Teraz jest piątek, 26 kwietnia 2019, 02:00




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
 Mikrofony audio-technica porównanie 
Autor Wiadomość
Stały bywalec
Stały bywalec

Dołączył: czwartek, 5 października 2006, 21:45
Posty: 86
Lokalizacja: centrum
Post Mikrofony audio-technica porównanie
Witam.
Po moich ostatnich przygodach z dźwiękiem mam zamiar kupić niedrogi mikrofon. Po przejrzeniu forum wybór padł na mikrofon audio-technica ATR25. Znalazłem na allegro, ale... właśnie, czym on się różni od modelu ATR55? Cena jest prawie dwukrotnie wyższa, natomiast po przeczytaniu kilku postów, piszą, że raczej atr55 nadaje się bardziej do wywiadów. Czy faktycznie tak jest? Czy warto dopłacać? Raczej skłaniam się w kierunku atr25, tym bardziej, że chodzi mi o materiały z imprez okolicznościowych.
A pytanie powinno brzmieć: jakie są różnice w działaniu (odsłuchu) w praktyce?
Pozdrawiam.

_________________
2 x Sony / Zoom H4 / Edius + Vitascene


czwartek, 12 lipca 2007, 17:49
Zobacz profil
Bywalec
Bywalec

Dołączył: wtorek, 2 maja 2006, 18:11
Posty: 49
Post 
Witam.
Poczytaj moje posty:

http://www.forumwideo.pl/viewtopic.php?t=20114

_________________
Pozdrowienia.
Andrzej


czwartek, 12 lipca 2007, 22:23
Zobacz profil
Stały bywalec
Stały bywalec

Dołączył: wtorek, 23 maja 2006, 23:30
Posty: 62
Lokalizacja: warszawa
Post 
Pytanie do Andrzeja

A jak z przesterami na sali są jak się używa atr-25?


piątek, 13 lipca 2007, 02:22
Zobacz profil
Bywalec
Bywalec

Dołączył: wtorek, 2 maja 2006, 18:11
Posty: 49
Post 
Stosując to wszystko co pisałem w moich postach jw. >> NIE miałem żadnych przesterów !

(Chyba, że trafisz na zespół muzyczny lub tp., który bedzie miał "skopany" sprzęt nagłaśniajacy typu "charczenie.." - tp wtedy takie odgłosy zarejestruje Ci każdy mikrofon)

_________________
Pozdrowienia.
Andrzej


piątek, 13 lipca 2007, 09:19
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył: środa, 6 lutego 2002, 14:02
Posty: 224
Lokalizacja: Skarżysko
Post 
ATR ma dość słaby poziom wyjściowy dlatego dobrze pracuje z dużymi głośnościami i nie przesterowywuje toru audio kamery.

_________________
http://www.monterdiy.vel.pl
http://vimeo.com/monter
http://www.ifilm.com/myifilm/skarzysko24.pl


poniedziałek, 16 lipca 2007, 14:10
Zobacz profil
Stary wyjadacz
Stary wyjadacz

Dołączył: czwartek, 11 stycznia 2007, 02:04
Posty: 180
Post 
Powiedzenie że mikrofon ma "słaby poziom wyjsciowy" to tak jak by powiedziec czy woda jest mokra, nie znaczy to zupełnie nic. O tym czy mikrofon bedzie przesterowywal dźwięk decyduje jego maksymalne SPL.
Nie mam danych technicznych obydwu mikrofonów, ale pamietaj że ATR 25, wg. informacji od przedstawiciela na Polskę, jest typowo stereofonicznym mikrofonem na kamerę. ATR 50 to typowy "reporter". I w trybie normal jest prawie dwa razy bardziej czuły, w porównaniu z ATR 25 wzrost czułości wg.katalogu wynosi 6dB. Tutaj jest strona przedstawiciela na Polskę, są tam lokalni dystrybutorzy, zapewne będziesz mógł wypróbować obydwa modele.
http://www.konsbud-audio.pl
Ja osobiście wybrałbym ATR 25, przy odrobinie nieuwagi i mikrofonie ATR 50 uzyskasz efekt "latarki", bedziesz miał w kadrze postacie, ale nie nagrasz ich głosów. Zgadzam sie że w trybie tele bedziesz miał niezły dźwiek z wielu metrów, ale ile razy tak naprawdę o to własnie chodzi?


poniedziałek, 16 lipca 2007, 17:15
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył: środa, 6 lutego 2002, 14:02
Posty: 224
Lokalizacja: Skarżysko
Post 
Powiedzenie że mikrofon ma "słaby poziom wyjsciowy" to tak jak by powiedziec czy woda jest mokra, nie znaczy to zupełnie nic. O tym czy mikrofon bedzie przesterowywal dźwięk decyduje jego maksymalne SPL.

taaa, owszem. Tylko ze ja operuję tutaj doświadczeniem i dzielę się nim.

Mikrofon sie nie przesterowywuje, pomimo ze to zwykły elektret.
Ma on niski poziom wyjściowy i tor audio kamery nie przesterowywuje sie tak łatwo jak np. w przypadku ATR55 (a nie ATR-50...).
Ciśnienie akustyczne jakie nawytwarzają zestawy głośnikowe na weselach przekracza tylko 100dB (średnio), a taki elektret spokojnie wytrzymuję i 120dB.

_________________
http://www.monterdiy.vel.pl
http://vimeo.com/monter
http://www.ifilm.com/myifilm/skarzysko24.pl


poniedziałek, 16 lipca 2007, 18:24
Zobacz profil
Stary wyjadacz
Stary wyjadacz

Dołączył: czwartek, 11 stycznia 2007, 02:04
Posty: 180
Post 
Postawmy via`a`vis siebie doswiadczenie i wykształcenie. Gruntowna wiedzę (skan dyplumu moge przesłać mailem - na życzenie!). Kilkunastoletnie doświadczenie czynnego zawodowo akustyka przeciwko doświadczeniu wideofilmowca. Nie wypowiadam się w zakresie kodeków, nosników i kamer - byc może niewiele o tym jeszcze wiem. Ale co do dźwieku - możemy stanąć na ubitej ziemi. Jakiś czas temu nazwałes preampa Behringer`a "shit price" i piałeś z zachwytu nad najpostszym mikserem Soundcraft`a. Zmilczałem, wspomniany preamp (pojedyńczy przedwzmacniacz mikrofonowy) kosztuje 60% ceny całkiem dużego miksera, przy czym pamietaj że sam zasilacz do tego miksera kosztuje 30% jego ceny. Tak więc stosunek ceny pojedyńczego preampa w mikserze do Behringera ma się w przybliżeniu 1/8, cena mówi sama za siebie. Dla niewtajemniczonych Mikser z zasilaczem - 436 zł, pream Begringer`a - 215 zł.

Spedziłem lata za mikserem, mam około 60 kg mikrofonów, i nauczyłem sie jednego nie ma nigdy jedynego słusznego rozwiazania, tak jak Ty proponujesz - a wiesz wszystko, tacy jak Ty żądają zawsze Bety 58 i SM 57. Choc sa miejsca gdzie inne mikrofony zagrałyby lepiej. Oni wierzą w logo i symbol, a akustyka to naprawdę ogromny ocean możliwości, i najpiękniejsze jest w tym to żeby dojść do zamierzonego efektu, szukając nowych rozwiazań i mozliwości, zdobywając cały czas wiedzę i pilnie obserwując to co robia inni.

Nigdy nie narzucam innym swoich mozliwości, nie dyskredytuje innych (choc czasami piszą wykluczające sie bzdury), ale jesli mogę cos wytłumaczyć i pomóc - robie to.

ps.służę dźwiękiem z przesterowanego elektretu, w czasie studniówki, daj maila wyślę Ci.

Pozdrawiam - JJ.


poniedziałek, 16 lipca 2007, 18:42
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył: środa, 6 lutego 2002, 14:02
Posty: 224
Lokalizacja: Skarżysko
Post 
(skan dyplumu moge przesłać mailem - na życzenie!)

no bez jaj :)

Kilkunastoletnie doświadczenie czynnego zawodowo akustyka przeciwko doświadczeniu wideofilmowca
Nie jestem wideofilmowcem. Tak na marginesie, nie znasz mnie w ogóle więc trochę wyloozuj.

Jakiś czas temu nazwałes preampa Behringer`a "shit price" i piałeś z zachwytu nad najpostszym mikserem Soundcraft`a. Zmilczałem,
słusznie.

wspomniany preamp (pojedyńczy przedwzmacniacz mikrofonowy) kosztuje 60% ceny całkiem dużego miksera, przy czym pamietaj że sam zasilacz do tego miksera kosztuje 30% jego ceny. Tak więc stosunek ceny pojedyńczego preampa w mikserze do Behringera ma się w przybliżeniu 1/8, cena mówi sama za siebie. Dla niewtajemniczonych Mikser z zasilaczem - 436 zł, pream Begringer`a - 215 zł.
rany, daj już spokój, piszesz bzdury i tyle.
Znam dobrze i konstrukcję MIC100/200 i prostego miksera dwu kanałowego UB802. Wiem co mówię. Poza tym na chłopski rozum - lepiej kupić uniwersalne urządzenie bez lampy która ma wywołać efekt "wow" za 280zł niż dziadowski przedwzmacniacz nadający na życzenie zniekształcenia za 240zł!! Mikser SC4 podałem jako przykład urządzenia specjalnie skonstruowanego do domowego studia, jego aktualna cena to 440zł.
Widzę że nadal nie zapoznałeś sie z tematem.

Dalszych Twoich wypowiedzi nie komentuje, są żałosne, nic o mnie nie wiesz a piszesz jakieś bzdury, że wybrał bym SM58 za logo. Akurat nie, bo moim zdaniem najlepszy obecnie mikrofon wokalowy to BETA58 i to z literką A na końcu, ma zdecydowanie "nowsze brzmienie" dużo jaśniejsze (Sennhiser ma dobrą konkurencję z serią Evolution 9xx, ale to trochę wyższe ceny).

Kurde, kolejny specjalista rzucający dyplomami po forum.. :/

_________________
http://www.monterdiy.vel.pl
http://vimeo.com/monter
http://www.ifilm.com/myifilm/skarzysko24.pl


poniedziałek, 16 lipca 2007, 18:55
Zobacz profil
Stary wyjadacz
Stary wyjadacz

Dołączył: czwartek, 11 stycznia 2007, 02:04
Posty: 180
Post 
Nie będe z dyskutował z Monterem, szkoda czau, facet zawsze ma rację, niech tak zostanie.

Życzę Wszystkim konstruktywnej dyskusji bo po to chyba stworzono forum.
Zachęcam Wszystkich do własnych prób i eksperymentów, to co dla jednego z Was brzmi dobrze, będzie odrzucone w przedbiegach przez innego uczestnika forum. Dlatego wlasnie, że mam kilunastoletnie doswiadczenie i z wykształcenia jestem akustykiem, nigdy nie odważę sie powiedzieć że "ten mikser jest najlepszy".

Próbujcie wszystkich, nawet najbardziej karkołomnych kombinacji i dzielcie się doświadczeniami na forum, tak rodzą się nowatorskie konstrukcje i systemy. Sztampowe rozwiązania zostawcie tym którzy wiedza wszystko i zapwene zignorują Wasze pomysły.

ps. jeśli chodzi o konstrukcję Beta58"A" - nie ma go w wielu aktualnych riderach uznanych zespołów, Ci którzy potrafią śpiewać w dalszym ciągu preferują SM58, nie ma podbitego wysokiego środka, brzmi naturalnie, natomiast uzywago wielu wokalistów na weselach i chałturach. Nie wszyscy musza mi wierzyć, rodery (opisy wymogów technicznych) sa na stronie prawie wzystkich wykonawców. *( z powyzszego wyłączam Dodę, Brodkę, Andrzejewicz i wszystkie inne Gwiazdki :-) )

[ Dodano: Pon Lip 16, 2007 8:35 pm ]
Nie będe z dyskutował z Monterem, szkoda czau, facet zawsze ma rację, niech tak zostanie.

Życzę Wszystkim konstruktywnej dyskusji bo po to chyba stworzono forum.
Zachęcam Wszystkich do własnych prób i eksperymentów, to co dla jednego z Was brzmi dobrze, będzie odrzucone w przedbiegach przez innego uczestnika forum. Dlatego wlasnie, że mam kilunastoletnie doswiadczenie i z wykształcenia jestem akustykiem, nigdy nie odważę sie powiedzieć że "ten mikser jest najlepszy".

Próbujcie wszystkich, nawet najbardziej karkołomnych kombinacji i dzielcie się doświadczeniami na forum, tak rodzą się nowatorskie konstrukcje i systemy. Sztampowe rozwiązania zostawcie tym którzy wiedza wszystko i zapwene zignorują Wasze pomysły.

ps. jeśli chodzi o konstrukcję Beta58"A" - nie ma go w wielu aktualnych riderach uznanych zespołów, Ci którzy potrafią śpiewać w dalszym ciągu preferują SM58, nie ma podbitego wysokiego środka, brzmi naturalnie, natomiast uzywago wielu wokalistów na weselach i chałturach. Nie wszyscy musza mi wierzyć, rodery (opisy wymogów technicznych) sa na stronie prawie wzystkich wykonawców. *( z powyzszego wyłączam Dodę, Brodkę, Andrzejewicz i wszystkie inne Gwiazdki :-) )


poniedziałek, 16 lipca 2007, 20:35
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL