego dobry mic stereo na XLR bylby mile widziany. Jak znajde taki w dostepnej cenie to sie pochwale.
Zastanawiam sie nad przrobka jakiegos mica stereo (jack) na XLR - ale to bedzie ostatecznosc.

Pozdrawiam
Kris


piątek, 7 kwietnia 2006, 20:15
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: środa, 28 kwietnia 2004, 22:16
Posty: 295
Post 
a


Ostatnio edytowano niedziela, 7 września 2008, 22:57 przez zakręcony, łącznie edytowano 1 raz

sobota, 8 kwietnia 2006, 18:12
Zobacz profil
Bywalec
Bywalec

Dołączył: sobota, 8 kwietnia 2006, 21:09
Posty: 15
Post Rode VideMIc + SONY FX1
Mam ten mikrofon od dłuzszego czasu i moje spostrzezenia sa nastepujace :) (oczywiscie w połączeniu z FX) mikrofon rewelacyjnie zastepuje mikrofon fabryczny jezeli nagrywamy mowę, dzwieki z otoczenia, wszędzie tam gdzie nie wystepuja niskie tony (dzwiek jest rewelacyjny) w innych "okolicznosciach" jest dokładnie tak jak napisał moj poprzednik mikrofon przesterowuje i nic tu nie jest w stanie pomoc ani włączony tłumik mikrofonu ani tez manual kamery i tak na dobra sprawe nie wiem do konca co jest przyczyna bo kierujac sie parametrami (a zreszta sam producent zapewnia ze mikrofon nie powinien przesterowac nawet przy nagrywaniu "odrzutowca: :) ) do tego zjawiska dojsc nie powinno. Mozliwą opcją a zarazem winowajca jest tor kamery. [b][b]Wiec dla użytkowników FX szukajacych dobrego mikrofonu i nie przesterowujacego basow ten mikrofon nie bedzie najlepszym wyborem.[/b][/b] Sam zamierzam przesiasc sie na AT897 i tez mam obawy czy w polaczeniu z FX wszystko bedzie "grało". Wiec jezeli udało sie komus dobrać mikrofon do FX to prosze o info. I tak na koniec mam pytanko do Szanowych Forumowiczów czy ma ktos moze doswiadczenie z zestawem bezprzewodowym AKG składajacym sie z odbiornika PR40 i nadajnika PT40 ewentualnie czy moze polecic cos godnego a zarazem w rozsadnej cenie? pozdrawiam


sobota, 8 kwietnia 2006, 21:33
Zobacz profil
Nowy
Nowy

Dołączył: czwartek, 2 marca 2006, 12:06
Posty: 9
Lokalizacja: okolice wawy
Post 
Cześć,

Chciałem wrzucić łądną tabelkę z porównaniem Rode VideoMic z Panasoniciem VW-VMS2E ... :twisted:

Ale konia z rzędem temu kto znajdzie coś więcej o tym panasie...poza tym że jest stereo.
Kosztuje ok. 480 /za ceneo.pl/. Jest montowany bezpośrednio do stopki, obsługuje go kamera...

Więc czemu kupować monofoniczny, z wielkim uchwytem mic Rode? 8O

Pytam, nie twierdzę.

pzdr


Ostatnio edytowano wtorek, 11 kwietnia 2006, 12:02 przez rauf, łącznie edytowano 1 raz

poniedziałek, 10 kwietnia 2006, 20:06
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył: środa, 6 lutego 2002, 14:02
Posty: 224
Lokalizacja: Skarżysko
Post 
KaziuK napisał(a):
Jest to mic o wybitnie mocnej charakterystyce kierunkowej (wkladka znajduje sie na samym dnie tulejki

No tak sa zbudowane mikrofony kierunkowe :-P

KaziuK napisał(a):
i dzwiek nagrany na sali gdzie jest glosna muzyka jest zbasownany z efektem jakby ze studni - nie pomaga odciecie niskich tonow na micu.

Ekhemm... to tez wiele zależy od akustyki sali, a może pnawet przede wszystkim. Poza tym, kto powidział, ze mikr. kierunkowy jest właściwym wyborem do tego typu nagrań, tutaj raczej lepiej sprawdziła by sie kardioida, albo super kardioida i moe nawet naleząło by pomyślec o mikrofonie dynamicznym który bardzo dobrze znosi wysokie ciśnienia. Nie ma mikrofonu uniwerslanego.

KaziuK napisał(a):
Przy glosnej muzyce wystepuja przestery i nie pomoze regulacja sily dzwieku itp.

sp21 napisał(a):
wszędzie tam gdzie nie wystepuja niskie tony (dzwiek jest rewelacyjny) w innych "okolicznosciach" jest dokładnie tak jak napisał moj poprzednik mikrofon przesterowuje i nic tu nie jest w stanie pomoc ani włączony tłumik mikrofonu ani tez manual kamery i tak na dobra sprawe nie wiem do konca co jest przyczyna bo kierujac sie parametrami (


No właśnie, pisąłem o tym powyżej. To przesterowany jest tor audio kamery a nie mikrofon. da sie temu zapobiec w prosty sposób. Włącza sie pomiędzy mikrofon a kamerę tłumik (PAD) 10...20 decybelowy.
Tory audio kamer mają średnio maksymalny poziom który go nie przesterowywuje na poziomie.. 2-3V... Tymczasem skuteczny mikrofon kierunkowy podstawiony pod głosnik, często wytwarzający ciśnienie akustyczne rzędu 130dB - to daje kilkakrotnie większe napięcie skuteczne niz tor audio kamery może przyjąć... Więc powstaje przesterowanie na które nic nie pomoże regulacja w opcjach kamery, bo przesterowanie to powstaje już przed regulacją (cyfrową...).
Odnośnie ciśnienia które wytwarza odrzutowiec... jest ono ogromne, dochodzace do 180dB i więcej, nie są mi znane mikrofony, które w bezpośredniej bliskości zarejestrują taki dźwięk. Dlatego trzeba rejestrować z odległości, bo to wszystko liczone jest w miarze logarytmicznej. Więc Rode tutaj nieco ścienia ;)

Tak naprawdę to adaptery audio ze złączmi XLR (te wbudowane już w kamerę czy dokładane do stopki) to sa dośc proste urządzenia, mało uniwersalne, oczywiście dobrze jest je mieć, ale nie gwarantuja one "ekstremalnej uniwerslaności" i nie za bardzo nadają sie do bojowych zadań. najlepiej dźwięk rejestrowac jest za pomoca osobnego, dedykowanego urządzenia. To tak TBW.
Regulowany tłumik PAD - http://sajelect.com/images/equipment/Shure/a15as.jpg

No dobra, kilka propozycji mikrofonów sterofonicznych. Niektóre zasilane bateria, niektóre phantomem. Niektóre mają tylko XLR:

http://www.thomann.de/thoiw2_rode_nt4_prodinfo.html
http://www.thomann.de/thoiw2_beyerdynam ... dinfo.html
http://www.thomann.de/thoiw2_beyerdynam ... dinfo.html
http://www.thomann.de/thoiw2_audiotechn ... dinfo.html
http://www.thomann.de/thoiw2_audio_tech ... dinfo.html
http://www.gmm.com.pl/php/?page=shop/fl ... ry_id=3125
http://muzyczny.pl/sklep/szczegoly.php? ... 500&gid=10
Na statyw:
http://www.thomann.de/thoiw2_the_tbone_ ... dinfo.html
http://www.thomann.de/thoiw2_the_tbone_ ... dinfo.html

PS
Mam takie pytanie, czy ma ktos dojście do schematów serwisowych kamery DVX100, PD170 i podobnych, któe mają opcje słącz XLR. Chodzi i i schemat samego adaptera...
PSS
Wie ktoś gdzie można kupić sam uchwyt mikrofonowy do kamery? Taki zwykły do stopki akcesoriów.

_________________
http://www.monterdiy.vel.pl
http://vimeo.com/monter
http://www.ifilm.com/myifilm/skarzysko24.pl


wtorek, 11 kwietnia 2006, 10:58
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL