Teraz jest piątek, 26 kwietnia 2019, 10:21




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
 Poprawna resjestracja dzwieku - pomocy 
Autor Wiadomość
Bywalec
Bywalec

Dołączył: sobota, 8 kwietnia 2006, 21:09
Posty: 15
Post Poprawna resjestracja dzwieku - pomocy
witam
Czy Szanowni Forumowicze maja jakies doswiadczenia z dobra metoda nagrywania koncertów a w szczególnosci dzwieku o duzym nateżeniu. Efekt jaki uzyskuje przy uzyciu samej kamery nie wchodzi w gre. Mysle o zewnetrznym urzadzeniu typu FOSTEX MR8 i podpinaniu do konsoli jednak nie mam doswaidczenia w tej materii. Stad moje pytanie czy mozecie polecic sprawdzona metode, sprawdzony rejestrator. pozdrawiam


wtorek, 24 kwietnia 2007, 16:39
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Post 
Hej

Nagrywam dźwięk marantzem pdm 660, wpinam go do konsoli na wyjście liniowe małym jackiem, lub jeśli jest inna możliwość są dwa gniazda XLR. Na początku ustawiasz sobie pokrętłem analogowym moc nagrywania, sprawdzasz czy nie ma przesterów i już później się nic nie dzieje. Na komplecie baterii nagrywa 6 godzin. Nośnik to karta CF, jest zasilacz sieciowy, więc możesz się zawsze awaryjnie wpinać w zasilanie w reżyserce.

link:
http://www.d-mpro.com/users/folder.asp? ... bCatID=180

Urządzenie, które podałeś nagrywa kilka śladów i ma trochę inne zastosowanie od tego, które używam ja. Jest też dużo większe :)

Pozdrawiam
Muchomor


środa, 25 kwietnia 2007, 00:31
Stary wyjadacz
Stary wyjadacz

Dołączył: czwartek, 11 stycznia 2007, 02:04
Posty: 180
Post 
Na początek małe info - zawodowo jestem akustykiem, amatorsko kręcę sobie filmy i robię zdjęcia. Jesli zalezy Ci na super dźwięku używaj Fostexa, ma kilka sladów i musisz dogadac sie z akustykiem żeby z wyjść AUX, wysłał Ci przynajmniej 5 śaldów (wersja dla rockowego bandu):
1 i 2 - sekcja rytmiczna ustawiona w panoramie tak jak na koncercie
3 - pozostałe instrumenty: klawisze, gitary prowadzące, itd
4 - wokale
5 - wokal główny
Z doświadczenia zawodowego wiem że jeśli się chce, lub ma zaprzyjaźnionego kamerzystę to można zrobić wszystko http://www.forumwideo.pl/images/smiles/icon_biggrin.gif, ale jeśli trafi się na trującego kręciołe, to nigdy nie ma gdzie wpiąć wtyczki http://www.forumwideo.pl/images/smiles/ ... lleyes.gif.
Bardzo dużym ułatwieniem dla pracujących akustyków będzie komplet kabli który sam przyniesiesz, a najlepiej dwa komplety, z jednej strony to co masz wpiąć do Fostex`a, a z drugiej XLR lub Jack (niesymetryczny - mono).
Nie zawsze proporcje dźwięku ustawione dla potrzeb konceru sa odpowiednie dla materiału DVD, a nagrywając w ten sposób możesz później sam wyregulować wzajemne poziomy sekcji rytmicznej, instrumentów, wokali i lidera.

To wersja de luxe, żadko i kłopotliwie ale najlepiej. Warto wiedzieć że na potrzeby duzych widowisk realizowane są nawet trzy niezależne scieżki dźwiękowe: na koncert, dla TV i dla archiwum.

Przy uzyciu dwukanałowego rejestratora bedziesz miał "czysty" sygnał ale bez możliwości późnieszych poprawek proporcji.

NIGDY NIE WPINAJ SIĘ DO WYJŚCIA SŁUCHAWKOWEGO W MIKSERZE AKUSTYKA !!

Bardzo często istnieje potrzeba podsłuchania poszczególnego sladu, robimy to automatycznie, bardzo często zapominając że to co mamy w słuchawkach jest rejestrowane, staraj sie zawsze wejśc "na stół" w wyjść AUX.

Najlepszego - pozdrawiam.

[ Dodano: Sro Kwi 25, 2007 9:55 am ]
To jeszcze raz ja.
Rozpisałem się na temat wielosladów, a dopiero później zobaczyłem Fostrex`a MR-8. Niestety nie nagrasz tym urządzeniem w sposób który opisałem, ono ma tylko dwa wejścia, bardziej nadaje sie do pracy w malutkim studio lub domu niż w plenerze. Tego fostex`a uzywają ci którzy sami tworzą muzę, tzn najpierw wgrają sobie loop`y z perkusją, a później odsłuchując to co wgrali poprzednio dograją piano lub gitarę, a na koniec dołożą swój wokal. Pozostaje ci tylko stereofoniczna rejestracja z wyjść AUX na stole akustyka.

ps.przepraszam za babola w poprzednim poscie - rzadko pisze się przez "rz".
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


środa, 25 kwietnia 2007, 09:46
Zobacz profil
Bywalec
Bywalec

Dołączył: sobota, 8 kwietnia 2006, 21:09
Posty: 15
Post 
Wilekie dzieki za pomoc :). Odnosnie tego Fostexa to poprostu wpadł mi w oko jako zailany bateryjnie co przynam szczerze ma dla mnie jakies znaczenie. Oczywisćie Marantz tez jest w sferze mojego zainteresowania. Wiec mam prosbe czy mozecie wskazac jeszcze inne marki modele? pozdrawiam


środa, 25 kwietnia 2007, 11:49
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył: niedziela, 6 marca 2005, 21:21
Posty: 343
Lokalizacja: Poznań
Post 
sp21 napisał(a):
Wilekie dzieki za pomoc :). Odnosnie tego Fostexa to poprostu wpadł mi w oko jako zailany bateryjnie co przynam szczerze ma dla mnie jakies znaczenie. Oczywisćie Marantz tez jest w sferze mojego zainteresowania. Wiec mam prosbe czy mozecie wskazac jeszcze inne marki modele? pozdrawiam


Fostex MR-8HD. Rejestruje 4 kanały, lecz nie jest zasilany bateryjnie.

_________________
Pozdrawiam Richi_TDI


środa, 25 kwietnia 2007, 12:43
Zobacz profil
Bywalec
Bywalec

Dołączył: sobota, 8 kwietnia 2006, 21:09
Posty: 15
Post 
Pogrzebałem troche w sieci i znalazlem takie rekordery ktore wydaje mi sie, ze byłyby OK - jednak oczywiscie z racji iz jest to dla mnie nowum nie mam przekonania czy jest to dokładnie to co jest mi potrzebne:
1. Micro Track 24/96
2. Marantz PMD660
3. FOSTEX FR2LE
4. FOSTEX MR8HD
5. BOSS BR 600

najbardziej przekonuje sie do Marantza z racji wielkosci, i wejsc XLR - co poszerza mozliwosci zastosowan, jednak napotkałem opinnie iz generuje szumy, Micro Track sprawia wrazenie nieco "zabawkowego" fostex Mr8HD i BOSS BR 600 sa wielosladowe jednak nie mam przekonania czy bede w stanie ich mozliwosci wykorzysatc a raczej czy jest to mi potrzebne. Wiec nadla jestem w kropce. pozdrawiam


czwartek, 26 kwietnia 2007, 11:59
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył: niedziela, 6 marca 2005, 21:21
Posty: 343
Lokalizacja: Poznań
Post 
sp21 napisał(a):
Pogrzebałem troche w sieci i znalazlem takie rekordery ktore wydaje mi sie, ze byłyby OK - jednak oczywiscie z racji iz jest to dla mnie nowum nie mam przekonania czy jest to dokładnie to co jest mi potrzebne:
1. Micro Track 24/96
2. Marantz PMD660
3. FOSTEX FR2LE
4. FOSTEX MR8HD
5. BOSS BR 600

najbardziej przekonuje sie do Marantza z racji wielkosci, i wejsc XLR - co poszerza mozliwosci zastosowan, jednak napotkałem opinnie iz generuje szumy, Micro Track sprawia wrazenie nieco "zabawkowego" fostex Mr8HD i BOSS BR 600 sa wielosladowe jednak nie mam przekonania czy bede w stanie ich mozliwosci wykorzysatc a raczej czy jest to mi potrzebne. Wiec nadla jestem w kropce. pozdrawiam


Zacznij od określenia ile kanałów potrzebujesz jednocześnie rejestrować... wtedy łatwiej będzie Ci określić, które urządzenia w ogóle wchodzą w grę. Ja początkowo chciałem nabyć ZOOM H4, później okazało się, że minimum to FOSTEX MR-8HD, a skończyłem na Presonus Firepod :-)

_________________
Pozdrawiam Richi_TDI


czwartek, 26 kwietnia 2007, 13:14
Zobacz profil
Bywalec
Bywalec

Dołączył: sobota, 8 kwietnia 2006, 21:09
Posty: 15
Post 
Dwa kanały powinny mi wystarczyć. ZOOM H4 wyglada interesujaca a w szczegolnosci jego cena, trafilem na test MONTERA wyglada OK jednak nigdzie nie znalazlem opinni jak sie zachowuje wlasnie przy zgrywaniu liniowym czy nie przesterowuje? Tu z marantzem jak napisał Muchomor jest OK (jest limiter). Wiec jezeli ktos moze potwierdzic ze H4 zgrywa liniowo dzwiek poprawnie to problem mialbym mniejszy. Pojawily sie juz w sprzedazy FOSTEXY FR2LE w USA po 500$ a Europie 600Euro wiec mysle ze to jest to czego mi potrzeba. Wiec stanelo na tym ze jezeli potwierdzi sie ze H4 mimo swej atrakcyjnej ceny jakoscia nie odbiega od Fostexa czy Marantza to po sparwie a tak to pewnie co mi sie uda ustrzelic :) (jezeli ktos ma Marantza i chce sie z nim rozstac to prosze o info :) ) pozdrawiam


piątek, 27 kwietnia 2007, 22:26
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL