Teraz jest czwartek, 18 kwietnia 2019, 18:36




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
 Lampy i statywy 
Autor Wiadomość
Stały bywalec
Stały bywalec

Dołączył: czwartek, 5 października 2006, 21:45
Posty: 86
Lokalizacja: centrum
Post Lampy i statywy
Witam.

Chciałbym zakupić sobie taki zestaw:
- statyw do lamp halogenowych
- 2 x lampa 500W
- gniazdo z pilotem do sterowania halogenami

Wiadomo, że od czasu do czasu może się przydać. Z tym, że nie filmuję zawodowo, ale niedługo mam nagrać wesele znajomego, a sala nie jest "przyjazna".
Wybrałem już odpowiedni zestaw w fotonie, ale mam dylemat czy zakupić lampy ze szkłem matowym czy z niebieskim.
Widziałem, że bliskie światłu dziennemu dają halogenu ze szkłem niebieskim i raczej ku nim się skłaniam. Czytałem również, że światło odbite od sufitu już tylko z "białych".
Jak jest Wasza opinia, bo przeczytałem już dużo wiadomości z tego forum i nie tylko i nie ma jednoznacznych odpowiedzi i nie wiem do końca co wybrać?
Pozdrawiam.

_________________
2 x Sony / Zoom H4 / Edius + Vitascene


środa, 5 września 2007, 16:46
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: poniedziałek, 2 sierpnia 2004, 14:48
Posty: 349
Post 
Używanie niebieskich szyb ma sens jeżeli sala ma dużo okien, przez które wpada sporo dziennego światła. Wtedy niebieskie szyby podnoszą tempereturę światła i częściowo eliminuję tzw. niebieszczenie okien na sali. Trzeba także mieć świadomość, że zastosowanie niebieskich szyb nieco zmniejsza "wizualną' jasność świecenia. Stosując taką samą ilość świateł o tej samej mocy na sali z niebieskimi szybami będzie nieco ciemniej. Sprawdziłem to praktycznie i taka jest moja ocena ewentualnej przydatności szyb niebieskich. Chętnie odsprzedam za połowę wartości.
Pozdrawiam.


środa, 5 września 2007, 17:29
Zobacz profil
Stały bywalec
Stały bywalec

Dołączył: czwartek, 5 października 2006, 21:45
Posty: 86
Lokalizacja: centrum
Post 
Nie wiem, czy czytałem to kiedyś w Twoim poście, ale również zauważyłem, że niebieskie światło daje lepsze rezultaty przy dużej ilości okien, tak jak wspomniałeś.
Natomiast mam też pytanie odnoście zwykłego światła na sali i tych niebieskich halogenów. Czy będzie jakoś znacząco róznić się od np. zwykłych kinkietów?
Piszę, gdyż wiem jak zachowa się światło "białe" a nie wiem jak "niebieskie", gdyż wcześniej używałem tylko "białego", lecz znajomy polecił mi właśnie "niebieskie" tylko nie wytłumaczył do końca o co chodzi :wink:

Dzięki za odpowiedź.

_________________
2 x Sony / Zoom H4 / Edius + Vitascene


środa, 5 września 2007, 18:32
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: sobota, 7 stycznia 2006, 22:30
Posty: 309
Post 
Chodzi dokładnie o to co napisał Slavid. Dzięki niebieskim filtrom podnosisz temperaturę barową do ok 5600 stopni (światło zbliżone do tego wpadającego przez okna). Dzięki temu cała sala jest przeniebieszczona a nie tylko w pobliżu okien. Następnie ustawiając balans bieli korygujesz przeniebieszczenie i już masz ładny obraz na całej sali, niezależnie czy stoisz pod oknami czy z dala od nich.
Podzielam też opinię odnośnie wydajności lampy z filtrem. Subiektywne odczucie jest takie że lampa świeci słabiej.
Jeśli już decydujesz się na oświetlenie sali halogenami z filtrem to nie mieszaj ich ze światłem białym bo będziesz musiał często zmieniać ustawienia balansu bieli.


czwartek, 6 września 2007, 08:18
Zobacz profil
Bywalec
Bywalec

Dołączył: sobota, 25 grudnia 2004, 17:03
Posty: 24
Post Biale swiatlo
Witam,z mojego doswiadczenia wynika ze wszystkie standartowe zarniki 500w i 1000w daja zazolcone swiatlo!!! ale spotkalem sie ze facet mial jeden halogen 1000w niesamowicie jasny i czysto bialy.Prosze o jakies pomysly(moze to bylo oswietlenie wystawowe?)


poniedziałek, 10 września 2007, 10:21
Zobacz profil
Aktywny bywalec
Aktywny bywalec

Dołączył: środa, 16 lutego 2005, 09:35
Posty: 396
Lokalizacja: Jaworzno
Post 
http://www.statywy.pl


poniedziałek, 10 września 2007, 13:33
Zobacz profil
Stały bywalec
Stały bywalec

Dołączył: wtorek, 7 czerwca 2005, 21:45
Posty: 79
Post 
VX 2100 jest dość jasną kamerą przy prawidłowym prowadzeniu manualnym kamery brak wystarczającego oświetlenia nie jest aż takim problemem. Ja na ciemnych salach używam 2x500W plus lampa nakamerowa 20W. Oczyiście bardziej prawidłowym sposobem oświetlenia jest trójpunktowy ale pamiętaj, że to nie studio filmowe i że najważniejsze jest to żebyś nie przeszkadzał gościom w zabawie zbyt mocnym oświetleniem. Jeżeli robisz to okazjonalnie to nie wiem czy jest sens pchać się w jakieś drogie oświetlenie kup dwie 500W w markecie i wysokie statywy powinno wystarczyć a jeszcze lepiej pogadaj z gościem który się tym zajmuje zawodowo napwno jakieś zbędne statywy ma i lampy ja już nie raz pomagałem w podobnych sytuacjach.


poniedziałek, 10 września 2007, 23:16
Zobacz profil
Stały bywalec
Stały bywalec

Dołączył: czwartek, 5 października 2006, 21:45
Posty: 86
Lokalizacja: centrum
Post 
Witam.

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
Dokonałem już zakupu.
Zakupiłem całość w fotonie (nie mam czasu i mi się nie chce szukać gdzieś indziej):
- statyw wysoki i do tego belka do mocowania halogenów
- 2 x halogen 500W jednak z szybą niebieską (widziałem wcześniej na sali jak świecą i będzie ok, zawsze można ją zamienić na matową) a światło jest zbliżone do dziennego.
- pilot z gniazdkiem 3500W do sterowania tymi halogenami.

Pozdrawiam.

_________________
2 x Sony / Zoom H4 / Edius + Vitascene


czwartek, 13 września 2007, 10:38
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL